Loading...
dk

Tilbagekaldelse af 123000 Model S | Tesla Forum

Johannelund
Johannelund Oct 8 '18
Har netop fået udskiftet mine styreboldte, det skete i samme ombæring med at de reparerede et dørhåndtag, dvs Tesla udskifter boldtene når de får bilen ind i anden ombæring, og det er da en smart måde at få det lavet på,
P85DK
P85DK Oct 8 '18

Fik skiftet styrebolte i indkørslen, da Tesla var ude og skifte vinduesliste på højre fordør. Blev lidt overrasket, da jeg kiggede ud og han havde hele frunken ude :-)

lauz
lauz Oct 8 '18
Fik mine skiftet da jeg alligevel var til service. Jeg havde glemt alt om det - Tesla havde ikke.

Så mon de ikke tager det når de alligevel har bilerne inde ift. med anden service? Og så indkalder resten når de arbejdet sig gennem de “nemme”?
TSLA
TSLA Oct 8 '18

Og hvad så med dem der ikke altid får lavet service hos Tesla - f.eks. når garantien er udløbet....

MOS
MOS Oct 8 '18
Mon ikke de resterende bliver indkaldt senere, hvis de ikke kommer ind ifm. anden service?
PeterE
PeterE Oct 9 '18
Citat fra TSLA

Og hvad så med dem der ikke altid får lavet service hos Tesla - f.eks. når garantien er udløbet....

Service og garanti har ikke ret meget med hinanden at gøre, ikke på de gamle aftaler i al fald. Jeg er over 100.000 km og har stadigvæk 2 service 'klip' tilbage. 

TSLA
TSLA Oct 9 '18

@PeterE: Min pointe var bare, at når garanti og service klip er udløbet, så kommer man ikke nødvendigvis hos Tesla service og får derfor heller ikke 'automatisk' checket vedr. tilbagekaldelsen. Her må man da forvente en anden kommunikation. Men er der nogen der har fået en sådan?

Ice2EV
Ice2EV Oct 9 '18

Normale bilmærker henvender sig via motorregisteret ved tilbagekaldelser.

 

Eks Toyota, Peugeot, Mercedes etc.

PeterE
PeterE Oct 10 '18
Citat fra TSLA

@PeterE: Min pointe var bare, at når garanti og service klip er udløbet, så kommer man ikke nødvendigvis hos Tesla service og får derfor heller ikke 'automatisk' checket vedr. tilbagekaldelsen. Her må man da forvente en anden kommunikation. Men er der nogen der har fået en sådan?

100% enig. Og en 'normal' tilbagekaldelse sker vist stadigvæk ved hjalp af motorregisteret og vil derfor gå ud til de nuværende ejere, uanset om man får lavet sin service hos Tesla, hos Autoskadestuen eller slet ikke. 

migselv
migselv Nov 16 '18

Til alle dem der ikke har fået skiftet styrboltene endnu:

Service Centeret i Aarhus holder i denne forbindelse ekstraordinært åben til kl. 20:00 på onsdag den 28. november 2018.

I kan blot kontakte Service Centeret for at aftale en tid.

PeterE
PeterE Nov 19 '18

@migselv, tak - og hvordan var det nu man fandt ud af om man skulle have dem skiftet? Det var jo ikke alle bilerne, vel?

SpaceX
SpaceX Nov 19 '18
Vores knækkede på vej ud af indkørslen for et par måneder siden. En uge efter vi kom hjem fra Italien. Godt det ikke skete med 140 km/t<br />
<br />
I øvrigt fin service fra Tesla. Fik en ny låner.
Forummets indlæg er redigeret af SpaceX Nov 19 '18
MOS
MOS Nov 19 '18
@SpaceX Tror nu ikke, du ville kunne mærke ret meget forskel uden servohjælp ved 140 km/h. Der skal næsten ingen kræfter til at styre ved hastigheder over 10 km/h. Modsat ved parkeringsmanøvrer. Der skal tages godt fast i rattet.
Forummets indlæg er redigeret af MOS Nov 19 '18
Bianco
Bianco Nov 19 '18
Citat fra MOS @SpaceX Tror nu ikke, du ville kunne mærke ret meget forskel uden servohjælp ved 140 km/h. Der skal næsten ingen kræfter til at styre ved hastigheder over 10 km/h. Modsat ved parkeringsmanøvrer. Der skal tages godt fast i rattet.

I de fleste tilfælde taber man servohjælpen OG skal trække servomotoren rund oven i.

Under 30 km/t er den meget tung at styre. Under 10 km/t kan man i praksis ikke styre. 

MOS
MOS Nov 19 '18
@bianco Altså, lige nu holder jeg og lader på en SuC. Jeg kan sagtens styre, men der skal dog tages godt fast om rattet!
migselv
migselv Nov 19 '18
@PeterE: Såvidt jeg har forstået det galdt tilbagekaldelsen alle Model S der blev bygget før tidspunktet for tilbagekaldelsen. Så, grovt set alle fra før 2018.
Prøv at tage fat i Service Centeret og spørg om dit VIN er omfattet.
Bianco
Bianco Nov 19 '18
Citat fra MOS @bianco Altså, lige nu holder jeg og lader på en SuC. Jeg kan sagtens styre, men der skal dog tages godt fast om rattet!

Jeg skulle nok have taget det bi-job som murerarbejdsmand ;-) 

SpaceX
SpaceX Nov 20 '18
Du siger noget. Det var nok en bærearm der var røget.
My bad.

Sider: « 1 2