Loading...
dk

Hvad er der med den skod bil.. Tesla | Tesla Forum

koden
koden Mar 30 '18

Jeg har selv en... den var dyr.

Den taber mere i værdi end jeg regnede med.

Det havde den nok også gjort, selvom regeringen ikke havde fjernet afgiften.

Men for f..... hvor kører den godt.

Ja.. incl. i prisen er åbenbart masser af super elendig service fra Teslas side.

Små defekter på bilen som dårlige håndtag, finish o.s.v.

Men helt ærligt... hvor gammel er virksomheden? 10 år.. måske reelt kun 5.

Jeg har selv linket til adskillige artikler i pressen om at nu kommer Tesla dræberen

Nu kommer dit og nu kommer dat...

Ja VW og andre er på vej... men vi havde ikke været hvor vi er i dag og de var ikke vækket af deres diesel søvn uden Tesla.

Jeg var til noget HP event i Allerød sidste år og i år.

Sidste år diskede Volvo op med det ypperste de havde og i år var det Audi.

Prøvede dem alle sammen.. V90,V70,Q7,Q5 o.s.v.

Men ingen af dem havde den fede fornemmelse som Tesla'en.

Audis direktør holdt et indlæg og da han kom til EL bils delen tænkte jeg "nu får Tesla det glatte lag"

Men næ nej... han stod der på scenen og indrømmede at Tesla var bare gode.

Teslas skyld at vi er hvor vi er i dag.

At alle de store er ved at falde over hinanden med EL modeller.

At de skyder milliarder i EL biler.

Han indrømmede, uden at sige det direkte, at Audi havde sovet i timen og at de i år er hvor Tesla var for 5 år siden (korriger mig gerne hvis andre var tilstede).

Så ÆD jeres værditab og vær glade for jeres bil :-)

PS: men jeg tror Tesla får det svært i fremtiden, medmindre de får styr på produktion og generelt er med på batteri beatet.

Deres ladestationer tror jeg ikke alene kan holde dem i front.

Forummets indlæg er redigeret af koden Mar 30 '18
Kiefer
Kiefer Mar 30 '18

Jeg tror ikke de er produktionen og batteri de skal have styr på. Det er reservedelslogistikken de skal have styr på. Den halter fuldstændig.

Der er ingen bil i den prisklasse der kan acceptere, at det skal tage måneder at få lavet en bil. 

Hvad angår værditabet, alle der køber biler i den klasse ved nok godt, at er man første ejer, ja så koster det kassen på værditabet, ejer 2,3 og 4 griner så hver gang de sætter sig ind i bilen over hvor dum ham den første ejer dog må være ;-)

Og ja, Tesla har nok speedet den process med omstilling til elbiler gevaldigt op, og det egentlig uden at opfinde den dybe tallerken, men bare være i stand til at være først på markedet med noget mange gerne ville have. For helt ærligt, en Tesla indeholder sådan set ikke nogen teknologi der ikke allerede fandtes på markedet. Et batteri, og en elmotor og vi er kørende, det fandtes allerede. Selv deres enormt smarte og fancy infotainmentsystem, ja det bygger altsammen på teknologi fra 2011 og tidligere. De har bare været enormt dygtige til at ramme det helt rigtige tidspunkt hvor markedet var klar til bilerne. Og folk har jo været klar rigtig længe, der er bare ingen før Tesla der turde samle det op, for indrømmet billigt er det jo ikke, bare se på hvor mange mia. USD Tesla indtil videre har brændt af...

/Martin

KS
KS Mar 30 '18
Helt enig, Martin.
Logistikken sucks. Har ventet på et batteri i 8 uger nu, og da der skulle laves service på bilen måtte de beklage at de forreste skiver var i restordre.... hvordan h.. kan det lige ske - en super vigtig sliddel som må betegnes som være en kritisk del.

Nu var de ikke katastrofalt slidt, så det kan vente til de får mit eget nye batteri hjem fra USA, men hvordan de kan have så lidt styr på det forstår jeg ikke. Ved at ko skiftede VP for salg og service for et par år siden, men han (Jon McNeill) er jo som bekendt stoppet igen - vil kun gætte på at det var fordi han og elon ikke var enige. Synd, for Jon startede noget godt, som elon satte en stopper for.

En virksomhed som Tesla kan ikke drives som en it virksomhed, men kræver lokale lagre og det har de ikke forstået. Jo vist koster det at have lagre, men manglende service koster langt mere i det lange løb.
koden
koden Mar 31 '18

Klart for ringe med den service. men det er jo også en af mine anke punkter.

Men har jeg også set hos Renault med deres Espace modeller og hørt fra andre mærker når det drejede sig om små model serier. Mange uger på værkstedet uden der sker noget.

Stadig ringe service, det kan vi ikke være uenige om.

Sikkert fandtes al deres teknologi også. Aner jeg ikke noget om. kender kun better place før Tesla :-)

Men de forstod at forfine den, ligesom visse tyske mærker gjorde tilbage i tiden og stadig gør.

Tesla forstår bare ikke at følge op på eller holde fast i succes'en... desværre.

Så hvis man er træt af deres service niveau er det vel blot at sælge bilen og vente på at tyskerne ruller EL bilerne ud på gaden.

Lau
Lau Mar 31 '18

@Kiefer: Tesla har bevidst gået efter at bygge en elbil med kendt og gennemprøvet technologi. Det de har været dygtige til er pakketering af technologien, hastighed i udvikling og overordnet strategi, deres timing har også været god/heldig.

KS
KS Apr 1 '18
@Lau:
Falconwing døre
Motoriserede håndtag
Kæmpe forrude/glastag
Selvbærende på egen teknologi

Det meste på Tesla er nytænkende og iderigt - for at vise hvor langt man kan trække teknologien - men på mange områder uafprøvet teknologi, som desværre viser mange tegn på ikke fuldført design og test. Bare mine 2 tanker - og nej ikke en aprilsnar :-)