Loading...
dk

Tesla | Tesla Forum

Reklame
MrCoffee
MrCoffee Mar 8

Solgt

Forummets indlæg er redigeret af MrCoffee Mar 8
KimT
KimT Mar 9

DET TOG IKKE LANG TID !!!!

SuneH
SuneH Mar 9
Så har prisen jo nok været skarp, som MrCoffee selv var inde på - hvad skal du have i stedet?
PeterE
PeterE Mar 9

Og MrCoffee har måske ramt både det rigtige prisniveau og det rigtige tidspunkt - jeg kunne godt være lidt bekymret for at brugte Model S'er falder som en sten prismæssigt når vi rammer 2019, og Jaguar og Volvo kommer med deres første el-biler og når de andre følger efter...

(læs: Ja, jeg er faktisk i tvivl om jeg skal sælge nu - synes bare ikke at der er spændende nok alternativer til min Model S, endnu)

SuneH
SuneH Mar 9
Citat fra PeterE

jeg kunne godt være lidt bekymret for at brugte Model S'er falder som en sten prismæssigt når vi rammer 2019, og Jaguar og Volvo kommer med deres første el-biler

0 - 100 sub 5 sek?

11 kW hjemmeladning som standard - hvilket fx Jaguar ikke kan (3,7 kW på én fase v. 16 A)

Adgang til SuC's over hele Europa med unlimited free Supercharging for life? 

Det vil ALTID være attraktivt! Så Nej, TMS kommer ikke til at falde som en sten.

MrCoffee
MrCoffee Mar 9

Hej Gutter

Grådighed får mange til at jagte de sidste 20-40klik, hvilket kan være rigtigt dyrt, sæt nu den rigtige pris så er køberne der også. Jeg har købt et sommerhus og har en TTS ved siden af, så jeg skal have en praktisk gris med noget krog på til haveaffald mm. Er bange for at priserne drøner mere sydover pga. konkurrencen eller teknologien, kan være jeg tager fejl, men for mig var det tid til at skilles med the intergalactic space cruiser, hun har tjent mig vel. Har en Model 3 i pipelinen men i Musk-tid bliver det nok først i 2020 :)

God weekend.

P85DK
P85DK Mar 9

Om priserne falder som en sten er vel et definitions spørgsmål. Som jeg umiddelbart lige kunne se det, så var værditabet på MrCoffee's P85 ca. 320.000 på ca. 3 år.

+100.000/året i værditab er uanset hvordan du vender og drejer det ganske pænt (omend forventligt).

Jeg tror ikke værditabet accelererer yderligere, men værditabet er nok også i den dur over de næste par år før det flader lidt ud.

Johannelund
Johannelund Mar 10
Tesla har produktudvikler på Model S siden 2010 startet salg i 2012 og endelig fået bilen til at virke ultimo 2015, denne udvikling skal de konkurrerende mærker vel også igennem, dvs man kan købe en næsten fejlfri tesla til samme pris som en beta model Jaguar uden supercharter m.m. , Mersedes har dog også en elbil der fungere, Smart modellen, men den kører også på tesla teknologi.
mbk
mbk Mar 10
Citat fra Johannelund Tesla har produktudvikler på Model S siden 2010 startet salg i 2012 og endelig fået bilen til at virke ultimo 2015, denne udvikling skal de konkurrerende mærker vel også igennem, dvs man kan købe en næsten fejlfri tesla til samme pris som en beta model Jaguar uden supercharter m.m. , Mersedes har dog også en elbil der fungere, Smart modellen, men den kører også på tesla teknologi.

Største forskel er nok at Jaguar og de andre er bilproducenter med masser af erfaring, som skal lære at lave elbiler. Det tror jeg på er meget nemmere end Tesla som skulle lære at lave biler i skala, noget som jeg synes de er ved at have rimelig styr på, men selvfølgelig har de ikke samme erfaring som Ford, GM, tyskerne osv. 

Jaguar og de andre ligger sig op ad standarder (CCS) til DC ladning, som bliver udviddet kraftigt i de kommende år. Når alt det er sagt, så tror jeg stadig Tesla har et godt forspring og Tesla er dem der kommer til at levere flest elbiler frem til 2020. Model 3 kommer nok til at gøre mere ondt på Teslas brugtvogns værdi end noget fra de andre producenter. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Mar 10
Kiefer
Kiefer Mar 10

Det virker jo ganske fornuftigt af Jaguar at læne sig op af en standard, i stedet for at opfinde den dybe tallerken på ny. Typisk Tesla / amerikansk at ville lave det hele selv, og når man så endelig laver noget til en standard, laver man det til noget der er på vej ud (deres ChaDeMo-adapter)

Men det kommer jo meget an på hvor hurtigt CCS ladning på 350KW bliver udbredt i Europa. Supercharger netværket er efter min mening det eneste forspring Tesla har på udviklingen af el-bilerne i forhold til f.eks. Jaguar.  Og hvis det kommer til at, passe med det de siger, at SuC vil være noget man skal betale for på en Model 3, så vil det jo i det segment komme meget an på prisen pr. kWh om folk fortsat vil bruge det, eller vil gå efter andre udbydere, f.eks. et EON Abb. med "gratis" strøm til en fast pris pr. måned.

Var det ikke EON og Clever der netop er gået i gang med et samarbejde om at udbrede hurtigladere i Tyskland?

Hvis man vil kunne bruge sit abb. fra DK dernede, vil det pludselig være meget interessant for Model 3 brugere på langfart i forhold til at skulle betale en pris pr/kWh ved Tesla.

Jaguar vil jo være meget længere fremme på samlekvalitet hvis de holder samme kvalitet på deres el-biler som de normalt holder på deres almindelige benzindrevne biler. Og samtidigt tror jeg så heller ikke det tager 4 måneder at få repareret en Jaguar hvis man først får den ødelagt. Service og reparationstiderne tror jeg godt kan gå hen og blive det der gør at Tesla ikke vinder markedet på el-biler fremadrettet.  

/Martin

mbk
mbk Mar 11

@Kiefer 

Bortset fra SuC så har Jaguaren heller ikke en tre faset lader  så på de fleste installationer og destinationsladere er man begrænset til 16A/3.7kW. Så skulle deres autopilot heller ikke være på niveau, men ellers tror jeg de laver en fin elbil, og 100kW opladning på CCS er fint hvis netværket udvides nok. Model 3 kommer forhåbentligt med CCS indbygget  og Tesla SuC, og hvis DC ladning er includeret i mit abonnement, så er det jo det man søger hvis ellers der er kapacitet nok. Jeg tror dog ikke at I-Pace kommer i noget styktal der virkelig batter, den skal laves hos Magma Steyr, som allerede laver biler for Mercedes og BMW også, så tror ikke at de kommer til at lave mere end 30k om året af I-pace. Var prisen tættere på Model 3 og havde den 16kW on board tre faset lader ville jeg seriøst overveje den, for det er da helt sikkert en lækker bil  

mbk
mbk Mar 11

Hyandai Kona Electric med 64kWh batteri, kunne også blive en der begrænser aftaget af brugt Model S, den har selvfølgelig intet spændende navn og er sikkert forhjulstrukket, men hvis den kommer til omkring 300.000 bliver jeg nok nødt til at prøve den og overveje om det bliver den fremfor Model 3. Vil selvfølgelig helst have en 3, men hvis den er 100.000+ billigere og har bedre rækkevidde kan det jo blive svært at argumentere for Tesla, især hvis Kona er på DK marked først. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Mar 11
Kiefer
Kiefer Mar 14

Utroligt at man stadig kan finde på at lave en-faset opladning i en elbil i dag, det må da virkelig være en ommer. Jeg vil ikke forvente at Model 3 kommer med CCS. Jeg er ret overbevist om, at det vil være samme type opladning som der er i de nuværende Tesla S og X med mulighed for SuC som et tilkøb.

Hvis efterspørgslen er tilstede kan det være de laver en Type2 -> CCS adapter på linie med deres ChaDeMo adapter.

/Martin

P85DK
P85DK Mar 14
Citat fra Kiefer

Utroligt at man stadig kan finde på at lave en-faset opladning i en elbil i dag, det må da virkelig være en ommer.
/Martin

Hvis deres primære marked er USA og UK, så giver det mening, da en fase med høj ampere er vejen frem i almindelige husstande

mbk
mbk Mar 14

@Kiefer

Det vil være super ærgeligt hvis Model 3 ikke kommer med CCS standard. Den kommer med SuC standard men med betaling pr kWh og kommer til at du med CHAdeMO adaptor også. I Kina har Tesla måttet lave en ekstra chargeport for at understøtte GB/T ladning. 

CCS i Model 3 go betaling per kWh vil gøre at Superladerene ikke bliver oversvømmet, jeg tror ikke det er en fordel for Tesla at deres biler kun DC lader hos dem, det kræver store investeringer og jeg tror ikke det er en skide god forretning og giver dårlige oplevelser hvis der ikke er nok ladere.

Det ser ud til at de har lavet chargeport stor nok til at kunne rumme stikkene i 

Kiefer
Kiefer Mar 14

mbk: Jeg er sådan set ikke uenig i at det vil være superærgerligt. Men jeg tvivler på det kommer.

/Martin

mbk
mbk Mar 14

@Kiefer 

Vi får se, Tesla virker umiddelbart til at ville lave gode løsninger  og de har jo vist at de godt gider andre standarder med CHAdeMO adaptoren. Men de kan selvfølgelig godt have sparet CCS væk, eller åbne det med en software option eller andet. 

Det er helt vildt at Jaguar ikke kommer med tre faset lader,  samme med Leaf og Ioniq og nok også Kona.

Jeg har snakket med en der har arbejdet for Magna Steyr I Østrig, og han turde ikke byde ind med præcist antal styktal af I-Pace per år, men generelt laver de 'niche' biler som Mini, Mercedes G etc som sælges i et ikke for stort styktal, hvis styktallet bliver stort lavet fabrikanterne bilerne selv. Magna Steyr har en produktion på omkring 200k biler/år, og de har allerede en del andre modeller inde, så tror ikke der bliver lavet mere en 20k/år af I-Pace og den er nok mest tiltænkt Californien. Hvis de bare tog sig lidt sammen kunne de jo sagtens have givet den en tre faset lader.. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Mar 14
Reklame