@Bangca
Du kan også byde på autocom.dk
http://www.autocom.dk/consumer/expcatalog.do?category=0&zz=1&makename=Tesla
@Bangca
Du kan også byde på autocom.dk
http://www.autocom.dk/consumer/expcatalog.do?category=0&zz=1&makename=Tesla
Voldsomt at en bil der ikke er ret meget mere end 2 år gammel og kun kørt 8500km ikke bliver budt til mere end halv nypris. Men okay, den ser ikke ligefrem ud til at være behandlet særlig pænt.
Jamen, I har da ret - markedet taler jer bare imod. De fleste af os har afskrevet 300.000-400.000 kroner på vores bil de sidste 24 måneder. Og Og den aggressive afskrivning flader jo nok ud, men hvad sker der når 'de store' i markedet iløbet kommer med el-bilen i løbet og 2019-2020? Og Tesla stadigvæk har problemer med at levere TM3? Uanset hvad, så er diesel og benzin forhåbentlig på vej ud.
Fordi ingen ved om en Tesla Model S er noget som helst værd om 5 år. En brugt traditionel bil er en anden sag, den ved de nogenlunde hvormeget er værd. Og hvis du ikke kan betale, så skal de jo ud og sælge bilen til en ny køber.
Husk batterierne, du aner ikke om bilen overhovedet kan køre om 10 år - og så er den 0 kroner værd.
Vi lader lige disse statements stå. Overdrivelse fremmer ikke forståelsen i dette tilfælde. Iøvrigt er jeg sgu bange for at du ikke synes du overdriver.
Hvis elbilsmarkedet for alvor kommer igang, er afskrivningen på traditionelle biler mindst lige så risikofyldt, især når det går op for folk hvor attraktiv det er med driftsudgifter, m.v.
Jamen, I har da ret - markedet taler jer bare imod. De fleste af os har afskrevet 300.000-400.000 kroner på vores bil de sidste 24 måneder. Og Og den aggressive afskrivning flader jo nok ud, men hvad sker der når 'de store' i markedet iløbet kommer med el-bilen i løbet og 2019-2020? Og Tesla stadigvæk har problemer med at levere TM3? Uanset hvad, så er diesel og benzin forhåbentlig på vej ud.
Afskrivningen indtil videre er ikke bemærkelsesværdig i forhold til andre dyrere biler med mange kræfter.
Voldsomt at en bil der ikke er ret meget mere end 2 år gammel og kun kørt 8500km ikke bliver budt til mere end halv nypris. Men okay, den ser ikke ligefrem ud til at være behandlet særlig pænt.
Synes ikke det afviger fra normen, selv for kilometertallet. Sælger er bare ærlig omkring de brugsspor der kommer for de fleste. Ridserne synes måske mere markante i lyset, men intet udover det sædvanlige og intet der ikke let kan ordnes. Autocom er generelt et slagtermarked, især når profit og reklamationsret skal indbygges i prisen.
Afskrivningen på Tesla er højere i Danmark end fx. Norge, hvilket nok primært skyldes 2 ting.
1: Markedet for nye elbiler er dødt i Danmark, hvilket også smitter af på brugtvognsmarkedet
2: Flexleasing af afgiftsbelagte biler gør alternativerne økonomisk attraktive
Synes ikke det afviger fra normen, selv for kilometertallet. Sælger er bare ærlig omkring de brugsspor der kommer for de fleste. Ridserne synes måske mere markante i lyset, men intet udover det sædvanlige og intet der ikke let kan ordnes. Autocom er generelt et slagtermarked for brugtvognshandlere der skambyder i stor stil.
Der skal jo også være noget noget i det for brugtvognshandleren, så priserne er selvfølgelig lave, men prisen afspejler så også hvad man kan få for den hos en forhandler indenfor 24 timer. Det må betegnes som markedes bund lige nu, den er jo også unders sælgers smertegrænse, ellers så vi slet ikke den pris.
Hvis vi ser markedet for en P90D lige nu, så må det være:
Autocom Privat Forhandler
620.000 660.000 700.000
Plus minus lidt for stand og udstyr af den enkelte bil.
Afskrivningen indtil videre er ikke bemærkelsesværdig i forhold til andre dyrere biler med mange kræfter.
Det tror jeg du har ret i, det er bare forholdsvis mange der har købt dyrere end nogensinde i Tesla-lejren og derfor ikke er vant til priserne. Det ser ikke ud til at Tesla har anderledes afskrivningen end store Mercedes etc.
Afskrivningen på Tesla er højere i Danmark end fx. Norge, hvilket nok primært skyldes 2 ting.
1: Markedet for nye elbiler er dødt i Danmark, hvilket også smitter af på brugtvognsmarkedet
Burde det ikke være godt for priserne i stedet for? Da markedet / udbudet så bliver mindre.
Afskrivningen er kommet bag på mig. Jeg havde ikke forventet, at en bil uden afgift ville tabe lige så meget eller mere end en bil med afgift.
For eksempel min egen P85D fra 2015, nypris 1.1 million, kørt 69k. Tilsvarende biler står til 630-699.000 kr på bilbasen.dk. Det er en afskrivning på næsten en halv million på 2½ år.
Sammenligner jeg andre biler i samme prisklasse (ikke med samme HK), så er det f.eks. en BMW 535d fra 2015, kørt 51k, nypris 836k plus udstyr. Den står til 699.000 kr på bilbasen i dag og ca. 35.000 EUR i Tyskland (ca. 270.000 kr).
Så cirka samme afskrivning på en bil uden afgift og med afgift....
Burde det ikke være godt for priserne i stedet for? Da markedet / udbudet så bliver mindre.
Begrænset udbud betyder intet for prisen hvis efterspørgelsen ikke er der. Når der ikke er et nyvognsmarked til at drive interessen og viden om elbilen i den brede befolkning, så drives der heller intet brugtmarked, da de almindelige brugtvognsforhandlere ikke vil røre ved dem. Lige nu er det en form for lukket system og det er skidt for alle parter.
Men hensyn til afskrivningen, så besværliggøres den også af at folk har købt til forskellige priser. På fx de første d-modeller så har de første der bestilte i oktober 2014 købt ca. 150.000 kr. billigere end dem som købte i løbet af 2015.
Jeg er enig i at der teoretisk burde være en lavere afskrivning, da det er uden afgift, men i praksis så er flexleasing skyld i at det ikke er tilfældet, samt forhandlernes og importørernes 'bilvask'.
Når de andre bilmærker begynder at komme med deres elbiler, så er det godt for hele elbils markedet.
Jeg tror nu nærmere, at markedet for Tesla Model S blev mættet i slutningen af 2015. Så de mulige brugtvognskøbere valgte at købe en ny Model S inden, at der kom afgifter på.
Tesla og Sixt har været med til at ødelægge markedet ved at "dumpe" billige biler.
Der er ingen tvivl om at december 15 og den ketchup effekt der var gjorde noget ved markedet, men 4.000 skaldede Teslaer i DK er altså ikke specielt meget set i den store sammenhæng over 2 - 3 år, så det forklarer ikke hvorfor markedet defacto er illikvidt
@P85DK
Jeg er altså nød til at spørge dig om du har tastet forkert da du meldte dig til?
Der altså ikke ret mange 19 årige, der har den fornuftige og vidende indstilling til tilværelsen, som du demonstrerer?!. ;-)
Når MBK oplyser han har købt 85D i nov 2016 til 579. og dem der står på markedet pt til 545-579 tilsyneladende ikke har registreret noget tab, så siger det også mig der er noget galt i bilbyen.
@MBK den til 579k var det en sølvfarvet nord for københavn, hvor billederne var i en carport, så tror jeg sgu også jeg bød på den. Jeg kom desværre bare først til dagen efter den var strøget ud af garagen.
hmm nu ved jeg ikke om jeg skal vente med at købe en. ?
for tænker at de vil falde i pris ?
@Ice2EV
Jeg købte den ikke, det blev for dyrt for mig og der var også andre fare signaler såsom den var pakket ind i chrome farvet folie. Jeg var også ved at købe en anden privat men det endte også i sandet og så lovede Elon en Model 3 i 2017, den passer bedre til behovet og jeg troede på at Tesla ville levere til tiden.
@Bangca
Bilen er en brugsgenstand, den vil falde med rundt regnet 100.000 om året de næste 4 år, jeg tror afskriven flader mere ud når vi når under 200.000.
@Ice2EV den må have konverteret min alder til målt i officiel Tesla tid
@Bangca - selvfølgelig bliver de ved med at tabe værdi, ikke mindst pga den teknologiske udvikling der forhåbentlig kommer de næste par år.
Hvis du er bilglad og skal det være på budget, så er Tesla nok ikke det rigtige lige nu. Hvis du stadig er alene og det kun er dig som der skal tages hensyn til så ville jeg personligt gå en anden vej. Du kan finde nogle fine special biler som du vil have et minimalt tab på, som måske endda holde prisen eller stige lidt, tage dem ind på en flex (så har du en mindre hovedstol at forrente) og når (nok mere hvis) du så sælger den igen, så har det kun været den månedlige afgiftsafregning (som er i den lave ramme, da du selvfølgelig vælger en bil som er mere end 3 år gammel) som du har tabt.
Hvis du er lidt kreativ på den måde, så kan du få dig en bil som der måske kun er et par stykker af i Danmark, som de fleste synes er sjov og interesant og som er et samtale emne.
@Ice2EV den må have konverteret min alder til målt i officiel Tesla tid
@Bangca - selvfølgelig bliver de ved med at tabe værdi, ikke mindst pga den teknologiske udvikling der forhåbentlig kommer de næste par år.
Hvis du er bilglad og skal det være på budget, så er Tesla nok ikke det rigtige lige nu. Hvis du stadig er alene og det kun er dig som der skal tages hensyn til så ville jeg personligt gå en anden vej. Du kan finde nogle fine special biler som du vil have et minimalt tab på, som måske endda holde prisen eller stige lidt, tage dem ind på en flex (så har du en mindre hovedstol at forrente) og når (nok mere hvis) du så sælger den igen, så har det kun været den månedlige afgiftsafregning (som er i den lave ramme, da du selvfølgelig vælger en bil som er mere end 3 år gammel) som du har tabt.
Hvis du er lidt kreativ på den måde, så kan du få dig en bil som der måske kun er et par stykker af i Danmark, som de fleste synes er sjov og interesant og som er et samtale emne.
Special biller er ikke lige mig:D
Men har da også kigge på at flex en A7 3.0 TDI. Men da jeg kører meget skal jeg tit til services og det kan godt blive dyrt :D
@Ice2EV
Jeg købte den ikke, det blev for dyrt for mig og der var også andre fare signaler såsom den var pakket ind i chrome farvet folie. Jeg var også ved at købe en anden privat men det endte også i sandet og så lovede Elon en Model 3 i 2017, den passer bedre til behovet og jeg troede på at Tesla ville levere til tiden.
Der har kørt en Chrome folieret i AAL i en måske 1 års tid, det er dog ved at være nogle måneder siden jeg har set den.Den var også til salg på basen på et tidspunkt, men husker ikke perioden. Den plejede at holde ned på havnen. Men der er bygget totalt om, og det er ikke sikkert antallet af parkeringspladser i området stadig er beligenden så man ser den hverdag man triller forbi.
hmm nu ved jeg ikke om jeg skal vente med at købe en. ?
for tænker at de vil falde i pris ?
Du virker sgu lidt som en trold, men lader tvivlen komme dig til gode indtil videre. Så hermed velmende råd og kommentarer.
Selvfølgelig vil de falde i pris. Alle biler vil falde i pris. Jo dyrere, hurtigere og smartere de er, jo mere vil de falde.
Jeg er fortaler for at man køber hvad man vil, uanset om det er politisk korrekt eller ej. Så længe man har reel økonomi til hvad man køber og ikke bare fordi man har "Millennial" mindset. Og så er det ligegyldigt om vi taler bil, båd, fly eller hus. Vil man købe en stor bil og bo på et lille værelse er også helt fint i min verden.
Men du er ifølge din profil kun 23 og i den anden tråd du har startet, skal du ifølge dig selv låne en relativt stor pose penge for at købe en bil, de fleste først køber langt senere når økonomien er mere solid. Du virker ærligt talt ikke særligt velovervejet og på den baggrund alene vil jeg fraråde dig at købe en Tesla eller anden bil i den prisklasse. Derudover får du meget svært ved at blive forsikret til rimelige penge.
Foreslår istedet du starter ud med noget mere normalt. Man kan få meget sjov og økonomisk bil for relativt få penge.
Husk nu at der er forskellige typer her på forum. Nogle har købt bilen ny og kontant og har altid forventet en stor afskrivning, som på andre premium biler. I den anden ende er der dem der går med livrem og seler og aldrig får købt fordi de nærmest forventer de skal tjene penge, før de køber den. Så du får selvfølgelig forskellige svar, fordi fok har forskellige tilgange og økonomi.
Faktum er at du skal regne med en pæn afskrivning selv ved brugt køb, samt uforudsete udgifter, når garantien udløber om et par år. Men formår du at finansiere dette og kan du få økonomien til at hænge sammen efter at have lagt bilbudget, så gør det da. At du har en udfordring med at låne er i sig selv et gult flag du bør tage seriøst.