Loading...
dk

Supercharger i Holstebro. | Tesla Forum

Olepeder
Olepeder Dec 12 '17
Er der nogen der ved hvor Supercharger er placeret i Holstebro, og hvornår den er færdig.
MOS
MOS Dec 13 '17

Teslas hjemmeside siger:

Target opening by end of 2017

Om det holder, må tiden vise. Men jeg tillader mig at tvivle, da man nok ellers ville have hørt noget konkret om konstruktionsarbejdet på nuværende tidspunkt.

På kortet er stedikonet sat ved krydset mellem Ringvejen og Herningvej. Aner dog ikke, om det bliver der.

På supercharge.info er der ingen info om Holstebro.

Olepeder
Olepeder Dec 13 '17
Tak for svaret, jeg har ringet til Holstebro Kommune og de aner ikke noget, men henviser til vejvæsenet.
Tesla ved heller ikke noget. Men de skriver alligevel at der vil åbne en supercharger i Holstebro og Esbjerg. De siger at de ved lige så meget som jeg gør. jeg syntes simpelthen det er for dårlig kundeservice.
MOS
MOS Dec 14 '17

Teslas politik er nok, at de ikke offentliggør de præcise planer om at anlægge SC, før de har en endelig og bindende kontrakt. Det er vel en helt normal praksis i virksomheder, at man gør sådan. Jeg tror heller ikke engang, at de ved det internt i Tesla - pånær en lille gruppe, som arbejder med SC og som holder kortene tæt ind til kroppen.

Så vi må nok bare væbne os med tålmodighed og vente og se, hvor og hvornår den kommer.

Olepeder
Olepeder Dec 14 '17
Ja det er selvfølgelig rigtig de har en sådan politik, men da de selv har annonceret at den skulle åbne sidst på året er det jo utroligt at ingen ved noget. Man kunne jo bare fortælle os som kunder at den var 2 eller 3 måneder forsinket, det ville være god kundeservice.
Jeg har trods alt 150 km. Til nærmeste SC, så det ville jo være dejligt at vide hvornår den åbner.
Men tak fordi Du informerede mig om din viden.
MOS
MOS Dec 14 '17
Citat fra Olepeder
Ja det er selvfølgelig rigtig de har en sådan politik, men da de selv har annonceret at den skulle åbne sidst på året er det jo utroligt at ingen ved noget. Man kunne jo bare fortælle os som kunder at den var 2 eller 3 måneder forsinket, det ville være god kundeservice.

Jeg tror ikke, du skal regne med, at den kommer til tiden. Men du skal nok heller ikke regne med, at Tesla melder noget konkret ud mht. tidsplan/forsinkelser, før de har en endelig, bindende kontrakt.

Men tak fordi Du informerede mig om din viden.

Tja... eller mangel på samme. Det var SÅ lidt :-)

Kiefer
Kiefer Dec 17 '17

Tesla har aldrig nogensinde fortalt om på forhånd hvornår en SuC ville åbne, endda noget om placeringen. Det er ikke noget jeg tror de laver om på lige foreløbig. 

Men nørdet er sagt, så kunne det altså også være rart med en i Thisted eller i omegnen af Thisted. Der er godt nok langt fra nærmeste SuC når man kommer sydfra. Og der vl Holstebro ikke lige være det nærmeste sted og tanke.

/Martin

Olepeder
Olepeder Dec 18 '17
Du skriver at Tesla ikke oplyser omkring placeringen af nye SUC. Hvordan kan det så være at de har placeret dem på deres eget superchargerkort, nemlig i Holstebro og Esbjerg.
Men Du må jo være klogere end dem.
Forøvrigt passer det os fint her i Lemvig med en i Holstebro, da vi jo har den nærmeste 150 km. Væk i Århus.
MOS
MOS Dec 18 '17
Citat fra Kiefer

Men nørdet er sagt, så kunne det altså også være rart med en i Thisted eller i omegnen af Thisted. Der er godt nok langt fra nærmeste SuC når man kommer sydfra. Og der vl Holstebro ikke lige være det nærmeste sted og tanke.

Der er ca. 80 km mellem Holstebro og Thisted. En distance, som enhver Tesla vel kan klare uden problemer t/r. Hvis man kommer sydfra, ligger Holstebro vel lige på vejen. Hvad er problemet?

MOS
MOS Dec 18 '17

@Olepeder

Jeg tror, du skal forstå det som, at placeringen på Teslas kort ikke er en endelig placering og heller ikke en præcis placering rent geografisk. Det er kun vejledende. Der er flere eksempler på, at en planlagt SC er kommet til at ligge et helt andet sted i området.

ErikBH
ErikBH Dec 18 '17
Quote from Kiefer

[...] omegnen af Thisted. Der er godt nok langt fra nærmeste SuC når man kommer sydfra. Og der vl Holstebro ikke lige være det nærmeste sted og tanke.

du kan nå Thisted nord om via den kommende SuC syd for Aalborg, eller over Holstebro afhængigt af hvor du kommerfra.

Og så er Thisted jo ikke det store transitsted, nærmere en destination.

vh, Erik 

Ice2EV
Ice2EV Dec 18 '17

SC syd for AAL var længe placeret i Svenstrup J på kortet.

Den ser ud til at ende i Haverslev. Men det er vel kun kendt fordi bonden der skal have Sunset og tank, har meddelt til avisen at der kommer en SC. Ikke på baggrund af Tesla's udmelding.

EivindTriel
EivindTriel Dec 18 '17

Der er vel næsten kun én oplagt placering for supercharger ved Holstebro, nemlig ved Bilka-komplekset. Der er både Sunset og Burger King, samt forskellige indkøbsmuligheder.

Afkørslerne syd og øst for Holstebro har vel ikke rigtig noget at byde på med hensyn til forplejning.

-Eivind

Kiefer
Kiefer Dec 20 '17

ErikBH: Hvis man som mig kommer fra Århus er det en relativ stor omvej at skulle køre via Holstebro for at komme til Thisted. Det er sådan set en rute lige midt imellem både Haverslev og Holstebro hvis man skal op på de kanter. 

Olepeder: Og omkring placering. Jeg vil godt nok ikke mene at placering af en kæmpe rød klat på et relativt dårligt DK kort er at markere en præcis placering for en SuC...

Tesla har aldrig hverken angivet præcis placering eller åbningsdato for en SuC før ganske få dage før den rent faktisk åbner. Og den kommer sket ikke med på kortet i bilen før den ER åbnet. 

/Martin

MOS
MOS Dec 20 '17

@Kiefer

Aarhus til Thisted via Haverslev er lidt længere, men faktisk hurtigere.

Hvis man zoomer ind på kortet, så fremgår placeringen af den kæmpe, røde klat mere præcist. Men placeringen skal nok stadig bare tages som vejledende.

ErikBH
ErikBH Dec 20 '17
Quote from Kiefer

ErikBH: Hvis man som mig kommer fra Århus er det en relativ stor omvej at skulle køre via Holstebro for at komme til Thisted. Det er sådan set en rute lige midt imellem både Haverslev og Holstebro hvis man skal op på de kanter. 

Du overser den nordlige rute som jeg beskrev.

Quote from MOS

Hvis man zoomer ind på kortet, så fremgår placeringen af den kæmpe, røde klat mere præcist. Men placeringen skal nok stadig bare tages som vejledende.

Hedensted blev kaldt Horsens indtil de åbnede den, så ja, placeringerne er gætværk indtil vi ser gravemaskinerne :-).

vh, Erik

ErikBH
ErikBH Dec 20 '17
Quote from Olepeder Forøvrigt passer det os fint her i Lemvig med en i Holstebro, da vi jo har den nærmeste 150 km. Væk i Århus.

Både Randers og Hedensted er da tætter på Lemvig end Aarhus.

Du ville da ikke få meget ud af Holstebro? Efter 30 km kørsel ville du kunne få ekstremt lidt på batteriet?

vh, Erik 

MOS
MOS Dec 20 '17
Citat fra ErikBH

Du ville da ikke få meget ud af Holstebro? Efter 30 km kørsel ville du kunne få ekstremt lidt på batteriet?

Måske mere på hjemturen, når batteriet er næsten fladt? Det kan også være, han tænker på gratis lokalladning som lejlighedsvist alternativ/supplement til hjemmeladning. Hvis man jævnligt kommer forbi Holstebro og alligevel køber ind i Bilka, så vil det da være meget belejligt med en SC placeret lige dér.

HJJ
HJJ Dec 26 '17

Nu står der " target end of 2018 på alle "grå".

Altså ingen ekstra foreløbig.

Glædelig Jul

DavidS90D
DavidS90D Dec 26 '17
Ja, overraskelsen udebliver.
Sider: 1 2 »