Loading...
dk

Levering af model 3 til Danmark | Tesla Forum

mbk
mbk Jan 12 '18

@Agon 

På basis modellen tror jeg vi ser danske motorvejs rækkevidde på 240km ved  årets værste vejr, og op til 350km når der er lækkert sommervejr.

Nok meget som S70/S75, dog med den forskel at oplade hastighed formentligt er lidt bedre, da man ikke skal have helt så meget. Det er dog ikke lineært, og forskellen er mindre uppræget på supercharger mm.  man er nummer 2 om at dele et par, men mærkbar forskel,hvis man lader lidt ved en 11kW AC lader, eller en 50kW CCS lader. 

 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Jan 12 '18
mbk
mbk Jan 12 '18

Og jeg er næsten sikker på at Model 3 kommer med CCS standard i EU. Ellers bliver jeg slemt skuffet over Tesla R&D, charge port ser i hvert fald stor nok ud til det. 

KimT
KimT Jan 12 '18

Jeg synes der er en del røre over at Tesla har skiftet alcantara himmel ud med stof.

De første som blev leveret var med Alcantara, men nu bliver de leveret med stof himmel - tildels stof solskærm, og i nogle tilfælde er det stadig Alcantara på den lille flap foran sminkespejlet.....

https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/7pomtp/tesla_model_3_alcantara_controversy_explained/

Raymond
Raymond Jan 12 '18

"Og jeg er næsten sikker på at Model 3 kommer med CCS standard i EU", det ville jo ikke hænge sammen med SuC, så det sker selvfølgelig ikke.

mbk
mbk Jan 12 '18

@raymond det forstår jeg ikke. De kan sagtens have CCS og supercharger i EU på samme stik.

Hvis det er politisk, hvorfor har de så lavet en CHAdeMO adaptor? 

mbk
mbk Jan 12 '18

@KimT alcantara/ultrasuade er 'bare' et propietært stof, jeg har aldrig helt forstået begejstringen, man kan sikkert bruge mange andre lækre stof typer der er knap så hårdt brandet. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Jan 12 '18
lauz
lauz Jan 12 '18
Alcantara = fancy navn for polyester...
mbk
mbk Jan 13 '18

 

Tesla SuC stik er et hack af Menneskes type 2, hvor de har lavet stikket dybere, og bruger AC pins til DC. CCS har Menneskes type 2 connector for oven og DC pins nedenunder. Min ummidelbare vurdering er at det vil være relativt simpelt for Tesla at udvide deres EU stik med de to DC pins, intern switching mellem SuC og CCS. Model 3 har en betydelig større chargeport end Model S og X, så der er plads til det. I Kina har Tesla har i 2017 opdateret Model S og X med enekstra chargeport for at lave plads til GB/T. Tesla er officiel medlem af CharInEV organisationen bag CCS specificationen.

mbk
mbk Jan 13 '18

Jeg tror aldrig at stoffet i loftet kunne få mig op i det røde felt alligevel, selvfølgelig hvis det føltes billigt er for ringe kvalitet, men okay, min reference frame er nok ret low end, her er en tilfældig fyr der satte sig ind i den i en udstilling:

 

  • Examined the new headliner fabric (it's perfectly fine, it looks good; there is still Alcantera in the door panels and in the Model S next to it for comparison)
Forummets indlæg er redigeret af mbk Jan 13 '18
mbk
mbk Jan 13 '18

Headliner billeder

https://imgur.com/a/Dn06k

Agon
Agon Jan 13 '18
Nå, så har jeg bestilt en model 3 :-)
koden
koden Jan 13 '18
Citat fra lauz Alcantara = fancy navn for polyester...
------------
 
 
Det er muligt. Men jeg ville ønske man kunne få det i stedet for læder på sæder.
Eller som delvis.
hader de læder sæder.
Raymond
Raymond Jan 13 '18

MBK: Jeg er helt enig. De må sætte et CCS type 2 i model 3.

Agon
Agon Jan 14 '18

Hvilken betydning er det I siger at det får hvis det bliver den nye type stik?

fmm1000
fmm1000 Jan 14 '18
Så vil du kunne lade på offentlige CCSladere.
På kraftstik lader man hjemme med 11kw.
På CCS vil man lige nu kunne lade med lidt under 50 kw.
På supercharger lader man med op til 118 kw.
Der er udbygning af CCS igang med 150 kw og lovet fremtidigt 350 kw.
DeaconWP
DeaconWP Jan 14 '18

Model 3 vil blive begrænset at flere dele af udstyret.

Dels stikket, som vil være godkendt til en bestemt strøm og spænding, og dermed lade effekt.

Dels den indbyggede laders maks effekt, da den skal lave vekselstrømmen om til jævnstrøm til batteriet.

Dels af det lade udtag man tilkobler sig. Hvor meget det kan levere.

Og dels batteriets evne til at modtage en jævnstrøm med tilstrækkelig høj effekt.

Så det at stikket kunne blive det nævnte, fjerne kun en af begrænsningerne i lade effekten.

Og stikket kan jo betragtes som en flaskehals i strømvejen.

Så det er svært at spå om det, for selv om en Model S i dag måske allerede havde det tik, så ville den stadig kun kunne lade med den effekt den kan i dag, da lade elektronikken (ensretteren) i bilen ikke kan håndtere mere, blot fordi den får et nyt stik.

Man kan så håbe på, at Tesla designer de andre dele til at følge med op i effekt.

mbk
mbk Jan 14 '18
Quote from Agon

Hvilken betydning er det I siger at det får hvis det bliver den nye type stik?


 

Helt lav praktisk betyder det at bilen er teknisk i stand til at lade på andre hurtigladere end Teslas uden ekstra udstyr. Hvis f. Eks man har EOn eller Clever abonnent og det koster penge ved Tesla kan det være en ikke uvæsentlig fordel. Model S&X har i dag mulighed for en CHAdeMO adaptor, men det er rimelig tydeligt at i EU bliver CCS den dominerende standard. Tesla burde komme med en CCS adaptor til Model S&X også, som kan gå højere end 50kW, mon ikke også det kommer. Måske de kommer med en charge port til S&X også som i Kina, det er ikke utænkelig at EU kommer med et lovkrav om CCS lademulighed for at rydde lidt op i det og tvinge Nissan til at tilpasse sig. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Jan 14 '18
Agon
Agon Jan 14 '18

OK - lyder spændende.

Betyder det også at andre bilmærker ret hurtigt kan udjævne den fordel Tesla har med superchargere, hvis der kommer en fælles standard og et netværk med ladere?

mbk
mbk Jan 14 '18

@Agon 

Min vurdering er at alle ICE producenterne er langt bag Tesla, ikke kun på oplade infrastruktur, de har svært ved at gå all in for det vil kvæle nuværende cash cow og ingen har samme skala i adgang til batteri teknologi som Tesla.

Selvfølgelig bliver tyskerne også gode til elbiler, men hvis du ser på hvor få batterier der bliver produceret i EU, så selvom de sætter all in lige nu, vil der gå år før der er basis for nævneværdig produktion, samtidig er Tesla vækst stor, så de andre producenter har ikke en bil på markedet med Teslas intro specificationer fra 2013. Jaguar kommer med en fin I-Pace men det bliver færre styktal end en S, samme med Porche og Audi, og de er ved at bygge deres første 350kW CCS ladere. 

Sider: « 1 2 3 4 5 »