Loading...
dk

Den fantastiske Linux browser vil ikke kører fartkontrol nu .... | Tesla Forum

mbk
mbk Feb 21 '18

Nivida VCM modulet er afaik dette:

Det har en Tegra 3 som havde release i 2011/2012, dengang var den sikkert 'the shit' men sådan bliver det jo ikke ved med at være.

mbk
mbk Feb 21 '18

Audi er så begyndt at bruge modulet så sent som 2016, men de laver jo nok heller ikke så mange OTA updates. De bruger såvidt jeg har set samme modul som Tesla i A3/S3/TT/i8

https://www.pcworld.com/article/2955480/car-tech/nvidia-turbocharges-the-2016-audi-tts-virtual-cockpit-with-gaming-speed-60fps-graphics.html

Kiefer
Kiefer Feb 25 '18

YESTYES: Det er sådan set ligegyldigt om din bil er 5 år eller 5 dage gammel, browseren er den samme....

/Martin

RobertJ
RobertJ Feb 26 '18

fartkontrol nu vil ikke have skyld for at browseren er i u'du, det bekræftede de i en korrespondance til mig.
Ingen underliggende kodeændringer til browseren de seneste måneder.

Min browser kører trafikalarm uden probs. Den er anderledes i at være noget cgi / asp baseret så vidt jeg husker. Fartkontrol bruger hypertext preprocessor (index.php i adressen)

Klaus_
Klaus_ Feb 26 '18

RobertJ, nogen på facebook skrev at der var ændringer i noget google maps javascript. Så selvom fartkontrol.nu ikke har lavet ændringer, er de nok nødt til det, for at den kommer til at fungere på Tesla igen. 

PeterE
PeterE Feb 27 '18

Jeg er også tilbage på trafikalarm.dk som kører fint - jeg var bare mere tryg ved fartkontrol.nu fordi der var mange flere brugere og derved indbetninger af fx trafikkøer.

YESTES
YESTES Feb 27 '18
Hmmm... flere gode indlæg. Det er nok rigtigt at noget kan tyde på Googles grundkort og den måde app kører “ovenpå”.
Jeg har i sidst uge været i kontakt med Tesla i både Holland og Jylland
YESTES
YESTES Feb 27 '18
Beklager... halvdelen af mit indlæg forsvandt.
Vil bare rose Tesla meget for at kontakte mig tilbage, spørge ind til detaljer, monitorerer min bils data og guidet mig til flere reset m.v. .... desværre uden effekt.
Jeg har fået pushet en opdatering 6.1 64 men den har ikke løst det.
Men glæder mig til at prøve varmen i morgen tidlig
RobertJ
RobertJ Feb 28 '18

fartkontrol.nu melder at de har opdateret til google maps JS API 3.32 d. 13 Februar.

Stemmer meget fint overens med at udfald startede der omkring.
Jeg er dog ikke programmør og ved ikke om det kan have en reel betydning, ser bare sammenhæng her.

Klaus_
Klaus_ Feb 28 '18

RobertJ, temmelig sikkert derfor. Der er sikkert eller andet "nyt" som Tesla's 30 år gamle browser ikke understøtter. 

RobertJ
RobertJ Mar 1 '18

!

ElPeter
ElPeter Mar 1 '18
Ahh, gode gamle ‘Byte’. Det kunne det i hvert fald være, brings back memories :-)
LarsR
LarsR Mar 8 '18

Fik samme problem med Fartkontrol.nu i min Model S for et par uger siden. I dag har jeg modtaget en ny Model X og regnede med at problemet så var løst. Det er det ikke, så altså ikke nogen forbedring i absolut nyeste hardware/browser :-(

EDIT: Fandt svaret andetsteds. Google har for nyligt fjernet support for Maps API 3.29, der var den højeste version supporteret af Teslas browser. Dette API bruges også af andre web sites og derfor er det ikke kun Fartkontrol.nu der ikke længere fungerer i Tesla browseren.

Løsningen er en opdatering af browseren, der kan supportere de nye API'er.

Forummets indlæg er redigeret af LarsR Mar 8 '18
burns
burns Mar 8 '18
Gad vide om OpenStreetMap ville virke?
Lau
Lau Mar 8 '18

Det gør det, men det er ikke så meget korttjenesten der er problemet, men i stedet det library som håndterer kortet. Google har deres og til OpenStreetMap kan man bruge en del forskellige bla. Leaflet eller Mapbox.

Den app jeg har bygget til at vise data fra Fartkontrol og Trafikalarm bruger Leaflet og det kører ganske fint. Jeg har brugt en del tid på at optimere kortet så det kører fornuftigt på den forhistoriske browser med relativt langsomt hardware.

Kiefer
Kiefer Mar 9 '18

Og den seneste opdatering fra Tesla til Model S bringer selvfølgelig ikke noget brugbart med sig....

Lau: Hvornår lader du os andre bruge din "tjeneste"?

​/Martin

P85DK
P85DK Mar 9 '18

Du skal bare bede Lau om at poste et billede fra bilen hvor han bruger det, så kommer adgangen af sig selv ;-)

JSH
JSH Mar 10 '18
Samme her opgradering afsluttet og problem ikke løst.    Har foreslået Tesla at jeg gerne vil betale for en opgradering til en nutidig browser, men har endnu ikke hørt fra dem. :0(
Metguy2000
Metguy2000 Mar 11 '18
Tesla Waze skulle nu være opdateret til at klare det nye google. https://forums.tesla.com/forum/forums/waze-app-0 Siden ligger her:
http://teslawaze.azurewebsites.net/
Jeg har ikke selv sammenlignet med fartkontrol.nu på iphone for at checke om Waze samler trafikkontroller op, men Waze til iPhonen gør det.
Det er da værd at prøve når nu Lau driller os ved at vise et ikke tilgængeligt produkt.
Der er også teslapage.com eller qtes.la/waze men her er jeg mindre optimistisk.
Hilbert
Hilbert Mar 11 '18

Her kl. 18.40 viste Waze 1 fartkontrol, Trafikalarm 7 og Fartkontrol.nu 15 fartkontroller i Jylland/Fyn.

Derfor er Waze nok ikke det bedste alternativ - desværre.

Konklusion p.t.: Trafikalarm er bedst (så længe som Fartkontrol.nu) ikke virker - hvis man vil være fri for mobilen.

Forummets indlæg er redigeret af Hilbert Mar 11 '18
Sider: « 1 2 3 »