Loading...
dk

Tilbagekaldelse af 123000 Model S | Tesla Forum

Reklame
PeterE
PeterE Mar 30
Hvem ved mere?

Rust i styrebolte pga salt, bilerne er fra før april 2016 og det tager en time at udskifte. Har et link fra consumerreports.org men kan ikke pasta fra mobil.
Forummets indlæg er redigeret af PeterE Mar 30
koden
koden Mar 30

Vist ikke det store problem. Svarer vel til manglende servo væske eller defekt servo motor.

Der skal armkræfter til :-)

Men mon ikke det bliver blæst op til et kæmpe TESLA issue...

PeterE
PeterE Mar 30
Det er vel som altid: Tesla siger ikke ret meget, pressen råber det op og entusiaster herinde taler det ned :)

Men en recall er aldrig godt for et brand. Uanset hvad.
Johannelund
Johannelund Mar 30
Det store issue er vel at tesla generelt fraråder supplerende rustbehandling, og samtidig har påsat dele der kan ruste, så det er måske derfor de vil have det udskiftet inden bilerne skal til syn og måske blive kaseret over en kam
P85DK
P85DK Mar 30

The announced recall is reportedly the biggest ever for Tesla, which is a relatively young company. But the problem cited is a fairly common one in the auto industry, and the number of vehicles involved is relatively small, by industry standards. 

koden
koden Mar 30
Citat fra PeterE Det er vel som altid: Tesla siger ikke ret meget, pressen råber det op og entusiaster herinde taler det ned :)   Men en recall er aldrig godt for et brand. Uanset hvad.
---------------------------
Jeg føler mig nu ikke speciel entusiastisk.
Synes generelt jeg er meget kritisk over Tesla.
Synes bare ikke recall af en rusten møtrik uden sikkerheds issues noget problem.
har alle firmaer ikke snart haft recalls?
Tror ikke Toyota har mistet anseelse af betydning trods store recall med airbags o.s.v.
torvalstrom
torvalstrom Apr 1
Min er som mange andres fra december 2015 og jeg har ikke hørt noget fra Tesla. Prøvede at smide mit VIN ind her og der var heller ingen noter : https://www.tesla.com/vin-recall-search
PeterE
PeterE Apr 3
Citat fra koden
Citat fra PeterE Det er vel som altid: Tesla siger ikke ret meget, pressen råber det op og entusiaster herinde taler det ned :)   Men en recall er aldrig godt for et brand. Uanset hvad.
---------------------------
Jeg føler mig nu ikke speciel entusiastisk.
Synes generelt jeg er meget kritisk over Tesla.
Synes bare ikke recall af en rusten møtrik uden sikkerheds issues noget problem.
har alle firmaer ikke snart haft recalls?
Tror ikke Toyota har mistet anseelse af betydning trods store recall med airbags o.s.v.

Jo da, alle har recalls - der er bare, brandmæssigt, kæmpe forskel på at være den nye dreng i klassen som er ved at opbygge forbrugernes tillid og fx at være Toyota. Kæmpe forskel. Min 85D er heller ikke  på listen over de tilbagekaldte selvom der er fra 2015. Gad vide hvordan der kan blive 123.000 biler. 

KimT
KimT Apr 4

Nu fik jeg en mail fra Tesla :

Af hensyn til din sikkerhed vil Tesla, proaktivt, eftermontere en servostyringskomponent i alle Model S, der er blevet fremstillet før april 2016 (ingen andre Tesla modeller er påvirket). Der er endnu ikke opstået personskade eller ulykker pga. komponenten på trods af de mere end en milliard kilometer, som bilerne samlet har kørt.
Vi understreger, at denne tilbagekaldelse ikke gælder Model X eller Model 3 – kun de Model S biler der er fremstillet før april 2016.
Vi har observeret unormal høj korrosion i servostyringsboltene, i markeder med meget kolde klimaer, hvor der ofte bruges kalcium- eller magnesiumvejssalte og ikke natriumklorid (bordsalt). Tesla har til hensigt at udskifte alle servostyringsboltene i de tidlige Model S modeller, verden over, i tilfælde af at bilerne på et senere tidspunkt skulle blive brugt under disse forhold.
Hvis boltene skulle gå i stykker, er føreren stadigvæk i stand til at styre bilen, men der kræves øget kraft på grund af tab eller reduktion af servostyringen. Dette gør at rattet i bilen, ved lave hastigheder og parkering, kan føles tungere at dreje. Det påvirker ikke styringen væsentligt ved høj hastighed, hvor der typisk kun er brug for meget lille kraft til at dreje rattet.
Vores optegnelser viser, at du er ejer af en Model S, der er berørt af denne frivillige tilbagekaldelse. Du behøver på nuværende tidspunkt ikke at foretage dig noget, og du kan fortsætte med at køre i din Model S. Tesla kontakter dig for at aftale en tid, når delene er til rådighed i dit område. Eftermonteringen tager ca. en time.

torvalstrom
torvalstrom Apr 4
Samme her, så vin recall databasen har åbenbart været uanvendelig... 
canel
canel Apr 4

har også lige fået mail fra tesla.

TorbenS
TorbenS Apr 5

Ifølge Tesla har de først delene "til sommer" så det er heller ikke noget der haster med at få skiftet.

Tesla vil bare være sikker, derfor skifter de på alle berørte biler og det har jeg stor respekt for.

MOS
MOS Apr 5

Har også fået den samme mail og har lige snakket med Tesla. Samme melding: De har først delene til sommer, da andre markeder bliver prioriteret. Det er dog heller ikke noget, der haster. Det kan godt være boltene ruster lidt, men de knækker nok ikke sådan lige med det samme. Og skulle det alligevel ske, kan man jo stadig styre uden servohjælp, hvis overarmene ellers er i orden (den er sgu noget tung i styringen uden servohjælp ift. min gamle Audi A2 og Smart ForTwo, begge var uden servostyring).

TorbenS
TorbenS Oct 7

Er denne unormale høje korrosion i servostyringsboltene glemt igen ??

Jeg har ikke hørt noget fra Tesla.

Nostromo
Nostromo Oct 7
Fik det skiftet da jeg inde med bilen i anden anledning.
KimT
KimT Oct 7

Har absolut heller intet hørt.

Nostromo
Nostromo Oct 7
Tekst fra udskiftningen.

Concern: Replace Bolts In Steering Rack Housing
Corrections: Replace Bolts In Steering Rack Housing And Apply Wax Sealant (LHD RWD)
Bolte i tandstangshus udskiftet.
TT_Tesla
TT_Tesla Oct 8

Jeg har heller ikke hørt yderligere fra Tesla......

HJJ
HJJ Oct 8
Heller ikke jeg (dec.2015)
Sider: 1 2 »
Reklame