Loading...
dk

"Park assist disabled" fejlmeddelse | Tesla Forum

Reklame
webercarbmann

Hej alle. 

Vi har fået denne fejl, skal forbi Tesla på fredag. Har nogen af jer prøver noget lignende?

Vh. Peter

Holme
Holme Dec 4
Jeps, det var en af sensorene der var defekt, blev skiftet på garantien. Vh Dennis
webercarbmann
Quote from Holme Jeps, det var en af sensorene der var defekt, blev skiftet på garantien. Vh Dennis

ok - vores bil er ude over garantien :( 

Kiefer
Kiefer Dec 6

Den fejl har jeg også... Men det er fordi der var noget der lige væltede ind i bilen i garagen og pop, så ligger der nu en sensor inde i bagerste kofanger... øv....

Synes jeg har lidt dårlige erfaringer med ting der forsvinder inde i bilens karrosseri...

/Martin

mbk
mbk Dec 6
Quote from webercarbmann
Quote from Holme Jeps, det var en af sensorene der var defekt, blev skiftet på garantien. Vh Dennis

ok - vores bil er ude over garantien :( 

Måske gå en runde og kig dem efter, det kan være noget banalt.

Ham her fandt et stykke plastik i vejen, og en anden tog dem fra og satte dem til igen.

https://speakev.com/threads/replace-parking-sensor.22985/ 

webercarbmann

Tak for tips. 

Der er umiddelbart ingen fysiske fejl at se. Har en aftale med Tesla Kirstinehøj fredag. Autoskadestuen mener at fejlen bør være dækket af reklamationsretten, så det håber jeg holder. Tesla kan vist se hvilken sensor det er der gør vrøvl, det kan Autoskadestuen ikke.  Vh Peter

mbk
mbk Dec 6
Quote from webercarbmann

Tak for tips. 

Der er umiddelbart ingen fysiske fejl at se. Har en aftale med Tesla Kirstinehøj fredag. Autoskadestuen mener at fejlen bør være dækket af reklamationsretten, så det håber jeg holder. Tesla kan vist se hvilken sensor det er der gør vrøvl, det kan Autoskadestuen ikke.  Vh Peter

Det er spændende at de er så 'blinde' endnu på at diagnoticere Tesla, sensorne er på CAN bus

https://teslatap.com/undocumented/

Det ser ud til at EVTV gør en del i at lave udstyr og software til at debugge:

http://media3.ev-tv.me/TeslaModelSCANDueUserManual.pdf

Men Tesla når nok at slå hard kryptering til før det hele bliver dokumenteret :S

webercarbmann
webercarbmann Dec 11

Hej alle. 

Det viste sig at være en knækket ledning bag en af sensorene der var årsag til fejlen. Ledningsnettet til sensorene skal skiftes og der kommer til at koste små 1500 incl. arbejdsløn.  Kan ikke begribe hvordan det er gået til men så et billede af den knækkede ledning tæt på sensoren. 

MOS
MOS Dec 11

Fik også fejlmeddelelsen med park assist i morges... samt en række andre fejl med AP. Jeg går ud fra, at det er Kong Vinter, der spiller et puds her. Bilen er altså købt sort(!), men havde på mystisk vis skiftet farve til hvid i morges efter at have stået ude hele weekenden. Det viste sig, at nogen eller noget havde dækket hele bilen (inkl. parkeringssensorer, kamera m.m.) med noget sjovt, hvidt pulver af en art (det føltes helt koldt!). Jeg har ikke set noget lignenende i mange måneder... ;-)

jensk2
jensk2 Igår, 20:36
Citat fra MOS

Fik også fejlmeddelelsen med park assist i morges... samt en række andre fejl med AP.

Samme her! Fejede det hvide snask af med tapetserings kosten og kunne så køre 7 kilometer før 'Park assistance not available' dukke op igen hver gang jeg kom under 10km/t. Så sne er en udfordring, men  webercarbmann 's problem opstod FØR sneen kom, så måske et virkeligt sensor problem:-(

Edit: Ser nu at webercarbmann  har en knækket sensor ledning, så case closed!

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 Igår, 20:38
SuneH
SuneH 2 timer siden

Jeg fik samme fejlmeddelelse som jer andre -"Park assist disabled" - men det er ikke noget nyt, for jeg har ikke købt AP1 pakken, så har aldrig haft park assist til at starte med :-) Så det var ikke det store afsavn. Og ja, det skyldes selvfølgelig at sensorerne er dækket.

Reklame