Loading...
dk

Parkeringsbremse fejler | Tesla Forum

Shh
Shh Oct 28 '17
Jeg fik det også i går....men den slipper men advarslen om at den ikke gør det lyser i instrumentbrættet... det skete lige efter den havde været til garanti-udbedring ang andre ting hos Tesla... venter på at de svarer mandag,..
KimT
KimT Oct 28 '17

Det er rystende som disse fejl kommer væltende ind lige nu !

Er der nogen der er på facebook -> fdel /tesla gruppe der kan prøve at sprøge om der er andre der er ramt. Det er jo ikke alle Tesla ejere vi rammer her på forumet

Lars72
Lars72 Oct 28 '17
Har lige fået besked op software Update. Måske en god ide at vente med Update, hvis det har noget med det at gøre, når mange fejler samtidig?? Nogle bud??
Min er en S85 fra jan 2015 med 38k på tælleren, og alt virker umiddelbart ok.
Forummets indlæg er redigeret af Lars72 Oct 28 '17
Gronhund
Gronhund Oct 28 '17
Jeg har ikke p-fejl endnu, og har følgende software på: v8.1 (2017.40.1e29b97f). Har også lige fået besked om software update. Det kan vare at opdateringen fjerner et p-bremse problem, eller introducerer et (eller ingen af delene). Har heldigvis stadig garanti (så jeg får nok først p-fejl næste efterår) ;-) Men ja, er det et software problem. Hvem ved. Hvilken firmware har de der har fået p-fejlen?
Forummets indlæg er redigeret af Gronhund Oct 28 '17
DavidS90D
DavidS90D Oct 28 '17
Bil S90D 12/2015
Kører med fw 2017.34 2448cfc.
Kun venstre sider bremser men aktuatoren kan høres i begge sider.

Er vi ikke enig om bilen har 4 år eller 80.000 km garanti ??
PEL
PEL Oct 28 '17
Jeg havde P bremse fejlen i sommerferien , fejlen var periodisk, og tesla havde ikke nye bremser på lager. For ikke at komme til at holde sjove steder midt i ferien monterede jeg snor i sikringerne 212 og 213 i sikringsboksen i højre side. Hvis vi skulle ud og køre trak jeg sikringerne ud når vi skulle køre hvis det lykkes at fange bremserne ude. Bilen går så ikke i P men neutral når man parkerer, der er lys på hele tiden, den kan ikke lade og man skal selv have P “bremser” med i baggagerummet. Det duede ikke til de store udflugter, men nogle småture i nærheden af campingpladsen blev det da til :-)
Da Tesla fik nye bremser igen kørte jeg til Tesla Århus , monterede F212 og F213 igen foran værkstedet. Fik 2 nye bremser på garantien ( under 80000km )
KimT
KimT Oct 28 '17

Da jeg begyndte at få fejlen på venstre side mandag i efterårsferien var jeg på 2017.34. Om onsdagen fik jeg 2017.40, som var den version jeg havde på da den låste helt om lørdagen. (i går fik jeg 2017.42)

Og ja - garantien hedder 4år/80.000km - hvad der kommer først

Lars72
Lars72 Oct 29 '17
Hvilke ændringer er der fra FW 34 til 40 og til 42?
Noget af betydning eller smårettelser?
Forummets indlæg er redigeret af Lars72 Oct 29 '17
ODE90D
ODE90D Oct 29 '17

Efter at have taget hjulet af og checket om det var muligt at få liv i parkeringsbremsemotoren måtte jeg kapitulere, og ringe efter autohjælp. Jeg måtte dog først køre op af parkeringskælderen med en hvinende parkeringsbremse og et hjul der til tider blokerede. Man kan sige meget om den parkeringsbremse, men stærk er den. Der var lidt for langt til Hinnerup når man selv skal betale for bugsering - så den står nu hos Tesla i Kastrup, og afventer deres dom. 

@DavidS90D: Kan kun anbefale at få den på værksted asap. Det tog 2 dage fra beskederne viste sig første gang til den låste helt.

@TorbenS: Talte med Hinnerup Auto. Det er ikke selve kaliberen, men motor/gear der er problemet. Om det er fugt ved jeg ikke, men de sagde at "forbindelserne" gik løs.

ODE90D
ODE90D Oct 29 '17

Min SW version er også 2017.40, men jeg tvivler på det er årsagen. For det første er det kun i venstre side den låser - ikke i højre. For det andet gik der to dage med fejlbeskeder omkring parkeringsbremsen, som dog ikke forhindrede mig i at køre før den blokerede helt. 

Jeg tror umiddelbart der er tale om en løs forbindelse inden i motoren.

ODE90D
ODE90D Oct 29 '17
@DavidS90D: Garantien er 4 år ELLER 80.000 km - hvad end der kommer først. Man skal dog huske at reklamationsretten gælder i 2 år, men at man forbruger står med bevisbyrden efter 6 måneder. Man skal med andre ord kunne bevise at den pågældende genstand har været født "dårlig" og ikke lever op til hvad man med rette kan forvente af en sådan. Er årsagen at der er "forbindelser", der gået løs inde i selve motoren/gearet er det ikke noget som kan henføres til manglende rensning af kaliber (det er derimod en "sammenvokset" kaliber), og der må efter min opfattelse klart være tale om en garantisag.
DavidS90D
DavidS90D Oct 29 '17

Hvis der er tale om en mekanisk fejl på bremsen må det være en fejl på en serie (batch) fra Brembo. Mange andre biler kører vel med nøjagtig samme produkt/design. Det er jo ikke noget Tesla selv har forsøgt at opfinde (igen).

Underligt med en levetid på knap 2 år.

jensk2
jensk2 Oct 29 '17

Måske er der flere problemer? Dels dårlige bremser fra 2015 (har selv oktober 2015 model:-()

Dertil dårlig 2017.38 software, jvnf. helt nye biler fra seprember og oktober kan ikke løsne bremsen, angiveligt pga software 2017.38

https://forums.tesla.com/forum/forums/parking-brake-needs-service

~~Sam100DD  |  October 2, 2017 

Just spoke to the service center and got an update. I was told the issue was with the most recent firmware update, which is 2017.38. They worked with engineering to release a patch and got the car to release the parking brake. While I hope this is accurate, I thought there would be more scrutiny around beta versions of firmware updates. How could something like this slip by?

Den sw jeg fik i går aftes hedder 2017.40:-)

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 Oct 29 '17
jensk2
jensk2 Oct 29 '17
Citat fra jensk2

Måske er der flere problemer?

Lidt yderligere googling antyder at software issues rammer de nye kombinerede parkerings og standard bremser og at 2017.40 ikke fikser dette problem: https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/parking-brake-needs-service.99757/page-2  

mbk
mbk Oct 29 '17
Quote from jensk2

Lidt yderligere googling antyder at software issues rammer de nye kombinerede parkerings og standard bremser og at 2017.40 ikke fikser dette problem: https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/parking-brake-needs-service.99757/page-2  

Hmm, det virker ikke alt for godt hvis Tesla introducerer bugs der får bilen til at stå stille. Det er selvfølgelig bagsiden af medaljen af continous delivery, nye features er godt, men man kan også få nye bugs.

Klaus_
Klaus_ Oct 30 '17

Jeg finder det lidt.... pudsigt... at jeg imens jeg læser denne tråd, får en notifikation om at der er en software update tilgængelig til Tessie! 

Tror jeg venter lidt...

PeterE
PeterE Oct 30 '17

Lige pludselig passer det mig meget godt, at min bil holder ude ved Autoskadestuen og ikke skal køre de næste par dage :)

Enig, super foruroligende faktisk. Uden at man skal blive hysterisk...

MadsAarup
MadsAarup Oct 31 '17

Min ganske gamle S85 (VIN 19xxx) 220tkm uden AP får ikke mange softwareopdateringer (er på 2017.34) og har haft problemet i en måneds tid, dog mest falske alarmer, kun meget sjældent at bremsen faktisk napper sig fast. Første gang det skete var den sværeste at få den fri. Små rok frem og tilbage samt et par forsøg med e-Brake menuen på kontrolpanelet løsnede dog bremserne. Jeg tog straks kompressoren op i carporten og blæste så meget støv og skidt væk som muligt. Det løste midlertidigt problemet og den har kun gjort det enkelte gange siden. Sidst efter ti ensomme dage på en P-plads i Berlin og let at løsne med et par forsøg. Her er gode billeder at kaliberen: https://www.ebay.com/...th-Pads/263256541916. Hvad er tricket for at lirke stikket af, så den kan afmonteres og renses ordentligt inden vinteren. Jeg vil nødigt beskadige stikket i forsøget på at rense det...

ODE90D
ODE90D Oct 31 '17

Så er der nyt i min sag. Problemet viste sig at være gearet i motoren på parkeringsbremsen, som var defekt, og jeg fik skiftet komplet kaliber i begge sider. Det var angivet som "recall" på fakturaen og uden beregning, hvilket indikerer at den store tilbagekaldelse på biler produceret i begyndelsen af 2016 (grundet en Brembo parkerigsbremse fejl) er blevet udvidet til også at omfatte ældre modeller.

Jeg tror imidlertid der kan være mange forskellige årsager til at parkeringsbremsen står af, og i nogle tilfælde skyldes det  ganske enkelt manglende vedligehold, og her vil Tesla næppe vise den samme velvilje til at udbedre problemet når den normale garantiperiode er udløbet.

I mit tilfælde holdt den venstre motor simpelthen op med at køre når jeg aktiverede eller deaktiverede parkeringsbremsen - kun den højre kørte og det var tydeligt at høre. Måske det kan være en hjælp at vide for jer andre der oplever problemer med fejl på parkeringsbremsen.

Kæmpe ros til Tesla i Kastrup der havde vasket og rengjort min bil til UG, givet den et servicecheck, udbedret diverse småting og stillet en P85D låner til rådighed over weekenden - helt uden beregning. Det bliver sgu ikke bedre !

Forummets indlæg er redigeret af ODE90D Nov 1 '17
Frank
Frank Nov 1 '17
Så kom den også ved mig...fik en lille melding om den i går men den gik væk igen og i dag vil den slet ikk mere. Det er højre parkerings som pt ikke vil slippe. Jeg opdaterede til ny software i mandags...11/2015 87.000km
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »