Hej vl lige hører hvad i synes om prisen på dne her tesla ?
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/tesla/model-s/85d-5d/3543897
Er det en fin prisen til penge ? eller hvordan ?
Hej vl lige hører hvad i synes om prisen på dne her tesla ?
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/tesla/model-s/85d-5d/3543897
Er det en fin prisen til penge ? eller hvordan ?
Det har være nogle dyre km han har kørt.
Ud fra hvad jeg har givet for min 70D - leveret max. 2 mdr. tidligere, tror jeg at bilen har kostet lige over 800.000
Jeg tror jeg kom af med 672.000 for min. Ud over det er der udstyr for :
Musik 21.000,-
Luft undervogn 21.000
Premium interiør : 25.200
Next gen sæder: 21.000
Og så er det prisforskellen på 70D og 85D - den mener jeg også var over 40.000
Synes prisen er helt rimelig. Den har nok kostet over 850.000, da den har AP, stort lydanlæg, læder, luftundervogn, soltag.
Flot vogn, der er vist ikke meget at spekulere på når der stadig er garanti hos Tesla så er der bedre garanti end på mange andre nye biler.
Nu er det ren spekulation fra min side, men Tesla havde 30 brugte biler eller lign. før nytår, jeg tror altså ikke de bare er forsvundet eller kun bliver brugt til lånere, jeg ville møde op i f.eks. Århus med en udskrift af din bil og høre om de har noget lign. bare med deres længere garanti. Det kan godt være at de melder pas, har bare svært ved at tro at markedet har absorberet de biler eller at Tesla er blevet for fine til at sælge dem.
Vil heller ikke være en sky over drømmen. Er selv stukket af Teslafluen, og drømmer dagligt på Bilbasen samt Tesla Danmark.
Men vurderer selv der bør være 40-50.000 til forhandling. Ellers ville jeg nok hellere vælge en fra Au2Select fra Odense, han her en flok og lyder på andre til at være kompetent. Han har en lignende med lidt flere km men billigere.
For få uger siden havde Tesla en P85D til 595.000 med 4 års garanti. Deraf mener jeg en 85D ikke bør være meget over 500 hos andre end Tesla selv.
Jeg ved fra et par forhandlere af alm. ICE, de har haft nogle Tesla'er inde. Sidst var der en 70D med det hele bortset fra HIFI(tror jeg) den stod til 420.000, så virker 585 lidt overkill.
Der var en forhandler i Støvring der fyrede en 85D godt udstyret til 520 tilbage i august-september.
Sålænge der kun er 40 til salg under 750.000 i hele landet, så kan man være bange for konkurrencen er for lille, og prisen er uhensigtsmæssig.
Der var en P85 fra 01/2015 med AP forleden aften på Bilbasen, godt nok ikke 4x4 og med 120.000 km, den stod til 395.000. Han svarede ikke på henvendelse, og den forsvandt næste morgen. Måske den var for billig, eller også var den realistisk prissat til at blive solgt, og ikke stå i månedsvis......
Eks: står der en 70D til 645 på bilbasen.
Tænker man ikke vil af med denne, men synes man skal sponserer Bilbasen i x måneder.
#4 ja du har nok rat ... at det måske er overkill
Så du vil sig at prisen vil være for sådan en er ca 520k ? eller hvordna ?
Eller synes du man skulle vente `?
Der var en P85 fra 01/2015 med AP forleden aften på Bilbasen, godt nok ikke 4x4 og med 120.000 km, den stod til 395.000. Han svarede ikke på henvendelse, og den forsvandt næste morgen. Måske den var for billig, eller også var den realistisk prissat til at blive solgt, og ikke stå i månedsvis......
Billige biler på Bilbasen, hvor der ikke bliver svaret eller 'den blev solgt i går' er typisk falske annoncer som bruges til dokumentation i forbindelse med afgiftsberegning.
@Bangca
Det kan være du kan presse sælger lidt. Men 520.000 går han nok ikke med til. Der er sikkert også forskel på km, udstyr etc. etc., men der er et par 85D der er blevet solgt privat omkring 530.000, men om de der kommer flere til den pris indenfor kort tid er svær at sige, udbudet ser ud til at være blevet mindre når Tesla har trukket deres hjem og bilbasen er gået fra 110stk til 65stk.
Din økonomi, din mavefornemmelse etc. kun du ved om det er det du skal.
Pres prisen alt hvad du kan.
Jeg solgte min 85D med alt i udstyr april sidste år. Den stod på bilbasen til kr. 675.000. Jeg endte med at få kr 605.000. Det skal også nævnes at jeg skulle af med den, så jeg havde ikke tid til at vente x antal måneder for at få den solgt til den rette pris.
Hvis jeg skulle købe en ny brugt (hvilket jeg gerne vil), så ville jeg mindst byde kr. 50.000 under udbudsprisen - det kan sagtens lade sig gøre, for der er simpelthen ikke særlig stor omsætning i de biler. Mængden af folk der har råd til en Tesla er ikke særlig stor, og andelen af dem som har lyst til en elbil er endnu mindre.
Bangca hvis du sammenligner med disse 2 70D'ere, den ene til 469 den anden til 545. De har nærmest samme udstyr, der er dog vinterpakke i den ene. Ingen af dem har luftundervogn eller pano. Den billige har godt nok kørt over det dobbelte og mangler vinterpakken. Men det bør ikke anspore 75 kilo i prisforskel, måske 15 k.
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/tesla/model-s/70d-5d/3438351
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/tesla/model-s/70d-5d/3545138
Dertil så er der ingen af dem der er solgt. Mon prisen er for høj? Eller er der bare ikke nok af os drømmere.(og vi skal da slet ikke kigge på den 70D til 645, som så har pano og luft til en merpris på 37.000 fra ny. kuk kuk.
Jeg bød 575 for en 85D med pano, next gen, premium, vinterpakke, havde vist 20kkm på tælleren. Den gik for 585. Men det var i november 2016. Det kunne se ud til der tilsyneladende ikke har været noget sønderligt værditab siden.
Sælgeren af ovennævnte, sagde ligesom Boomie "nu har jeg solgt den, jeg elskede den. Men der er ikke nok købere dertil, så prisen kan presses langt ned, der er så godt som ingen salg i dem"
Efter min bedste overbevisning så er markedet uoverskueligt og umuligt at regne med. Private såvel som uaut. forhandlere har en overordentlig alternativ forventning til prisniveau.
Havde Tesla selv nu haft 7-10 stående prissat, så kunne man måske have haft en forventning om prisniveau. Nu har de en 2014, som har stået længe. Og som endda er steget 53.000 i pris siden den kom på.
Hvad sker der med prisen på 3-4 år gamle S'er når 3'erne dukker op, jeg ved det ikke, men kunne frygte for nuværende ejere at de vil falde drastisk. Hvem vil betale max for en 4 år gammel S med udløbet garanti, når man kan få en sprit nyudviklet 3 der godt nok er 30 cm mindre.
Jeg tror at Model S og X bliver straffet på brugtmarkedet om et par år, når garantien på bilen er udløbet for alle, og nogle af tingene begynder at gå i stykker som MCU, som ingen 3. part kan/vil røre og Tesla tager høj pris for, så bliver folk så irriteret at de bliver dumpet.
Hvis vi nu tager en, ikke direkte misvedligholdt Model S, men dog en hvor ejer ikke vil betale Tesla for reperationer og kører den til han ikke tør mere. Det er en Sort S85, den har AP1 aktiveret, købt marts 2015, kørt 100.000km, sorte lædersæder, to håndtag kører ikke ud, midterskærmen er sort og reagerer ikke, men bilen kører dog fint nok, der er ikke adgang med telefon app mere men den lader hvis man sætter den til, den har et par bilka buler, ikke noget vildt, men ikke en ny bil at se på, der damp/vanddråber i baglygterne, der er tydelig vindstøj fra soltaget, et af hjulene i rattet er trykket ind. Hvad skal den koste i marts 2019, når bilen er 4 år?
Midterkonsolen med den store skærm er sårbar. Jeg _tror_ at vi ser de går i stykker på et tidspunkt i bilens levetid.. Den har vist et par forskellige failure modes, som at en eMMC får bad blocks og nu viser det sig at CPU'en også har dårlig køling og ofte ligger på 70 Celcius, det tror jeg ikke på at cpu-boardet holder til i mange år.
http://www.teslaforum.dk/forum/topic/1237?&page=1
http://www.teslaforum.dk/forum/topic/5160?&page=1
http://www.teslaforum.dk/forum/topic/5480?page=1#post-80667
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/death-of-a-center-screen-touch-screen-after-warranty.82411/
Altså generelt tror jeg Model S er bundsolid, og mange af de fejl der sker _kan_ repareres billigt, men grundet at Tesla er speciel og kompleks, en del af sin charme, er der ikke mange udover Tesla der kan reparere dem pt. når der er firmware ændringer involveret, og Tesla har en ret dyr bolt-of bolt-on mentalitet, som virker fint under garanti reparationer, men har dyre stykpris når man selv skal betale. Dog virker det til at hvis man brokker sig nok får man det lavet, måske endda gratis eller reduceret pris eller hvad end man kan snakke sig til, dels fordi bilerne ikke er ældre. Men på et tidspunkt kommer der jo flere grundet alder.
Den her tråd har et lignende tema som denne for et år siden. Det ser ud til at 85D er blevet knap 100.000 billigere siden da.
Det er en god pris, den er magen til min egen - og har kostet 855.000. Så han tager et godt hug på afskrivning på de lave km. Dvs afskrivningen er jo taget, da den står hos en forhandler. Og der er en god dele garanti tilbage.
@Bangca
Jeg har bilen til dig. :-)
En Tesla S 90D til salg. 660.000 kr Kørt 17.000 km
Der er 4 års garanti fra Tesla selv fra Sep 2017 eller indtil 90.000 km.
Stort set alt i udstyr, tror vinterpakken mangler. Incl 2 sæt 21" fælge
Sort med Lyse sæder.