Loading...
dk

Ny navigation på vej | Tesla Forum

KimT
KimT Jul 21 '18

Så fik jeg 2018.26 her til morgen.
Det store google kort er stort set grå-i-grå uden trafiklaget

Jabba
Jabba Jul 21 '18
Quote from KimT

Så fik jeg 2018.26 her til morgen.
Det store google kort er stort set grå-i-grå uden trafiklaget


 

Det skyldes ikke 2018.26. Jeg fik det grå kort for mange opdateringer siden. 

CanEl
CanEl Jul 21 '18
hej, så fik jeg også 2018.26 opdatering. info skærm siger bare mindre rettelser! jeg syntes ikke jeg kan se forskel på navi. og andet! hvordan kan jeg teste hvilken ver. af kort jeg har?
Elnino
Elnino Jul 21 '18
Ved nogen om trafiklaget er væk sådan forever. Synes egentlig det var rart at kunne se.
KimT
KimT Jul 22 '18
Quote from Elnino Ved nogen om trafiklaget er væk sådan forever. Synes egentlig det var rart at kunne se. Rolig nu. Trafiklaget er ikke væk. Det er ikke før-og-efter billeder jeg har lagt op. Det er med trafiklaget slukket og tændt. Jeg glemte lige at tage et billede af hvordan farverne var før. @Jabba. Jeg fik den via 2018.26 - jeg kontrolerede nemlig kortet inden opdateringen blev sat i gang - glemte bare at tage et billede. Spm jeg skriver længere oppe så er det kommet efter 2018.21 som var den jeg opgraderede fra. Og den video jeg linkede til var fra 2018.24
TorbenS
TorbenS Jul 28 '18

Jeg synes at den nye Navigation virker godt med tydelig visning af trafiktætheden i begge retninger på den store skærm. Den lille skærm er også blevet mere tydelig.

Men stemmevejledningen er uklar og mumlende, hvad siger I?

burns
burns Jul 28 '18
Jeg gives ikke om navigationsvisningen på den lille skærm. Den glidende zoom når man nærmer sig et sted hvor man skal svinge gør at jeg ikke kan bruge kortet til at vurdere hvor langt der er til jeg skal dreje. Så når jeg endelig skal dreje, så kan jeg bruge kortet til at se til hvilken side jeg skal dreje og tallene nedenunder til at se hvor langt der er til jeg skal dreje. På motorvej er visningen betydelig ringere end tidligere. Mvh talen, så er den ikke så flydende som før, stemmen er mørkere (ikke så godt), og endelser på vejnavne følger ikke normal betoning og så er stavelser underligt klippet. En motorvejstilkørsel kaldes en til-fra-kørsel, men det er jo forkert. Man burde kunne nøjes med at lande det en tilkørsel (eller at andet bedre ord). 

Jeg ved de følte sig tvunget til at lave deres egen navigationssoftware, men det virker som et beta-produkt, klar til test. Den vil have godt af endnu et rul.
KimT
KimT Aug 10 '18

Nu har jeg den sidste uge været en del ude i landet hvor jeg har haft brug for navigationen.

Er det kun mig, eller oplever i også at kortet ikke vises ordentligt på den lille skærm. Her mener jeg at "baggrunden" bare et er grid, samt den tager lang tid om at tegne ruten op - næsten som når der ikke er netforbindelse på den store skærm - men kortet burde jo ligge offline. Den viser så heller ikke vejnavne mm. 

I den forbindelse se jeg også tit at der på den store skærm står navigation initializing

torvalstrom
torvalstrom Aug 11 '18
Citat fra KimT

Nu har jeg den sidste uge været en del ude i landet hvor jeg har haft brug for navigationen.

Er det kun mig, eller oplever i også at kortet ikke vises ordentligt på den lille skærm. Her mener jeg at "baggrunden" bare et er grid, samt den tager lang tid om at tegne ruten op - næsten som når der ikke er netforbindelse på den store skærm - men kortet burde jo ligge offline. Den viser så heller ikke vejnavne mm. 

I den forbindelse se jeg også tit at der på den store skærm står navigation initializing

Den bug har jeg også. Også i DK. Mon ikke den bliver fikset snart? Det føles også som om internetforbindelsen generelt er blevet sløvere, og jeg har fået opgraderet modulet til LTE. 
KimT
KimT Aug 11 '18

Jeg har ingen problemer med internettet når det sker. Både det store google maps opdateres fint når man kører, og streaming kører også fint de gange jeg har set dette problem.

migselv
migselv Aug 13 '18

Har også oplevet at kortet i navigationen (lille skærm) pludselig stopper med at blive aktualiseret og ikke viser vejene ud over selve ruten. Kortet på den store skærm blev derimod opdateret fint og 3G forbindelsen var tilstede.

En genstart af MCUen afhjalp altid problemet.

Sider: « 1 2 3