Loading...
dk

tesla lader med kun 10 amp | Tesla Forum

Reklame
jens2
jens2 Jul 27

Hej. I mit sommerhus lader Tesla'en kun med 10 amp (225volt) på alle 3 faser. I vinters ladede den med 16 amp, hvilket den også gør derhjemme. I sommerhuset har jeg et forlænger kabel på ca 15 meter og samme kabel derhjemme kan nemt trække 16 amp. Udtaget i sommerhuset er lige ved siden af el tavlen. Hjælper det at købe en 4 m2 ledning i stedet for den nuværende 2,5 m2, eller er det simpelhen pga. alle air-condition/varmepumperne kører lige nu i sommerhus området og der derfor er for lidt spænding på hoved kablet??? Nogen gode bud på disse spørgsmål? 

MOS
MOS Jul 27
Jeg har et lignende problem derhjemme, hvor den kun vil lade med 3*15 A. Ledningen er forholdsvis lang, men med et tværsnit på 5*4,5 mm2. Spændingen er typisk ca. 235 V (uden belastning) og falder til ca. 230 V, når jeg lader. At der mangler en enkelt ampere, er dog ikke noget, jeg ikke kan leve med. Den kan sagtens nå at lade op i løbet af en nat alligevel. Jens, når du skriver m2, så mener du vel mm2? Ellers er det godt nok nogle velvoksne forlængerledninger, du har gang i!
Forummets indlæg er redigeret af MOS Jul 27
Johannelund
Johannelund Jul 27
Er du sikker på at du ikke har knallert en af hoved sikringerne, så den ikke har 380 volt
KimT
KimT Jul 27
Jeg mener også at kan huske at man i bilen ikke kan se at der er sprunget en sikring - der vil stadig stå det lille 3-tal. Så mit bud er også at du har en sikring der er sprunget.
canel
canel Jul 27

det kan også være at en af ledningerne i din forlænger ledning er gået løs.

hvis der ikke er terminalrør på lednings enderne, skal de foldes, så de ligger dobbelt under skruen i alle stikben.

Kiefer
Kiefer Jul 27

10A tyder rigtig meget på der er gået en sikring, eller at kablet er knækket på den ene fase.

15A er meget normalt hvis kablet er lidt for langt og lidt for tyndt, jeg kunne på et tidspunkt kun lade med 12A hos svigerforældrene på deres campingplads , indtil min svoger tog den beslutning og renovere deres el-installation fuldstændig, så blev alle de 1,5mm2 kabler der gik til 16A installationerne skiftet ud med 2,5mm2 og der blev sat 2 stk. Tesla destination chargers op, så forsvandt problemet :-)

​/Martin

ErikBH
ErikBH Jul 28
Citat fra Kiefer

10A tyder rigtig meget på der er gået en sikring, eller at kablet er knækket på den ene fase.

Enig - eller at der er noget galt med chargeren i bilen. Men check ting Kiefer nævner først.

Citat fra Kiefer

15A er meget normalt hvis kablet er lidt for langt og lidt for tyndt, jeg kunne på et tidspunkt kun lade med 12A hos svigerforældrene på deres campingplads 

Hvis den går ned på 12A er det pga. meget lav spænding - hvilket passer fint ind i din fortælling om lange stræk med 1,5mm2 :-). Jeg prøvede det samme på en campingplads i Toscana forrige sommer, selvom der var opsat type 2 stik :-).

vh, Erik 

Reklame