Loading...
dk

Barnevogn TMS | Tesla Forum

Bullfrog
Bullfrog Nov 19 '17
Hej, nogen der har en Tesla model s i nærheden af Herning jeg kan se om vores barnevogn kan være i? Eller kan bekræfte at en Emmaljunga big star supreme kan være bagi?
Forummets indlæg er redigeret af Bullfrog Nov 19 '17
canel
canel Nov 19 '17

Citat fra Bullfrog Hej, nogen der har en Tesla model s i nærheden af Herning jeg kan se om vores barnevogn kan være i? Eller kan bekræfte at en Emmaljunga big star supreme kan være bagi?

bor i Ikast.

jeg tror fint den kan være der, men du må gerne komme og prøve om din model kan være der.

97 25 nul nul 14

har prøvet med en classic.

Forummets indlæg er redigeret af canel Nov 19 '17
DeaconWP
DeaconWP Nov 19 '17
Jeg har en Model X med 6 sæder. Den står i Ilskov næste lørdag, hvis du vil prøve den med din barnevogn. Mit gæt er, at den kan stå bag i, uden at skille den ad, blot klappe den sammen med kassen siddende på understellet.
RobertJ
RobertJ Nov 20 '17

Bullfrog, jeg har Duo Combi vognen med, den klapper fint op i bagagerummet. En ældre Big Star, Stål stel og 14" faste hjul, mindre så, der skulle skilles lidt ad. Men så gik det os fint.

Nyere Big star har vidst fået mindre forhjul, så hvis det ændre total længden kunne den nok lige kunne vinkles ind.

- Robert

Kiefer
Kiefer Nov 20 '17

Kommer lidt an på konfigurationen, hvis du har de to bagerste sæder slået op i en Model X, kan den ikke være der. Men er de slået ned, kan den uden problemer være der hvor du bare slår den sammen og stiller kassen oven på rammen som Deacon skriver.

Jeg går ud fra, at Jeres Big Star Supreme er med læder og Alu-fælge? ;-)

/Martin

Allan
Allan Nov 20 '17

Vi har en model S og en Emmaljunga big star supreme og den kan godt være der. Hvis du tager hattehylden ud skal den bare slås sammen og kassen kan sættes tilbage på stellet. Den kan herefter skubbes ind så den kommer ind til ryggen af sædet. Det er ikke nødvendigt at tage hjulene af (vi har de store faste hjul).

Den store udfordring omkring model s er barnesæder.

mvh

Allan

Forummets indlæg er redigeret af Allan Nov 20 '17
RobertJ
RobertJ Nov 20 '17
Citat fra Allan

Den store udfordring omkring model s er barnesæder.

mvh

Allan

Hvilken udfordring?

Har kørt med Römer King og Römer Kidfix og Emmaljunga first class 0+ stole, og ikke stødt på noget 'udfordrende'.

Allan
Allan Nov 20 '17

De fleste barnesæder bruger støtten fra sædet til at stive stolen af. Det betyder at ryggen skal ligge plant med sædet. Hvis stolen er for høj går den på nakkestøtten som jo desværre ikke kan flyttes, og derfor kan den så ikke monteres efter anvisningen. Bruger selv Römer Advansafix og den passer men jeg prøvede nu nogle stole der ikke passede. Noget jeg også synes er mystisk er at Teslas' ISOFIX virker som om det sidder meget højt i forhold til hvor jeg ellers har prøvet det, og så er det svært at montere ind i læderet. De biler som har en del af sædet man fjerner er meget nemmere at montere i. 

/Allan

Kiefer
Kiefer Nov 20 '17

Og så er det bare generelt noget skrammel den måde hvorpå ISOFIX beslagene er monteret i en Model S...

Man risikerer meget meget nemt at læderet bliver perforeret af barnestolen når man monterer dem i ISOFIX beslagene. En af årsagerne til at vi helt bevidst valgte stofsæder i bilen fremfor lædersæder.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Nov 20 '17
Jabba
Jabba Nov 20 '17
Quote from Kiefer

Og så er det bare generelt noget skrammel den måde hvorpå ISOFIX beslagene er monteret i en Model S...

Man risikerer meget meget nemt at læderet bliver perforeret af barnestolen når man monterer dem i ISOFIX beslagene. En af årsagerne til at vi helt bevidst valgte stofsæder i bilen fremfor lædersæder.

/Martin

Hvis man er bange for at ødelægge læderet ved ISOFIX beslagene kan man fint anvende de plastik "tragte" der typisk hører med til autostolene. Jeg har dog altid været forsigtig når jeg har fastgjort autostole i bilen (og det har jeg gjort alt for mange gange) og heldigvis har jeg ikke ødelagt noget. Dog ser det ikke for kønt ud med de huller/rynker der sidder tilbage efter man har fjernet autostolen. De reduceres sikkert med tiden, men det ville nu have været en mere professionel tilgang at fabriksmontere tragte som vist på billedet.

fmm1000
fmm1000 Nov 20 '17
Bare sådan lige af nysgerrighed. Kan man have en klapvogn eller lille barnevogn i S med den store frunk.
canel
canel Nov 20 '17

hvis den kan udnytte hullet under torpedostykket, d.v.s. er lille i den ene ende, burde det gå med en klapvogn.

men har aldrig prøvet.

en kolega har haft en golftaske i frunken.

Tarrild
Tarrild Nov 20 '17
Quote from fmm1000 Bare sådan lige af nysgerrighed. Kan man have en klapvogn eller lille barnevogn i S med den store frunk.

Jeps, vi har klapvogn og sæde til IKEA højstol liggende i frunken på vores 70er og så kan man have barnevognen i bagagerummet :) 

RobertJ
RobertJ Nov 21 '17

Er meget glad for vores Britax B-Motion 3, en lidt mindre - men meget lig City Elite modellen.

Sammenklappet glider den let ind i frunk bagenden, og efterlader ca. 20cm med plads til diverse andet fra klapvogn og ud hele vejen rundt.

- R

Gronhund
Gronhund Nov 23 '17

@Bullfrog: Kan vi ikke lige få et billede af din BigStar Supreme, så vi ved hvilken model det er.

Lige som @Allan, har jeg heller ikke noget som helst problem med min Supreme i bagagerummet, så længe hattehylden er væk. Den har de store hjul, og stellet klappes bare sammen, og så kommer kassen oveni, og så skubbes det hele ind mod ryglænet.

Men som @Kiefer, er jeg heller ikke glad for det ISO fix. Det er aldig sjovt at tage stolen ind og ud, bl.a. pga. lædersæderne. Vi har så nok også valgt en af de værste stole, da denne fylder noget mere end de andre muligheder. Den er tilgengæld meget praktisk hvad andre ting angår. Men hvis den ikke skal tages ud for ofte, så går det nok. Desuden bruger jeg ikke de plastik tragte, da jeg er bange for, at læderet omkring tragten, ikke kommer til at se pænt ud, når de engang skal fjernes.

Det med frunk og klapvogn ved jeg ikke. Jeg kan ikke få hverken vores BigStar Supreme ind. Troede heller ikke jeg ville kunne få vores Baby Jogger City Elite ind, men når nu @RobertJ skriver at den kan, så må jeg hellere prøve det (jeg har nu ikke haft brug for det endnu). Men der findes selvfølgelig også mindre klapvogne, der helt sikkert må kunne være der.

Forummets indlæg er redigeret af Gronhund Nov 23 '17