Loading...
dk

Godt og grundigt write-up om TSLA short selling. | Tesla Forum

Reklame
Kiefer
Kiefer Aug 1

Jeps, det virker til at være lidt den modsatte verden hvad angår short af Tesla hvis man anbefaler at holde fast i aktien over en længere periode for at shorte den...

Jabba
Jabba Aug 2
Mon ikke der er en del shorts der føler sig lidt presset efter after hours/dagens stigning.
ODE90D
ODE90D Aug 2
Vi er ved at nærme os en short squeeze- så bliver det først rigtig sjovt :)
mbk
mbk Aug 3

Denne viser også lidt om spillets regler:

https://www.youtube.com/watch?v=gMShFx5rThI&t=22s

Jabba
Jabba Aug 7

Godt træk, hvis målet bl.a. er at brænde shorts af:

https://insideevs.com/musk-tweets-considering-taking-tesla-private-at-420-per-share/

mbk
mbk Aug 7

Det er sgu ikke kedeligt at have TSLA 

https://www.tesla.com/blog/taking-tesla-private?redirect=no

Hvis Musk har funding tror jeg det er godt for Tesla at være privat ejet, så er der ikke så meget bøvl ved hvert kvartal og shorts er ude af billedet, så er det kun olie industrien og ICE producenter tilbage til at sprede FUD.

Der kommer sikkert nogle retssager af alle de shorts det taber massivt, mon ikke short squeeze kommer nu, det er jo næsten svært ikke at købe flere, man bliver enten købt ud til 420USD eller der kommer en buy to cover over de næste par dage. Aktierne er sikkert også dyre at låne når ejerne skal stemme om Tesla skal gå privat. 

mbk
mbk Aug 7

Det kan selvfølgeligt også blive stemt nej til privatiseringen og så skal aktien finde et niveau efter at alle er blevet tilbudt 420USD og sagt nej tak. 

mbk
mbk Aug 7

En Saudi investerings fond har opkøbt 4.5% af aktierne er en mindre men også spændende nyhed i dag, måske funding kommer derfra. Tencent, Apple, Google eller Kina er også mulige interessenter, what a day. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Aug 7
Jabba
Jabba Aug 7

Nej, det er ikke kedeligt og det er lige sådan jeg vil have det :) I Teslas tilfælde er jeg dog mere supportør end jeg er traditionel investor. Det vil glæde mig meget at se alle de følelsesladede shorts blive brændt godt og grundigt af. Man får nok ikke helt bugt med alle de trolls der måske ikke er shorts men spytter latterlig og hadefuld propaganda ud, en masse. Men mon ikke de også stille og roligt visner og dør med tiden, hvis Tesla bliver afnoteret.

Jeg købte yderligere op før Q2 regnskab og forbliver TSLA aktionær hvis de går privat. Sælger ikke ved 420, medmindre jeg bliver tvunget til det. Men det tyder det jo ikke på med "special purpose fund" a la SpaceX.

Timingen af hans overvejelse om at gå privat er også perfekt/kontroversiel, netop taget nyheden om Saudi investeringen i betragtning. På godt og ondt er Elon god til at prikke ved status quo og etablissementet. Jeg er ikke altid enig i hans fremgangsmetoder, men han gør sgu tingene interessante.

Forummets indlæg er redigeret af Jabba Aug 7
MOS
MOS Aug 9
Kæft, han ser olm ud. Som om nogen har tisset på hans sukkermad. Har han mon noget i klemme? Måske burde han ikke være hedge fund manager, hvis han er så meget i sine følelsers vold. Jeg kender ham ikke, men han virker umiddelbart ikke særlig sympatisk.
Forummets indlæg er redigeret af MOS Aug 9
P85DK
P85DK Aug 9

ha ha ha :-) Jim Cramer er en WWA style tv show vært - han er ikke hedge fund manager, han er en skrige ballon af værste amerikanske skuffe

Jabba
Jabba Aug 9

Cramer er faktisk ikke slem. Ret morsom til tider. Hvis man fjerner lagene af bevidst teatralsk underholdende facade, er manden slet ikke så dum som mange gør ham til. Hans job hos CNBC går jo ud på at skille sig ud fra mængden af tørre talking heads.

Cramer har med tiden fået mere og mere respekt for Tesla og især Elon Musk, uberoende om han så vil anbefale aktien eller ej. Så han er ikke "fjenden".

Han er ikke længere hedge fund manager, men ex-hedge fund manager før det for alvor kom på mode. Han er også ex-Goldman Sachs broker og var med til at stifte TheStreet. Uanset hvad man synes om ham er han mere kyndig end mange lige går og tror. 

mbk
mbk Aug 9

Ikke at det skal handle om Jim Cramer, så havde han da en pointe inden flere banker krakkede

https://youtu.be/SWksEJQEYVU

Sider: « 1 2
Reklame