Loading...
dk

SC i Holbæk | Tesla Forum

21Kristian10
21Kristian10 Feb 15 '18

kommer snartHolbæk
Denmark

Target opening by end of 2018
Exact timing and specific location may vary

Fra Teslas off. hjemmeside - awesome :-)

KM

MOS
MOS Feb 15 '18

Udover Holbæk, så har både Nyborg, Esbjerg, Holstebro og Svenstrup stået til "kommer snart" i et godt stykke tid nu. Der er dog meget, der tyder på, at Svenstrup bliver Haverslev i stedet - jvf. de lokale nyheder.

webercarbmann
webercarbmann Feb 15 '18

Det er altså spændende hvor de placerer den kommende Holbæk supercharger. Markeringen på Teslas kort er ved udfletningen ved afkørsel 17. Der ligger i forvejen en pendler p- plads hvor Hjortholmvej starter. Det kunne være der, selv om der ingen andre faciliteter er på stedet, men det kunne der jo komme. Andre gode forslag / inside viden? 

Kiefer
Kiefer Feb 27 '21

Ja ja, det skal  nok passe med et eller andet Q1, årstallet er altid dynamisk når vi snakker Tesla. Sådan har det altid været. Læg mærke til indlægget før dig er fra feb ´18. Det var jo også et slags Q1 ;)

/Martin

webercarbmann
webercarbmann Mar 1 '21

Hmm - skal gerne køre en tur forbi, det er min baghave.   Afkørslerne omkring Kr. Såby hedder 15 og 16.  Det kunne være omkring SPAR Borrevejle (ved afkørsel 16) eller Circle K (ved afkørsel 15) Der ligger en stor grus P- plads bagved denne tank.  Prikken på Teslas kørt er stadig omkring afkørsel 17 men der er ingen faciliteter der, selv om placeringen er god. Der ligger en pendler P-plads i forvejen og der er ledige arealer.  Yderligere så ville man nok kalde det "Tølløse" SUC og ikke "Kr. Såby" SUC hvis den kom til at ligge der.  Kører en tur....

webercarbmann
webercarbmann Mar 1 '21

Ingen nyheder desværre.  Mit bedste bud er pladsen bag Circle K ved afkørsel 15 men det er 100% gæt.  

Jens_N_B
Jens_N_B Mar 4 '21

Jeg har for nyligt været forbi pendler p-pladsen ved afkørsel 17, der var ingen tegn på at noget som helst var under opførsel. Tror også at de vil placere den et sted, hvor det er muligt at købe en sandwich og kop kaffe, det er der ikke ved afkørsel 17

Mvh. Jens

Få 1500 km gratis supercharge, ved at benytte mit refferral link -  https://www.tesla.com/referral/jensnohr71245

Cmsv
Cmsv Mar 24 '21
Har I nogen anelse om SUC i Kirke Såby er åben ?
PeterE
PeterE Mar 24 '21
Kig i appen hvis du bor tæt på.

Fx. 

Nikola
Nikola Mar 25 '21
Citat fra selsoe

Mon ikke de får den banket op her hen over weekenden? Den skulle jo være klar i Q1. ;-)

Ro på. De har også et par dage i starten af næste uge ;-)

webercarbmann
webercarbmann Mar 25 '21
Quote from Cmsv Har I nogen anelse om SUC i Kirke Såby er åben ?

Jeg har en temmelig god anelse om at det ikke er tilfældet :) 

Holder øje med de oplagte placeringer i området men stadig intet oplagt gravearbejde at se.  Der er ikke nogen på forum der har adgang til "inside information" der kunne give os et hint om placering og tidspunkt?......

Gyzz
Gyzz Mar 25 '21

Desværre har hellerikke kunne finde nogle tegn på hvor den skulle være, men da min TMS var til service før jul sagde de at der snart kom en SC i Holbæk....... kunne selvfølgelig også være at de bare har kigget på kortet ;-)

ElPeter
ElPeter Apr 11 '21
Jeg var forbi det truckstop ved afkørsel 16 for at kigge efter SuC aktivitet, det virker som den mest oplagte lokalitet i området. Der var intet at se men jeg fik bekræftet af en på stedet (ikke Tesla) at det ER der Holbæk SuC skal være - det har været planen i ca. 2 1/2 år. Muligvis forsinket af at der skulle undersøges for evt. forurening inden etablering. Vedkommende havde intet hørt om at de planer skulle være ændret.

webercarbmann
webercarbmann Apr 11 '21

@ElPeter. 

God research.  Det er altså gruspladsen bag Circle K ved afkørsel 16?  Der er kiosken på tanken der vist også har et toilet og ellers er der masser af hegn.  800m derfra ligger Skomagerkroen som er et udmærket spisested.  Der ligger også en anden butik med specialiteter lige ved siden af.  

Fedt med en SUC tæt på hjemme hvis man har behov for hurtigladning. 

ElPeter
ElPeter Apr 11 '21
@webercarbmann: Ja det er der. Truckstop er måske så meget sagt, men der er en stor grusplads hvor der holdt nogle lastbiler og der kan købes brændstof.

Det ville også passe mig fint, der mangler en SuC på Vestsjælland. Der er en EON 50 kW lader på motorvejen ikke så langt derfra, men en SuC på dette sted ville være meget bedre.
PL
PL May 5 '21

Sådan! Kan man se, om det er V3'ere?

Gyzz
Gyzz May 5 '21

FEEEEEDT.... men ikke helt optimalt Mht placering i forhold til motervejen ;-(

webercarbmann
webercarbmann May 5 '21

Godt spottet.  Jeg har ellers flere gange været forbi som selvudnævnt spion.  Nu må jeg vist se at få bestilt CCS opgraderingen til TMS. 

Gyzz
Gyzz May 5 '21

Nej det er rigtigt men om 10-15 år når alle kører elbiler ;-)......... (Elon time måske)

så ligger alle Tesla/superladere væk fra motorvejen og ikke ved rastepladser det er uhensigtsmæssigt fra et infrastruktur hensyn.

jeg er med på at placeringen ved rastepladser formentligt er dyr i forhold til en tank/mark i nærheden af motorvejen osv osv syntes bare at det er ærgeligt at vi som land ikke er mere bevidste om de beslutninger vi tager og sørger for der er plads til alle på rastepladserne så vi slipper for at tvinge trafik af motorvejene for at finde ladere og brintstationer osv på lang sigt.

Gyzz
Gyzz May 5 '21

Nej jeg tror heller ikke at Tesla får lov til at sætte SC op på vejdirektoratets pladser - hvis det kun er teslaer der må lade, og det er jo nok egentligt fair nok hvis vi som samfund ikke er intereseret i at tilgode se nogle osv. 

men det virker som om at det er ret dyrt at forpagte rasteplads pladsen, og derfor er alle aktører tilbageholdende med at installere lynladere på rastepladser og finder andre løsninger som ikke er så hensigtsmæssigt ..... og ENORMT svært at ændre om 10 eller 20 år når der er pøllevogn og grilbarer osv dukket op ved lynladerene. 

Sider: 1 2 3 4 »