Loading...
dk

Parkeringsbremse fejler | Tesla Forum

Doc2211
Doc2211 Nov 2 '17

Hej Med Jer . Temmelig overrasket / chokeret da jeg efter udskiftning af begge bremsekalibre til kr. 17.330 ser at det er et problem jeg ikke er ene om. Medio oktober ville parkeringsbremsen ikke slippe. Fik det dog gjort ved at prøve nogle gange , dels via touch skærmen. Gentog sig med jævne mellemrum i løbet af ugen. Derfor aftalt service ved Tesla Aarhus , der hurtigt fandt at det var en defekt i hø. bremskaliber, men begge skulle udskiftes da ve. også viste " internal fault ".

Min Tesla er P85d fra juli 2015. Kørt 120.000, derfor ingen garanti. Klagede noget over jeg fandt det var urimeligt ,kun  godt 2 år gammel. Spurgte om det var en kendt problematik , hvilket  man afviste.

Har nu ringet til Tesla og anmodet om det blev pr. " recall " og uden beregning da  det åbenbart er et generelt problem.  Det afviser man hos Tesla Aarhus. Jeg anmodede så om at få udleveret de gamle, men fik at vide de var sendte tilbage til fabrikken. Det syntes jeg er noget underligt. Vil de så reparere dem og sælge dem igen ?

koden
koden Nov 2 '17

17.330 kr. Det er sgu' da røveri ved højlys dag.

Hvad var det hinnerup tog... 4000 for noget lign.  ?

KimT
KimT Nov 2 '17

Tesla skifter bare det hele. Hinnerup renovere de eksisterende hvis det er muligt, inkl. nye kul og går lodninger efter.

JeppeB_HinnerupAuto

Når i får foretaget rep ved Tesla som i selv skal betale, så husk altid at bede om de gamle dele, allerede ved indlevering af bilen. I har krav på at få de gamle dele udleveret. Vi køber gerne de gamle dele, også defekte dele mv

ODE90D
ODE90D Nov 4 '17
@doc2211: Jeg er enig i at Tesla kunne have udvist lidt mere imødekommenhed, men grunden til at du blev afvist er sandsynligvis at din bil er mere end 2 år gammel. I en sådan situation bør man nok lige undersøge alternativerne inden man giver Tesla en blankocheck. Det er jo rablende vanvittigt at det skal koste så meget. Jeg forstår heller ikke hvorfor de skifter både motor/gear og kaliber, og ikke bare motor/gear, hvis det er der problemet ligger.
P85DK
P85DK Nov 5 '17
Citat fra Doc2211

Hej Med Jer . Temmelig overrasket / chokeret da jeg efter udskiftning af begge bremsekalibre til kr. 17.330 ser at det er et problem jeg ikke er ene om.

Min Tesla er P85d fra juli 2015. Kørt 120.000, derfor ingen garanti.

Hvad lyder fakturaen helt specifikt på? Hvor meget er arbejdstid og hvor meget er reservedele? 17.330 kr. lyder helt hen i vejret. Har du haft din bil inde hos Tesla til service hver 20.000 km?

KimT
KimT Nov 5 '17

Broder har i #14 skrevet at de i Århus brugte 1,5time på at skifte

P85DK
P85DK Nov 5 '17

så det er små 1.500 kr. i arbejdsløn, så reservedelene til 2 stk. parkeringsbremsekaliber,-motor og -klodser er altså ca. 7.500 kr. pr. stk.

Dem som sælges på ebay til ca. 1.000 kr. / par

hmmm - det lyder meget voldsomt

jensk2
jensk2 Nov 5 '17

Ups, min sidste PDF fra Tesla oplyser:  ~Service Center hourly rate: DKK 1040.00. Så koster en Brembo Parkeringsbremsekaliber 7885 kr. Det er da helt bestemt røveri!

Doc2211
Doc2211 Nov 5 '17

Hej Alle Prisen for 2 calibre kr. 16.085, så kr. 1.245 i arbejdsløn. " Inspected car logs and found that both parking brake calipers needs replacement due to internal fault ". Skiftet er: Brake Caliper - Rear - Park brake , begge sider. Jeg har været til service hver ca. 30.000 km. Da jeg kører meget og langt overvejende motorvej syntes jeg 20.000 interval var noget overdrevet. Spec. når det ikke kræves for at garantien gælder, men kun anbefales. Ved hvert service har jeg fået renset bremsekalibre. Vedr. " second opinion " spurgte jeg om der ikke var andre muligheder, evt. en brugt fra skadet bil. Fik svaret, det mente de ikke var en mulighed og der ikke var andet end at skifte. Havde ikke forestillet mig der kunne være andre, men var som skrevet noget chokeret over der allerede viste sig så dyre reparationer. Troede egentligt der var tale om et software problem. I dag oplevede jeg desuden at forreste suspension ikke fungerede !! Da jeg kørt hørte jeg en skurrende lyd, som der var noget der slæbte på dækket. Gik ud og kikkede efter. Så forenden af bilen slet ikke var hævet og forreste stænkklap rørte jorden. Trykkede raise på skærmen hvorefter det fungerede igen - Frygter hvad der kommer næst ? Skal nok ikke til Tesla Aarhus igen mvh Gert

Forummets indlæg er redigeret af Doc2211 Nov 5 '17
jensk2
jensk2 Nov 5 '17
Citat fra jensk2

Ups, min sidste PDF fra Tesla oplyser:  ~Service Center hourly rate: DKK 1040.00. Så koster en Brembo Parkeringsbremsekaliber 7885 kr. Det er da helt bestemt røveri!

De ser også meget avancerede ud på e-bay, hvor et sæt (to styk) koster 1.217 kr.

https:///...DrlZfAUq&vxp=mtr

Bare fordi bilen er en luksus vare skal reservedele vel ikke koste en bondegård - slet ikke når designet er fejlagtigt!

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 Nov 5 '17
jensk2
jensk2 Nov 5 '17
Citat fra Doc2211

Hej Alle Prisen for 2 calibre kr. 16.085, så kr. 1.245 i arbejdsløn. " Inspected car logs and found that both parking brake calipers needs replacement due to internal fault ". Skiftet er: Brake Caliper - Rear - Park brake , begge sider. Jeg har været til service hver ca. 30.000 km. Da jeg kører meget og langt overvejende motorvej syntes jeg 20.000 interval var noget overdrevet. Spec. når det ikke kræves for at garantien gælder, men kun anbefales. Ved hvert service har jeg fået renset bremsekalibre. Vedr. " second opinion " spurgte jeg om der ikke var andre muligheder, evt. en brugt fra skadet bil. Fik svaret, det mente de ikke var en mulighed og der ikke var andet end at skifte. Havde ikke forestillet mig der kunne være andre, men var som skrevet noget chokeret over der allerede viste sig så dyre reparationer. Troede egentligt der var tale om et software problem. I dag oplevede jeg desuden at forreste suspension ikke fungerede !! Da jeg kørt hørte jeg en skurrende lyd, som der var noget der slæbte på dækket. Gik ud og kikkede efter. Så forenden af bilen slet ikke var hævet og forreste stænkklap rørte jorden. Trykkede raise på skærmen hvorefter det fungerede igen - Frygter hvad der kommer næst ? Skal nok ikke til Tesla Aarhus igen mvh Gert

Jeg har valgt det samme - jeg kommer til Tesla Service for at få renset og serviceret bremser, som jeg så betaler ekstra for.  Men det hjælper jo ikke, når parkeringsbremsen IKKE serviceres og tilsyneladende har defekt motor/gear:-(

mbk
mbk Nov 6 '17
Quote from jensk2 

De ser også meget avancerede ud på e-bay, hvor et sæt (to styk) koster 1.217 kr.

Bare fordi bilen er en luksus vare skal reservedele vel ikke koste en bondegård - slet ikke når designet er fejlagtigt!

Nu er der ikke budt på dem endnu og der kommer noget import begyr, told og moms, men de ender ikke i nærheden at 16.000 :)

Udenfor garantiperioden er det måske godt at have et 12V batteri og et sæt parkeringsbremser på reservedelshylden.

jensk2
jensk2 Nov 6 '17
Citat fra mbk
Quote from jensk2 

Nu er der ikke budt på dem endnu og der kommer noget import begyr, told og moms, men de ender ikke i nærheden at 16.000 :)

Udenfor garantiperioden er det måske godt at have et 12V batteri og et sæt parkeringsbremser på reservedelshylden.

Når Brembo Mexico kommer ovenpå, så vi kan bestille  Brembo dele direkte (tror det er 22B70102 00 1A) kan vi jo lave en fin forretning med lidt parallel-import:-) 

jensk2
jensk2 Nov 8 '17
Citat fra Doc2211

Hej Med Jer . Temmelig overrasket / chokeret da jeg efter udskiftning af begge bremsekalibre til kr. 17.330 ser at det er et problem jeg ikke er ene om.

Jeg har genlæst dene tråd - det må altså være en faktureringsfejl, Udskiftning af komplette bremser bag KUNNE koste 17.000, men parkeingsbremser??

jensk2
jensk2 Nov 8 '17
Citat fra jensk2
Citat fra Doc2211

Jeg har genlæst dene tråd - det må altså være en faktureringsfejl, Udskiftning af komplette bremser bag KUNNE koste 17.000, men parkeingsbremser??

Det er i nok kun et spørgsmål om tid før vi kan købe stumper fra Brembo, her er f.eks. Brembo skiver og klodser til Tesla S. En skive koster under 900+ kr!! https://www.bildeleshop.dk/tesla/model-s/113073/10132/bremseskive  

ODE90D
ODE90D Nov 8 '17

@Doc2211: Er du sikker på at du ikke også har fået skiftet de alm bremsekalibre bagtil foruden parkeringsbremsekaliberne? Ud fra den tekst du har sakset ind fra fakturaen kunne det nemlig godt se sådan ud. Kan du se hvilke parts der er opgivet? I mit tilfælde var det kun følgende linje der stod på fakturaen:

PARKING BRAKE CALIPERS AND PADS KIT (1021251-S0-A) - 1 PC

P85DK
P85DK Nov 9 '17
Citat fra ODE90D

@Doc2211: Er du sikker på at du ikke også har fået skiftet de alm bremsekalibre bagtil foruden parkeringsbremsekaliberne? Ud fra den tekst du har sakset ind fra fakturaen kunne det nemlig godt se sådan ud. Kan du se hvilke parts der er opgivet? I mit tilfælde var det kun følgende linje der stod på fakturaen:

PARKING BRAKE CALIPERS AND PADS KIT (1021251-S0-A) - 1 PC

hvad betalte du så for det?

Umiddelbart vil jeg give dig ret i at det ud fra prisen lyder som om de også har skiftet bremsekaliberene bagtil. Men den tese vil underbygges bedst hvis du fortæller hvad du betalte for din udskiftning.

ODE90D
ODE90D Nov 9 '17

@P85DK: Jeg betalte ikke noget - de tog den på garantien, da bilen er under 2 år gammel og dermed gælder reklamationsretten, hvis fejlen altså ligger i design/konstruktion. Er den gået i stykker fordi man ikke har vedligeholdt sine bremser er det anden sag.

Doc2111 må vel kunne se hvilke parts er brugt og hvad de hverisær kostede på hans faktura?

mbk
mbk Nov 9 '17
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »