Loading...
dk

Hvilken elbil skal man købe | Tesla Forum

SuneH
SuneH Nov 23 '17
Citat fra MOS

Dog kan hybridbiler have en vis berettigelse, hvis man har et særligt kørselsbehov med relativ kort pendling til arbejde og kun lejlighedsvis længere ture.

Helt enig, MOS. Mine genboer, som er pensionister, har en Audi A3 e-tron, som de er meget begejstrede for. De kører fortrinsvis korte ture i lokalområdet (dvs op til 15-20 km hver vej) - og lader flittigt bilen i carporten, kan jeg se.

Samtidigt har de også et hus et stykke syd for Rom, som de kører ned til ca. ultimo oktober og retur ultimo marts (lucky bastards!). Det foregår jo naturligvis på benzin med to overnatninger undervejs.

Jeg talte med manden i en gang september, hvor han glad fortalte, at han ikke havde tanket bilen siden maj, for alt deres kørsel siden de kom retur fra Italien, havde været på el.

Så i det tilfælde giver det jo god mening.

Forummets indlæg er redigeret af SuneH Nov 23 '17
P85DK
P85DK Nov 23 '17
Citat fra MOS
Citat fra P85DK

Med GTE'en kan det ikke rigtigt betale sig at købe tilsvarende i benzin, det er det bedste tilbud i øjeblikket når det kommer til kombinationen performance/pris/udstyr.

Ja, men det skyldes de nuværende afgiftsregler. Før afgift må hybridudgaven være meget dyr ift. benzineren. Teknisk set er hybrid stadig lidt noget rod som at sætte sig mellem to stole.

Ja ja, men det er jo også nu de skal købe den :-)

Sider: « 1 2