Loading...
dk

Parkeringsbremse fejler | Tesla Forum

Teslasse
Teslasse Oct 26 '17

Har netop haft det samme problem. Fik den løsnet ved at tage al strømmen fra bilen i 5 minutter, efter råd fra en  Teslamand i Holland. Altså ind i servicesiden og slå power off og så ikke røre noget i 5 minutter!

KimT
KimT Oct 26 '17
Citat fra Teslasse

Har netop haft det samme problem. Fik den løsnet ved at tage al strømmen fra bilen i 5 minutter, efter råd fra en  Teslamand i Holland. Altså ind i servicesiden og slå power off og så ikke røre noget i 5 minutter!

Det prøvede vi også - 10min fik jeg at vide. Ingen virkning.

Læste om en amerikaner der fik dem løsnet ved at pille minus fra 12v batteriet og lade den stå i kort tid. 

JeppeB_HinnerupAuto
JeppeB_HinnerupAuto Oct 26 '17

Det gør ingen forskel om i gør det ene eller det andet, det har samme virkning. I giver signal til at den skal slippe og aktivere. Hvis i skifter mellem D og P gør den det samme, når den så slipper drejer det sig om at holde den i D og ikke åbne døre eller andet før i er fremme ved værkstedet

ODE90D
ODE90D Oct 26 '17

Jeg må opgive og ringe til vejhjælp i morgen. Den sidder uhjælpeligt fast. Kan tydeligt høre det er venstre motor som ikke kører tilbage - den er helt tavs når man sætter den i D.

Er kaliber og motor een enhed, og kan man forestille sig det er en løs forbindelse?

KimT
KimT Oct 26 '17

Ring da til autoskadestuen og hør om de kan hjælpe dig. Det er vel lige før det er billigere at de sender en mand ud for at se om han kan løsne den end at få den bugseret af autohjælp - nu når du ikke har et abb.

ODE90D
ODE90D Oct 26 '17

@KimT: Jeg talte med Autoskadestuen tidligere i dag omkring problemet, men de havde tilsyneladende meget travlt og først tid engang i næste uge. Desuden har de ikke samme gode tilbud som hos Hinnerup Auto - de foreslog at skifte kaliberen istedet.

Jeg tænker dog i at få nogen til at komme og fjerne bremseklodserne fra Parkeringsbremsen  - så kan jeg køre den op til Hinnerup Auto. Enhver uddannet mekaniker kan vel klare en sådan operation? 

Nommensen
Nommensen Oct 26 '17
Jeg fik lavet det samme i sidste måned - jeg ville kontakte Tesla og høre om det virkelig kan være rigtig og om det ikke kan dækkes under garantien
TorbenS
TorbenS Oct 26 '17

@Nommensen, du har ret.

Defekte efter 2 år, det simpelhen for hurtigt på en luxus bil. Det er jo ikke en Fiat fra 70'erne...

TorbenS
TorbenS Oct 26 '17

@ODE90D, Det kan være et problem/meget svært at trække bremseklodserne ud når kaliberen trykker dem hårdt mod bremseskiven. Måske er det bedre/nemmere at skrue hele kaliberen af.

Forummets indlæg er redigeret af TorbenS Oct 26 '17
mbk
mbk Oct 26 '17

Kigger (forgæves) efter et specifikt Tesla print til MCU, men faldt over disse https://m.ebay.com/itm/Tesla-Model-S-Parking-Brake-Caliper-Electric-Pad-Kit-1021251-SO-A-H10-/282643313226?_mwBanner=1

ODE90D
ODE90D Oct 26 '17

@mbk: Det var ellers en fin pris, men det kommer til at tage noget tid før jeg kan have dem :)

Jeg vil ringe til Tesla i morgen og skrue bissen på. Der er så mange der har samme problem, og det må være et godt argument for at påberåbe sig reklamationsretten, der gælder i 2 år. Hvis de er helt umulige må jeg prøve at få en mekaniker ud så jeg kan komme videre - til Hinnerup Auto 

Tak for jeres hjælp.

Mack
Mack Oct 27 '17

Var i Århus i går og fik mine ordnet under garantien, uden at jeg skulle spørge efter det :-)

Leveret 16/10-2015.

ODE90D
ODE90D Oct 27 '17
@Mack: Hvor langt har din gået (km). Stadig under de 80.000?
Mack
Mack Oct 27 '17

@ODE90D 47000 km. tænker at det nok er medvirkende til deres beslutning :- )

Gronhund
Gronhund Oct 27 '17
Det virker alligevel utroligt, at så "mange" har problemer med den p-bremse samtidig. Det kan selvfølgelig også være, at sæsonen trigger det på det her tidspunkt, men det er i hvertfald ikke ok, når de fleste er omkring 2 år gamle. Det må være en fejl produktion istedet for et slid problem. Hvem var det der skrev, at de tilbagekaldte p-bremsen på nogle modeller, da den potentielt ikke ville slippe (så det ville ikke give problemer under kørsel). Er det ikke det samme vi er ude i her?
Gronhund
Gronhund Oct 27 '17

Takker. Det er rigtigt at det var den meddelelse jeg tænkte på. Er det ikke noget det tyder på, at det også er et problem på tidligere modeller, men at Tesla bare har trukket en streg i sandet og sagt, at det er hertil vi skifter, eller er der information om, at den supplier faktisk har lavet om i deres komponent den dato?

mbk
mbk Oct 27 '17

Måske man kan printe denne og tage med ind til Tesla.

https://www.autoblog.com/2017/04/21/tesla-brembo-brake-recall/

TorbenS
TorbenS Oct 27 '17

@ Jeppe Hinnerup, Kan/vil du fortælle hvad der bliver defekt i håndbremse-kaliperen ?
Er det fugt som trænger ind og dermed korrosion eller er det svage komponenter som bliver slidt ?

DavidS90D
DavidS90D Oct 28 '17
Bingo!!
Så fik jeg også alverdens beskeder om P-bremsen er defekt.
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »