Loading...
dk

Anbefaling af elselskab? | Tesla Forum

Jabba
Jabba Dec 7 '17

Ved at der er en del elforbrugseksperter herinde, så hermed et basalt spørgsmål om anbefalet el-leverandør.

Vi flytter ind i en lille lejlighed i København K og forventer et beskedent årligt forbrug på 1500-2000 kWh. Vi fortsætter med EON All inclusive, men kommer kun til at gøre brug af deres offentlige ladestandere fremadrettet, så strøm til bilen er derfor ikke inkluderet i de beskedne 1500 kWh.

Lige nu er Dong/Ørsted elleverandør, men jeg leder efter en ny leverandør der ikke opkræver abonnement, som har god kundeservice og som måske også er lidt billigere pr. kWh, selvom det selvfølgelig ikke batter meget når forbruget er så lavt.

Nogle gode forslag til ny el-leverandør?

MGL
MGL Dec 7 '17

Jeg tror du vil blive tilfreds med Vindstød. De opfylder umiddelbart alle dine kritterier.

MOS
MOS Dec 8 '17

Jeg har selv været tilfreds kunde hos Natur-Energi og Vindstød, så dem kan jeg anbefale. Alt har kørt gnidningsfrit. Begge tilbyder klimavenlige produkter til lave kWh-priser og uden abonnementsbetaling.

Ellers tag et kig på http://elpris.dk/#/ for at sammenligne priser, betingelser m.m.

KXR
KXR Dec 8 '17
Nettopower
Jabba
Jabba Dec 8 '17

Tak for forslag. Har indtil videre valgt at ekskludere Vindstød af den simple årsag at man ikke kan ringe til dem samt at de endnu ikke har svaret på min henvendelse efter 2 dage. Det er ikke besparelsen værd.

mbk
mbk Dec 8 '17

Jeg tilmeldte mig elforbundet og fik vindstød

https://www.elforbundet.dk/

Jeg har døjet med at få dem ind i PBS og har fået to rykkere, den ene er nok selvforskyldt, den anden er jeg ret irriteret over, da PBS aftalen står som aktiv, men vindstød ikke kan finde ud af at trække.

Det skal dog siges at de pænt sender opkrævning på email med vedhæftet pdf, så hvis man er mere opmærksom end jeg har været, så har jeg ikke andre problemer. Jo man skal betale lidt meget forud.. Men okay, det kan jeg godt leve med.

KimT
KimT Dec 8 '17

Har også haft Vindstød igennem elforbundet i et par år - uden problemer.

Betaler omkring 2,03kWh, og vel kr.30,- i abb pr. kvatal - men delt ud over 3-4.000kWh så er det ikke meget (E.on betaler omkring 2.31 retur)

MGL
MGL Dec 8 '17

Var interesseret i medlemskab af elforbundet, og sammenlignede deres tilbud (fra Vindstød), med den pris jeg allerede betalte som kunde hos Vindstød. Til min overraskelse kunne jeg konstatere, at mit eksisterende tilbud var bedre (ca. kr. 1,92 KWh) end den pris elforbundet kunne tilbyde. En flink medarbejder hos Vindstød bekræftede iøvrigt min formodning i en mail.

DeaconWP
DeaconWP Dec 10 '17

Hvis du snakke rom abonnement?

Er det du nævner så det der betles for at have måleren, som er ejet af DONG/ØRSTED?

Du skal vel ikke betale endnu et abonnement hos dem, hvis de nu både er leverandør af kabler og måler, og også sælger dig strømmen?

Det der vindstød sælger kun strømmen til dig, og det skal de have penge for. En smule. Så du har sikkert ret i, at det ikke kan betale sig for dig at have to steder at kontrollere din regning, samt så også have to steder, hvor du betaler abonnement.

Men nu kender jeg jo ikke lige betalingsvilkårene i dit område

MOS
MOS Dec 10 '17

Efter de nye regler betaler man ikke længere elregninger to steder. Man får kun én regning. Det er et godt stykke tid siden, det blev ændret.

Kiefer
Kiefer Dec 10 '17

Det er jo lidt af en jungle, vi skifter elselskab ca. hver 6-7 måned for at kunne gøre brug af konstante introduktionstilbud. Så lige nu og de næste 6 måneder frem betaler vi ca. 4 øre/kWh. 

Men med et elforbrug på kun 1500-2000 kWh om året, kan det jo næsten ikke betale sig at gøre ret meget for at skifte el-selskab det er ganske få kroner man sparer med det forbrug. Jeg tror du ender med at bruge mere tid end du sparer.

/Martin

MGL
MGL Dec 11 '17

4 øre/kWh, det lyder næsten for godt til at være sandt, men ikke desto mindre tiltalende. Kan du oplyse hvem der tilbyder denne introduktionspris?

/Michael

Forummets indlæg er redigeret af MGL Dec 11 '17
fmm1000
fmm1000 Dec 12 '17

Husk det kun er på selve strømprisen.
Afgifter slipper man ikke for.

Kiefer
Kiefer Dec 12 '17

Det er korrekt det kun er selve KwH men slipper billigere på, men hvis man går fra ca. 31 øre/kWh til 4 øre/kWh med et forbrug på ca. 25.000 kWh er der en del penge at spare!

Det er Aura der kørte dette tilbud, De fleste ligger på introtilbud i omegnen af de 10 øre/kWh.

/Martin

RobertJ
RobertJ Dec 14 '17

Laver gerne samme nummer som Kiefer hver 6. måned, får pt også til 4øre/kWh hos GN.

Prøv elpris.dk og søg på fastpris.

- R

KimT
KimT Dec 14 '17
Citat fra RobertJ

Laver gerne samme nummer som Kiefer hver 6. måned, får pt også til 4øre/kWh hos GN.

Prøv elpris.dk og søg på fastpris.

- R

Iflg. deres hjemmeside gælde intro tilbudet kun til forbruger med et årlig forbrug under 6500kWh ?!? 

ODE90D
ODE90D Dec 17 '17

@KimT: Ja det bed jeg også mærke i, men så AURA Energi kører med samme pris, men uden et loft forbruget.

Forummets indlæg er redigeret af ODE90D Dec 17 '17