Loading...
dk

Drive-train | Tesla Forum

Raymond
Raymond Aug 29 '14

Min turbinelyd har jeg end ikke gidet reklamere ved 20k service. Jeg har ingen reelle problemer med bilen - den er bare fantastisk, elsker at køre i den og kører langt mere end jeg har gjort tidligere, selvom mit behov ikke har ændret sig og jeg selvom jeg tidligere har været vant til fine biler i Audi A6 klassen.

Hookmaker
Hookmaker Aug 29 '14

@Kiefer, lyder super - glæder mig til at høre prisen..;-)

Hvad angår det lave forbrug, så siger det sig selv - I det meste af Norge må man jo ikke køre mere en hvad en knallert kan, og prisen pr. foto starter jo nærmest ved 5K NOK...;-)

Kiefer
Kiefer Aug 30 '14

Så har bilen været til service i Drammen i Norge, jeg har udover det normale serviceeftersyn fået lavet "4 ugers hjuljustering" som de kaldte det, og de ting jeg gerne ville have de kiggede på:

- Der er rettet så bilen nu kan lade ved 16A.

- Der er sat underskjold.

- De har fjernet raslen på soltaget ved at sætte noget dæmpende materiale på.

- De har optaget lyden af min motor og sendt den til analyse ved Tesla.

- Ny bagliste ved lygterne, hvor der var dug i den gamle.

Derudover havde de en liste fra Tesla med ting der skulle efterses, blandt andet skulle der skiftes sim.kort, det måtte de dog (efter at have fået lov af Tesla) lade være med at gøre, da de kun har norske sim-kort, og jeg skulle bruge et til brug i EU...

Jeg har fået udleveret en kopi af det serviceskema der også har været skrevet om herinde hvor alle punkter på et 20K eftersyn var klikket af, blandt andet var der blevet skiftet vinduesviskere og batteri i nøglen til bilen.

Prisen var: 2.700,- gode norske kroner :-)

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Aug 30 '14
christer
christer Aug 30 '14
Godt nok en god pris NOK 2700.. Egentlig glad for at jeg ikke tegnede serviceaftale i DK. Og sjovt med det skifte af liste ved baglygte. Tesla DK sagde for nylig at de ikke har et fix for denne fejl pt. Spændende at høre om du mener det har hjulpet efter næste vask:)
Hookmaker
Hookmaker Aug 31 '14

Super interessant Martin, - må nok i den grad indrømme at jeg var skeptisk overfor den pris, håber vi kan bruge det til noget herhjemme overfor Tesla..;-)

Jeg sover ganske godt om natten med min serviceaftale, synes det er småpenge for en god nattesøvn. Nu har jeg kørt til Sverige med min volvo i 7 år, og hvis jeg regner arbejdstiden med og bøvlet frem og tilbage, så har der sikkert ikke været noget sparet. Jeg kommer aldrig i Norge alligevel, - men fedt for dem der gør.  

I øvrigt, for lige at vende tilbage til tråden, så forventer jeg et drivetrain skifte i næste uge. 

Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Aug 31 '14
JF
JF Aug 31 '14

Jeg har nu kørt lidt over 11.000 km og har også fået en voldsom klonk-lyd fra drev-enheden når jeg slipper gas-pedalen. Det lyder bestemt ikke særlig sundt. Har en tid til service den 10. september. Det bliver spændende at se om min også skal have skiftet drev-enheden.

kajakaj
kajakaj Aug 31 '14

Jeg skal også have skiftet tætningsliste pga. fugt i baklys. Afventer serviceværksted i Århus.

T3S7A
T3S7A Aug 31 '14

Jeg har meget støj/rungen i min. Det er værst ved 15-30km/t og så igen ved 77-88km/t. Det er som en slags rumlen/buldren resonans noget. Lidt ala hvis man har et vindue 1/4 åben og det giver lidt overtryk inde i bilen rumlen. Kan det være drivetrain der skal skiftes?

NOELON
NOELON Aug 31 '14

Ja, det lyder lidt i retning af min. Men det var nu ikke så udtalt og jeg havde egentlig blot nævnt det ved normal service, men de skiftede hele drivetrain.

T3S7A
T3S7A Aug 31 '14

Har det så hjulpet? 

NOELON
NOELON Aug 31 '14

Ja, jeg har ingen problemer pt.

T3S7A
T3S7A Aug 31 '14

Fik du lavet service i KBH? I så fald, hvad kostede dette? Hvorlænge havde de bilen?

NOELON
NOELON Aug 31 '14

Ja, på Kirstinehøj, Det kostede ikke noget og varede 2 dage og jeg havde en lånebil imens.

Hookmaker
Hookmaker Aug 31 '14

Min lyder fuldstændigt som en radiobil i Palles tivoli. Hele tiden og op og ned i styrke, det startede for 1 1/2 måned siden og er kun blevet værre. Siden er tilkommet et klonk når jeg slipper gassen ved lave hastigheder. Og den er endda støjdæmpet.

brianmassesson
brianmassesson Aug 31 '14
Mht. Fix af dug i listen på bagsmækken. Jeg fik "skiftet" min dvs. De havde den af og limet den på igen, men der kommer stadig dug i baglisten når man vasker, måske har det hjulpet en smule. Men ifølge Tesla afventer de nyt fix fra US...
T3S7A
T3S7A Aug 31 '14
Citat fra TSLA

Ja, på Kirstinehøj, Det kostede ikke noget og varede 2 dage og jeg havde en lånebil imens.

Er med på at evt. reparation/udskiftning af drivetrain er over garantien. Men fik du service lavet gratis oveni, eller har du en serviceaftale på din bil?

NOELON
NOELON Aug 31 '14

Jeg har en Service aftale - lidt af samme grund som Hookmaker tidligere har anført. Jeg giver gerne ca 20k oveni en bil til 900K for at sove godt om natten

Sider: « 1 2