Du har en pointe der.
God måde at få udbredt det fede ved EL bil.
Giver det mere mening?
Ja, skulle nok have læst ingeniør i stedet for International Finance ;-) Forholdet mellem HK og Moment er også godt forklaret her - Er det dig Silden ;-)
Hehe.
Jeg undskylder i øvrigt lidt hi-jacking af tråden.
Jeg ville aldrig selv have en hybrid, men som MOS skriver, kan det godt blive den hurtigste vej til flest el-km på samfundsplan.
At opgivelserne er 1L + batteri er bare godt lobbyarbejde fra bilindustrien. Det giver jo ingen mening, og fuld tank plus batteri ville være et væsentlig bedre bud.
Overordnet set ville det dog give mere mening at øge beskatningen på brændstof med 5-10 cent om året. Jeg skriver cent fordi det gerne måtte være en fælles eu-beslutning. Hæv derudover afgiften på diesel, så den som minimum harmonerer med benzin.
Det vil skubbe folk over i elbiler, da udsigten til at skulle betale mere og mere for brændstof, virkelig er noget der kan afskrække. Det er dog nok næppe noget, man kan finde politisk flertal for...
Sidst men ikke mindst skal der mange flere ladere op. Lygtepæle, krav om ledningsføring ved nye parceller/lejligheder og den slags. Det vil både fjerne frygten for ikke at kunne lade, og det vil øge el-km i hybriderne. Endvidere bør man lovgive om et fælles betalingssystem, så man ikke skal have tusind mærkelige ladebrikker med hver deres finurligheder.
Ja, bilindustrien er ret gode til at finde huller i reglerne: https://ing.dk/artikel/bilfabrikanter-maa-ikke-indberette-lavt-forbrug-braendstof-gerne-hoejt-213569