Loading...
dk

Parkeringsbremse fejler | Tesla Forum

Reklame
mbk
mbk Nov 9

Det kan da godt lige at der er en manual release med Torx.

mbk
mbk Nov 9
Quote from mbk

Narh, man skal have motoren af.

Doc2211
Doc2211 Nov 9

Hej Igen

På faktura står:

PART                                                                                                              Quantity:                         Unit Price

PARKING BRAKE CALIPERS AND PADS KIT ( 1021251-S0-A )                        1                               12.868,00 + moms

Vedr. service se venligst indlæg 70.

Jeg kan under alle omstændigheder ikke se det skulle være mere belastende for parkeringsbremser om jeg har kørt 40.000 eller 120.000. Bilen er kun godt 2 år gammel. Det må skyldes fabrikationsfejl og bør betales af producenten.

Er der egentlig ikke noget om 3 års garanti i Dk. ?

Ved godt  Tesla fraskriver sig ansvar , men kan underleverandøren dække sig ind under dette ?

mvh Gert

Forummets indlæg er redigeret af Doc2211 Nov 9
ODE90D
ODE90D Nov 9
Når din bil er 2 år gl og ude over de 80.000 km er det kun at håbe på deres gode vilje. Jeg vil dog mene de har lagt en forkert pris ind i deres system. Det er jo totalt vanvittigt at forlange 8.000 kr pr stk.
Gustavsfar1
Gustavsfar1 Nov 9

Det er en snu og usmagelig måde at tjene penge på. Når garantien er udløbet så sætter man da lige prisen op til det tredobbelte og specielt når Tesla stadig næsten har eneret på salg/reparation heraf...øv!

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar1 Nov 9
P85DK
P85DK Nov 9
Citat fra Gustavsfar1

Det er en snu og usmagelig måde at tjene penge på. Når garantien er udløbet så sætter man da lige prisen op til det tredobbelte og specielt når Tesla stadig næsten har eneret på salg/reparation heraf...øv!

Arhhh - den påstand er der vist ikke belæg for. Enig i at den virker uforholdmæssig dyr, men har vi nogle eksempler på priser fra ny som er markant lavere?

ODE90D
ODE90D Nov 10
Man kunne jo prøve at høre Tesla i Hamborg hvad de tager for dem.
Gustavsfar1
Gustavsfar1 Nov 10

Baggrunden for min udtalelse er baseret på Hinnerup autos erfaringer og udtalelse i forbindelse med udviklingen af priserne på reservedelene...

Shh
Shh Nov 12
Havde min ude hos Tesla med selvsamme fejl m.m... jeg fim efter 2 timer at vide at jeg ville få en nul faktura og de skiftede dem... det var noget med en kontakt som ikke kunne finde ud af om den var ude eller inde der var fejlen...
Men om det passer ved jeg jo ikke... men i hvert fald udbedret som garanti..
Bil 2 år og har kørt 22.000
MadsAarup
MadsAarup Nov 13
Citat fra mbk
Quote from mbk

Kunne du evt beskrive, hvordan du får kaliberen af - særligt hvis den har nappet sig fast i skiven - og hvordan du får motoren af og reparerer den? Kan man komme til Torx Skruen til Manual Release, mens kaliberen sidder på? Og er den lille skrue, du har løsnet, til at få motoren af?

Mvh Mads

mbk
mbk Nov 14
Quote from MadsAarup
Citat fra mbk
Quote from mbk

Kunne du evt beskrive, hvordan du får kaliberen af - særligt hvis den har nappet sig fast i skiven - og hvordan du får motoren af og reparerer den? Kan man komme til Torx Skruen til Manual Release, mens kaliberen sidder på? Og er den lille skrue, du har løsnet, til at få motoren af?

Mvh Mads

@Mads

Jeg har ikke rodet med det, jeg trawler bare info. 

Okkels
Okkels Nov 17

Alle jer, som havde bøvl med parkeringsbremsen sidste uge i oktober, har I stadig det?

Faktum for mig er, at jeg havde fejl på parkeringsbremsen en 4-5 dage i træk i samme periode som denne tråd er startet, men de sidste to uger har der ingen fejl været.

Er det et tilfælde, eller har andre samme oplevelse?

MadsAarup
MadsAarup Nov 19

Ja, præcis samme oplevelse:

• periodevis fejlmeddelelse om at P-bremsen ikke har sluppet, selvom den har
  • periodevis fejlmeddelelse om at bremsen ikke aktiverer, selv om den gør
  • Enkelte tilfælde af at bremsen faktisk ikke slipper

En enkelt gang ville bremsen ikke slippe uden et let skub gennem fælgen direkte på den inderste bremseklods, samtidigt med at en hjælper i førersædet sætter i D. Der skulle næsten ingenting til, og det sparede måske et fejeblad?

Fejlen er tydeligvis temperaturafhængig:

1. Hvis jeg tager bilen indenfor i varmen forsvinder både fejlen og fejlmeddelelsen
  2. Ude i mild kulde kommer fejlmeddelelsen tit, men bremsen fungerer
  3. Kun i koldt vejr har jeg oplevet bremsen sætte sig.

Selvom jeg er tryg ved, at jeg kan få bremsen til at slippe - evt med en hjælper - så er det utrygt, og jeg vil gerne have fixet det. Men jeg er ikke indstillet på at betale 18tkr for nye kalibre. Det kan ikke være Teslas alvor.

ODE90D
ODE90D Nov 19
@madsaarup: din bil er fra 2014 og gået mere end 200.000 km. Nu er der problemer med parkeringsbremserne - istedet for at tage den til Tesla kan du tage den til Hinnerup Auto og få det fikset for ca 4.000.
KimT
KimT Nov 19

Jeg mener at huske at Jeppe sagde at fejlen begyndte at komme hvis de 2 motorer ikke kørte med samme hastighed mere (altså at den ene begyndte at blive træg). Derfor er det ikke nok at renovere/skifte den side der hænger.

Sider: « 1 2 3 4 5
Reklame