Ringede til Tesla support igen i dag, for lige at høre en status på problemet, her var svaret at hun havde da ikke hørt der skulle være problemer med 3g i Danmark og kunne ikke se der skulle være noget i vejen med min bil, den var jo online, ja hurra...
Her blev jeg måske lidt stille i telefonen, skulle lige tælle langsomt til ti, og derefter gør det igen... så jeg på en pæn måde kunne svare hende, og vi blev enige om at den danske medarbejder de har dernede da lige skulle ringe til mig når han møder på arbejdet klokken 12.
Jeg ringede op igen, og denne gang tastede jeg 2 og fik fat i Tesla DK, fik fat i en Mikkel der forklarede mig at de i Danmark var klar over problemer og ikke kunne gøre noget da de ikke selv må tage kontakt til Telenor da det er Telefonicas SIM kort der er problemet, og at Telenor ikke gider gøre så meget ved det da det jo ikke er deres kunder der har problemet... Han mente dog at problemet skulle være løst i indeværende uge, det var den seneste status han havde fået... Deres (Tesla DK) oplevelse var at det tog Telenor 1-2 timer at rette hvert enkelt SIM kort, og det havde de hjulpet med ved de første par stykker, men da de så var kommet med 50 andre var velvilligheden sluppet op.
De er på grund at problemerne med Telefonica begyndt at skifte SIM kort generelt, men det skulle ikke være relateret til dette, det skulle bare være på grund af Telefonica generelt.
Jeg kunne desværre ikke overtale ham til at sende mig et SIM kort så jeg selv kunne skifte det. Jeg forstår ikke de ikke har lavet et midlertidigt samarbejde med en mekaniker i Jylland, det ville gøre så mange ting så meget nemmere indtil de engang i løbet af 2018 får åbnet et værksted uden for København.
/Martin