Det kan da godt lige at der er en manual release med Torx.
Narh, man skal have motoren af.
Hej Igen
På faktura står:
PART Quantity: Unit Price
PARKING BRAKE CALIPERS AND PADS KIT ( 1021251-S0-A ) 1 12.868,00 + moms
Vedr. service se venligst indlæg 70.
Jeg kan under alle omstændigheder ikke se det skulle være mere belastende for parkeringsbremser om jeg har kørt 40.000 eller 120.000. Bilen er kun godt 2 år gammel. Det må skyldes fabrikationsfejl og bør betales af producenten.
Er der egentlig ikke noget om 3 års garanti i Dk. ?
Ved godt Tesla fraskriver sig ansvar , men kan underleverandøren dække sig ind under dette ?
mvh Gert
Det er en snu og usmagelig måde at tjene penge på. Når garantien er udløbet så sætter man da lige prisen op til det tredobbelte og specielt når Tesla stadig næsten har eneret på salg/reparation heraf...øv!
Det er en snu og usmagelig måde at tjene penge på. Når garantien er udløbet så sætter man da lige prisen op til det tredobbelte og specielt når Tesla stadig næsten har eneret på salg/reparation heraf...øv!
Arhhh - den påstand er der vist ikke belæg for. Enig i at den virker uforholdmæssig dyr, men har vi nogle eksempler på priser fra ny som er markant lavere?
Baggrunden for min udtalelse er baseret på Hinnerup autos erfaringer og udtalelse i forbindelse med udviklingen af priserne på reservedelene...
Kunne du evt beskrive, hvordan du får kaliberen af - særligt hvis den har nappet sig fast i skiven - og hvordan du får motoren af og reparerer den? Kan man komme til Torx Skruen til Manual Release, mens kaliberen sidder på? Og er den lille skrue, du har løsnet, til at få motoren af?
Mvh Mads
Kunne du evt beskrive, hvordan du får kaliberen af - særligt hvis den har nappet sig fast i skiven - og hvordan du får motoren af og reparerer den? Kan man komme til Torx Skruen til Manual Release, mens kaliberen sidder på? Og er den lille skrue, du har løsnet, til at få motoren af?
Mvh Mads
@Mads
Jeg har ikke rodet med det, jeg trawler bare info.
Alle jer, som havde bøvl med parkeringsbremsen sidste uge i oktober, har I stadig det?
Faktum for mig er, at jeg havde fejl på parkeringsbremsen en 4-5 dage i træk i samme periode som denne tråd er startet, men de sidste to uger har der ingen fejl været.
Er det et tilfælde, eller har andre samme oplevelse?
Ja, præcis samme oplevelse:
En enkelt gang ville bremsen ikke slippe uden et let skub gennem fælgen direkte på den inderste bremseklods, samtidigt med at en hjælper i førersædet sætter i D. Der skulle næsten ingenting til, og det sparede måske et fejeblad?
Fejlen er tydeligvis temperaturafhængig:
Selvom jeg er tryg ved, at jeg kan få bremsen til at slippe - evt med en hjælper - så er det utrygt, og jeg vil gerne have fixet det. Men jeg er ikke indstillet på at betale 18tkr for nye kalibre. Det kan ikke være Teslas alvor.
Jeg mener at huske at Jeppe sagde at fejlen begyndte at komme hvis de 2 motorer ikke kørte med samme hastighed mere (altså at den ene begyndte at blive træg). Derfor er det ikke nok at renovere/skifte den side der hænger.
Alle jer, som havde bøvl med parkeringsbremsen sidste uge i oktober, har I stadig det?
Faktum for mig er, at jeg havde fejl på parkeringsbremsen en 4-5 dage i træk i samme periode som denne tråd er startet, men de sidste to uger har der ingen fejl været.
For mig er det modsat, min begyndte at brokke sig i dag (2012-12-13) - og efter to parkeringer kunne man mærke og høre at de hang, men man kunne køre. Nu efter fire parkeringer udløser venstre parkeringsbremse slet ikke. Så måske et fejeblad. S/=D fra December 2015 produceret ultimo oktober 2015, 32.000 km. Ekstra bremseservice foretaget ved service, men omfatter nok ikke parkeringsbremsen.
For mig er det modsat, min begyndte at brokke sig i dag (2012-12-13) - og efter to parkeringer kunne man mærke og høre at de hang, men man kunne køre. Nu efter fire parkeringer udløser venstre parkeringsbremse slet ikke. Så måske et fejeblad. S/=D fra December 2015 produceret ultimo oktober 2015, 32.000 km. Ekstra bremseservice foretaget ved service, men omfatter nok ikke parkeringsbremsen.
Jeg skylder nok, at fortælle at efter 2-3 uger uden fejl på parkeringsbremsen, kom fejlen igen. Det blev fikset i Hinnerup for et par uger siden.
Jeg sidder hos Tesla netop nu, S90D fra Nov 15, og netop fået begge skiftet. Kørt 50k km så stadig garanti.
Selv med en hængende og låst bremse , kan jeg få den løsnet med forskellige kombinationer , for så endelig at "kun" anvende skærmens funktion
Synes ikke helt det lyder som en holdbar løsning. Jeg ville tage forbi Hinnerup eller Autoskadestuen, og få dem til at fikse det. Det ville jeg ihvertfald gøre, hvis jeg stod i samme situation (som jeg sikkert først kommer i, når garantien er udløbet ;-)