Loading...
dk

Potientiel ny TMS ejer | Tesla Forum

mbk
mbk Oct 5 '17
Quote from fmm1000 1. Du skal stensikker have et flatrate-strøm-abonnement. <br />
2. På chademoladere kan du lade 30 pct på en halv time. Du kan dog opleve ladekø. Prut en chademo og typeto adapter med hvis du køber hos Tesla. <br />
3. Vi kører 70.000 om året. Vil klart anbefale du går efter en 85D eller 90D. Måske liiige uden for rækkevidde hos Tesla. Vi har selv 85D og har ikke fortrudt det selvom vi overvejede p85d istedet. Dmodellerne har 25-50 km mere rækkevidde end Pmodellerne. Over 80 kmt er D lige så hurtig som P.

Hvis alternativet er en Passat, så har alle Teslaer vist rigeligt af optræk. Jeg har ikke prøvet at være med ude i P85D, men P85 og 85D kan så rigeligt give dem der ikke har rattet ubehag og tårer i øjnene. 

MOS
MOS Oct 5 '17

Jep. Har selv en 85D. 0-100 på godt 4 s er the sweet spot. Det er sjovt. Og mere end rigeligt til hverdagsbrug.

Jeg prøvede en låner P85D. 0-100 på godt 3 s. Jeg fik selv tårer i øjnene og mundvigene nåede halvvejs om i nakken. Min søn syntes dog, den var ubehageligt hurtig i optrækket, selvom vi begge var enige om, at det var sjovt lige at prøve det.

mbk
mbk Oct 6 '17
Quote from MOS

Jep. Har selv en 85D. 0-100 på godt 4 s er the sweet spot....

Havde du en S85 ville du synes de 5.6 s er 'the sweet spot'. Den slår stadig flere hundrede hk benzin biler.

MOS
MOS Oct 6 '17

Formentlig ja. Og havde jeg en e-Golf, så ville jeg nok synes, at ~10 s er the sweet spot. Hvad pokker... min gamle Audi A2 skulle bruge mindst 15 s fra 0-100 og jeg havde alligevel aldrig savnet mere motorkraft. Jeg kørte stort set altid i øko-mode, som begrænser max. effekten til 33 kW fra normalt 45 kW. Så det var nok nærmere 0-100 på 20 s. Hvem har egentlig brug for hurtigere acceleration? Jeg mener, med Teslaens lynhurtige acceleration sparer jeg vel ca. 11 s på vej til arbejde og 11 s på vej hjem igen. Med min timeløn går der nok en rum tid, inden merprisen er tjent hjem... ;-) 

Forummets indlæg er redigeret af MOS Oct 6 '17
MS
MS Oct 6 '17

God hunor - og så sandt :)

ErikBH
ErikBH Oct 6 '17
Citat fra Nicolas Nu står jeg egentlig bare tilbage med at få skudt min golf afsted, så må konen jo vænne sig til bilvalget over tid. 

jeg giver det 14 dage med en Tesla, så skal konebilen skiftes til en elbil..

vh, ErikBH

Kiefer
Kiefer Oct 6 '17

Om det er 0-100 på 2, 4 eller 5 sekunder er fuldstændig ligegyldigt i det daglige brug af en Tesla. Og jeg tænker også som Erik, at når der først er elbil i familien, og hvis der kun er en, får du ikke lov til selv at bruge den ;-)

/Martin

PeterE
PeterE Oct 6 '17

100% enig, vi er lige blevet enige om at vores nummer 2 bil også skal være en el-bil - måske en e-Golf eller en hybrid Golf GTE.

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Oct 6 '17
CanEl
CanEl Oct 6 '17

enig.

har selv 2 el biler, og det dækker vores behov.

0-100 er et valg af mindre betydning.

det er meget vigtigere hvor hurtig den er fra 100-0!

fmm1000
fmm1000 Oct 6 '17
Den her tikker aaaaaalle bokse hvis jeg selv var på brugtmarkedet.
Den er slået op på facebook.
Eneste jeg ville være lidt bange for er at den næsten lyder for godt til at være sand.
Den staar i kbh.

————

31 000 km, pearl white Multi-Coat paint, no dents, scratches, I am the first owner, car is always handwashed and kept clean.
All factory extras:
Glass panoramic Roof, 21" Grey wheels with brand new Continental Contisilent tires, Black Next generation seats, Carbon Fiber Decor, Black Alcantara Headliner, Free Supercharging, Autopilot, Smart Air suspension, Premium Interior Package, Ultra high fidelity Sound system, Winter package, Security package, Rear facing seats in the trunk.
PM or 9955 6317
Nicolas
Nicolas Oct 7 '17
Den er slået op på facebook i en dansk Tesla køb og salg. 

https://m.facebook.com/groups/395084307532248?view=permalink&id=481671305540214&ref=bookmarks

90d til 610k med alt i udstyr

DavidS90D
DavidS90D Oct 7 '17
Prisen er åbenbart ikke helt ved siden af..
https://www.dr.dk/...din-nye-bil-i-vaerdi

Det er nu man skal købe! Også hvis man går og venter og venter og venter på Model 3.. ;-)
mbk
mbk Oct 7 '17
Quote from DavidS90D
Det er nu man skal købe! Også hvis man går og venter og venter og venter på Model 3.. ;-)

Tænker du på nogen specifikt  :D

Jeg kan godt vente, Mondeoen gik næsten gennem syn, skal kun have skiftet 1 meter bremserør før jeg får 2 år mere ;-)

DavidS90D
DavidS90D Oct 7 '17
Hehe..jo mbk det var vist dig jeg tænkte på.
TMS med god plads til børn osv. Men kan forstå du også vil have træk på bilen.
Så må vi se hvad det ender med, med TM3. Der er ikke meldt noget ud endnu, eller hvad?
fmm1000
fmm1000 Oct 7 '17
Jo han meldte ud i går på twitter, at den ikke får træk.
DavidS90D
DavidS90D Oct 7 '17
Nårrhh... Yes. No. Doesn't matter.
mbk
mbk Oct 7 '17

Det med træk er meget trist hvis det ikke kommer på. Model 3. Det ser ikke ud til at være tænkt ind i de Model 3 der pt. kører, der er ingen ting i skærme der ligger op til at ser kan sættes træk på. Det er dog IMHO  uvist om Elon svarer på om det aldrig kommer, eller om det er nuværende modeller. Det er et meget kort svar i hvert fald og modstrider tidligere udmelding. 

P85DK
P85DK Oct 8 '17

så må du beholde Mondeo'en som trailer trækker ... og så have M3'eren til daglig kørsel.

mbk
mbk Oct 8 '17
Quote from P85DK

så må du beholde Mondeo'en som trailer trækker ... og så have M3'eren til daglig kørsel.

Vi må se hvordan det ender, vi har en mikrobil der godt må køre med en trailer, men det virker bare lidt forkert :D

Nicolas
Nicolas Oct 9 '17

Måske et dumt spørgsmål.

Hvis en 2015/2016 bil har AP, har den så automatisk også Tech?

Hvis ikke, skal den så have El bagklap for at have Tech?

Sider: « 1 2 3 »