Loading...
dk

Overvejer at købe den her Tesla 85D | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Feb 3 '18

Hvis tanken bare er køre gratis, så kunne du "nøjes" med en Nissan Leaf. Hvor Nissan sælger den med 3 års forbrug, alt andet lige er den i et helt andet prisleje. Hvad kvalitetsniveauet er det måske lidt på begge sider. Interiør nok lidt bedre skruet sammen, design og kølemæssigt nok lidt ringere end Tesla.

Bangca
Bangca Feb 3 '18

Steen_bo 

vil du skrive PB til mig og sende mig nogle billeder :=) 

Ice2EV
Ice2EV Feb 4 '18

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/tesla/model-s/85d-5d/3561743

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/tesla/model-s/85d-5d/3221319

Var jo også  muligheder, den ene har dog være på et stykke tid. Den anden er ny på Basen.

Umiddelbart så kunne ny på basen også betyde mulighed for lidt afslag, man er vel jyde....

På den anden side så kan et stykke tid på basen også afstedkomme en form for mør stemning.

Bangca
Bangca Feb 5 '18

@Ice2ev

Når nu det er hos en privat . hvor tænker du det vil være det beste sted at få lavet en finansiering ? 

mbk
mbk Feb 5 '18

På den ene er der registreret pant i den hos Al Finans:

https://www.nummerplade.net/bilbogen/?regnr=ay82681

Du kan bare skrive til dem om du kan overtage billånet eller få et nyt hos dem.

Det gjorde jeg på en 85D der kostede knap 600k december 2016, de ville ikke bare lade mig overtage lånet mod et gebyr, det synes jeg eller kunne være smart men der skulle oprettes et nyt med dertil hørende gebyrer og så faldt interessen.  Jeg skulle sende årsopgørelse og lønsedler etc. Hos Al Finans tilbød de mig:

Bilens pris: 579.000

Udbetaling: 18.500

Løbetid: 84 mdr

Gennemsnitlig ydelse: 7450

Pålydende rente: 2.95%

ÅOP: 4.17%

Du kan også bare prøve hos Santander osv. de tilbyder også til privat køb.

Forummets indlæg er redigeret af mbk Feb 5 '18
mbk
mbk Feb 5 '18

Du behøver ikke snakke med ejeren eller noget først, bare du har nummerplade og km-stand så kan de lave en beregning til dig.

MOS
MOS Feb 5 '18

Hvis du har noget friværdi i en ejerbolig, så kan det være en god løsning at få forhøjet/omlagt lånet, så der bliver penge til bilen. På den måde kan man også spare penge på den variable tinglysningsafgift til et nyt pantebrev til billånet, hvis man i stedet kan udnytte et evt. højere loft på et allerede eksisterende pantebrev til ejerboligen. Det var den billigste løsning for mig. Tag en snak med din bank/realkreditforening.

PeterE
PeterE Feb 5 '18

Et 7 årigt billån på en brugt el-bil? Det kan I ikke seriøst anbefale? Jeg håber 100% at enhver ansvarlig bank siger nej til det - og deres pant i bil er jo virkelig usikker.

mbk
mbk Feb 5 '18
Quote from MOS

Hvis du har noget friværdi i en ejerbolig, så kan det være en god løsning at få forhøjet/omlagt lånet, så der bliver penge til bilen. På den måde kan man også spare penge på den variable tinglysningsafgift til et nyt pantebrev til billånet, hvis man i stedet kan udnytte et evt. højere loft på et allerede eksisterende pantebrev til ejerboligen. Det var den billigste løsning for mig. Tag en snak med din bank/realkreditforening.

Enig.

Jeg tog heller ikke imod det tilbud fra Al Finans, ejeren havde sat bilen til salg for restgælden i bilen og kunne jeg overtage den mod kun et mindre gebyr, måske 2500, så synes jeg det kunne være attraktivt, men 'Finansieringskonsulenten' fra Al Finans mente der skulle nyt lån til.

Bangca
Bangca Feb 5 '18
Citat fra PeterE

Et 7 årigt billån på en brugt el-bil? Det kan I ikke seriøst anbefale? Jeg håber 100% at enhver ansvarlig bank siger nej til det - og deres pant i bil er jo virkelig usikker.

forstår ikke hvorfor det vil være dum for dem ? 

PeterE
PeterE Feb 5 '18

Fordi ingen ved om en Tesla Model S er noget som helst værd om 5 år. En brugt traditionel bil er en anden sag, den ved de nogenlunde hvormeget er værd. Og hvis du ikke kan betale, så skal de jo ud og sælge bilen til en ny køber. 

PeterE
PeterE Feb 5 '18

En ansvarlig bank kunne finde på at bede om 30% udbetaling, og en lånperiode på 5 år - og derved undgå at bilens værdi bliver lavere en gælden. 

mbk
mbk Feb 5 '18
Quote from PeterE

En ansvarlig bank kunne finde på at bede om 30% udbetaling, og en lånperiode på 5 år - og derved undgå at bilens værdi bliver lavere en gælden. 

Nu er det heller ikke sikkert at man ville få samme tilbud i dag som det jeg viste, det er over et år siden. Men 6 år og 20% udbetaling er IMHO sikkert nok. Selvfølgelig vil Model S bliver ved med at falde, men jeg tror at en 10 år Tesla Model S 85D bliver handlet mellem 100 - 200.000, den vil altid have noget appeal, selv om den er dyr og besværlig at holde kørende til den tid, lidt som andre amerikaner biler :)

PeterE
PeterE Feb 5 '18

Husk batterierne, du aner ikke om bilen overhovedet kan køre om 10 år - og så er den 0 kroner værd. 

Bangca
Bangca Feb 5 '18
Citat fra mbk
Quote from PeterE

Nu er det heller ikke sikkert at man ville få samme tilbud i dag som det jeg viste, det er over et år siden. Men 6 år og 20% udbetaling er IMHO sikkert nok. Selvfølgelig vil Model S bliver ved med at falde, men jeg tror at en 10 år Tesla Model S 85D bliver handlet mellem 100 - 200.000, den vil altid have noget appeal, selv om den er dyr og besværlig at holde kørende til den tid, lidt som andre amerikaner biler :)

100 til 200.000 kr er også en fin pris for en 10 gammel bil :) 

Bangca
Bangca Feb 5 '18
Citat fra PeterE

Husk batterierne, du aner ikke om bilen overhovedet kan køre om 10 år - og så er den 0 kroner værd. 

ahhh ro på .. 

Men kan se at du har en 85D ska ldu så ikke snart af med den ? :D 

webercarbmann
webercarbmann Feb 5 '18
Quote from PeterE

PeterE

Den degradering der kan forventes på batterierne over 10 år er i størrelsesorden 10%. Om den så taber 20% så er bilen stadig meget brugbar. Jeg vil faktisk vende dit argument om og mene at der er større risiko for långiver hvis der er tale om en stor dieselbil! Dem bliver der lige pludseligt mange ti salg af og kan få brugtmarkedet til at bryde sammen. 

Det er svært at se ind i fremtiden men jeg forventer bestemt at en 10 år gammel model S med nævnte degradering af batteriet er mere end 10% af ny prisen værd. Lad os tales ved i 2025 :)  Vh Peter J

PeterE
PeterE Feb 5 '18
Tjah, jeg er jo heldigvis ikke jeres bank - og jeg er glad for min 85D og jeg kommer til at beholde det et par år mere :)
mbk
mbk Feb 5 '18

@PeterE

Selvom bilen ikke kan køre og batterierne er 'defekt' så er den stadig mere end 0 kr værd.

Desuden er et defekt batteri heller ikke 0kr værd i sig selv, ja det har en udgift at få til at blive en kørende bil, men hvis man skiller batteriet vil der kun være få døde celler, så dels vil der være der være et reperation mulighed, men også et byt til nye celler som vi ser med genopbyggede gearkasser til alm. biler, hvor så de ældre celler så har nyt formål som f.eks. backup strøm/off-grid. Her er en der køber batteriet til knap 100.000 alene.

https://www.youtube.com/watch?v=qpPYkqpe-Ms

De 100 - 200.000 var tænkt som en bil der kører uden store fejl anden end alm slid og bilkabuler. Selvom bilen ikke kan flytte sig, har en del fejl og mangler etc. så tror jeg stadig den vil være have en vis værdi bare som reservedele og genbrug af komponenter, måske 50.000 - 100.000.

Forummets indlæg er redigeret af mbk Feb 5 '18
MOS
MOS Feb 5 '18

Jeg skulle lige til at skrive det samme som webercarbmann. Jeg er fuldstændig enig.

Mht. degradering af batteriet, så tyder alle undersøgelser på, at Tesla har rigtig godt styr på deres battery management. Man må nok forvente en degradering på 10-20% over bilens levetid, men det gør jo langt fra bilen ubrugelig.

Dieselbiler er yt! Der kommer efterhånden flere og flere tiltag til at forbyde den slags svineri i de større byer. Efterhånden bliver de vel også forbudt i de mindre byer og måske endda på nationalt (eller EU) plan - men der går nok mange år endnu. Med en dieselbil risikerer man at stå med en bil, der kun kan bruges ude på landet. Hvem vil have en bil, der ikke er fremtidssikret til at kunne køre i byerne?

Sider: « 1 2 3 4 5 »