Loading...
dk

Aktiekurs | Tesla Forum

LPedersen
LPedersen Nov 2 '17

Hej med jer!

Som I nok ved, så præsenterede Tesla en giga underskud i morges. Er der nogen der ved, om der er bedre tider på vej?

De har godt nok været noget i vælten den seneste tid, hvor de bl.a. fyrede 400 medarbejder d. 16. oktober i år (http://nyheder.tv2.dk/business/2017-10-16-tesla-boss-fyrer-400-medarbejdere-de-var-ikke-gode-nok)

Samtidig har man kunne læse om produktionsvanskeligheder ved Model 3-bilen, hvilket heller ikke har gjort aktiemarkedet lykkelige.

Det skal lige siges, at jeg ikke selv har aktier i virksomheden, men aktiekursen er ofte markedets tro på virksomhedens evner. Og når kursen falder, bliver man jo som Tesla-fan lidt bekymret

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Nov 2 '17

Den skal nok gøre et stort comeback men kursen skal nok et nøk mere ned inden da....

ElPeter
ElPeter Nov 2 '17
Ramp-up og dermed indtægterne fra model 3 og dermed evnen til at investere yderligere bliver nok 3 måneder forsinket. Det er blevet stadig mere tydeligt at der er væsentlige problemer med f.eks. batteriproduktion og autopilot-udvikling. Jeg er også helt sikker på at de får løst det, men tror også at de må sætte tempoet lidt ned for nye initiativer, som f.eks. semi truck og nye fabrikker.
Hvilken indflydelse det har på aktiekursen har jeg ingen ide om.
Kiefer
Kiefer Nov 3 '17

Det med at fyre mange mennesker der ikke er gode nok, er nu ikke noget ukendt fænomen i amerikanske virksomheder. Specielt ikke når det nogen gange måske går lidt for stærkt med at ansatte mange mennesker. Jeg har selv oplevet det i IBM's indiske forretning, hvor der blev ansat tusindvis af nye mennsker hver måned og 6 måneder senere fyrede man også tusindvis af mennesker efter en internt test havde vist de ikke kunne meget mere end basale IT kundskaber...

Og  Teslas tilfælde, så er mange af de mennesker der er ansat i Palo Alto og Freemon området uden for San Francisco ikke specielt billige. Hvis man så samtidig ikke mener de er dygtige nok, er der jo ikke nogen grund til at holde på folk der måske skal have 100K USD om året...

/Martin