Loading...
dk

Problem med 3g | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Sep 12 '14

@Hookmaker: Det er bare noget du tror, det passer jo ikke, Tesla siger selv det er et generelt problem, så selvfølgelig oplever du problemer i det daglige ;-)

Forøvrigt *fnis* mit arbejde skal afholde en udstilling / IT messe i Århus i næste uge hvor der er tilmeldt ca. 2200 IT folk og beslutningstagere, der skal min bil være med at til indvie deres ladestander og APP til samme, vil nok være lidt pinligt hvis det ikke er muligt at komme i kontakt med bilen...

/Martin

Hookmaker
Hookmaker Sep 12 '14
@kiefer, har du sovet dårligt i nat eller...? Mit fungerer som hidtil uændret, om det så er godt kan jo diskuteres!
Kiefer
Kiefer Sep 12 '14

@Hookmaker: Jeg tror du missede ironien ;-)

/Martin

Hookmaker
Hookmaker Sep 13 '14

Ups, ja den må jeg nok tage på mig...;-)

egernmus
egernmus Sep 14 '14

Var i Kbh. .. ingen 3G i Jylland .. på Odden 1 time efter masser af 3G. Fik skiftet SIMkort af Tesla, selvom min bil ikke var på listen over biler, som skulle have skiftet SIMkort (de har en liste over VIN, som skal dette, sikkert ikke relateret til 3G problemet), og nu 3G hele vejen, også i Jylland siden jeg kom hjem i går.

Er problemet løst for de/os som havde problemet?

@Kiefer .. hvis der havde været SC i Århus, kunne du bare svinge forbi tager ikke mange minutter at få skiftet simkort :)

/Ulrik 

Bjarni
Bjarni Sep 14 '14

@egernmus: Kan du lokkes til at gå ind på www.myip.dk fra bilen og skrive hvad din IP-adresse er? Så man kan se hvilken udbyder de skifter SIM-kortet til?

Du kan eventuelt sløre det sidste tal i IP-adressen hvis du er nervøs for vi hacker dig ;-) Men ellers er IP-adressen alligevel dynamisk.

Forummets indlæg er redigeret af Bjarni Sep 14 '14
FrederikC
FrederikC Sep 14 '14
Er ikke sikker på at du får så meget ud af ip'en - tesla har et vpn netværk som bilerne er på.
Kiefer
Kiefer Sep 14 '14

@egernmus: Ifølge Tesla er det jo ikke SIM kortet der er problemet...!

Jeg ringer til dem i morgen igen igen, og hvis de giver mig samme svar tror jeg jeg giver Kastrup et kald også, så me de tage den derfra og så evt sende mig et SIM-kort.

/Martin

Bjarni
Bjarni Sep 14 '14

@FrederikC: Hvad får dig til at tro det er et VPN-netværk? Så vidt jeg kan se er min IP-adresse Spanske Telefonica så med mindre Californiske Tesla har valgt at hoste deres VPN i Spanien, så tror jeg det er mere sandsynligt der er direkte kommunikation med bilen. Nu er jeg ikke lige hjemme til at teste det, men det er nemt nok at finde ud af. Man kan bare prøve at gå ind på www.myip.dk mens man er logget på sit WiFi derhjemme. Hvis den stadig viser en spansk IP-adresse, så har du naturligvis ret. Ellers ikke.

Så det jeg gerne vil vide med IP-adressen er om løsningen har været at skifte udbyder. Det er det mest sandsynlige da nogle teleudbydere engang imellem får problemer med at udveksle trafik over landegrænser og den slags er besværligt for dem at rette da de altid skylder skylden på hinanden før de selv gider fejlsøge hele deres netværk. Dvs. Tesla har sikkert spurgt spanske Telefonica om hvorfor det ikke virker. De siger så det er Telia i Danmark den er gal med. Telia i Danmark siger så at deres netværk virker fint og der ikke er nogen problemer og de i øvrigt ikke gider bruge tid på at fejlsøge en fejl de umiddelbart vil påstå kommer fra Telefonica. Jeg tror derfor personligt at Tesla har valgt at skifte SIM-kortet til en anden udbyder der virker uden problemer med de danske udbydere. Det kan en www.myip.dk afsløre om er tilfældet.

TwoChops
TwoChops Sep 14 '14
Mit 3G har ikke virket i ca. 14 dage er i dialog med Tesla og får skiftet SIM på fredag. De siger, det er en fejl hos Telenor.
Myip.dk giver forskellige IP adresser alt efter hvilket WIFI jeg er koblet til. Kan af gode grunde ikke finde IP adresse på 3G, da denne jo er ikke fungerende trods fuldt signal.
kajakaj
kajakaj Sep 14 '14

Ustabilt 3G siden sidste weekend. Irriterende at navigation ikke fungerer rigtigt. Håber snart det serviceværksted åbner i Århus - ellers må de sende en tekniker ud at skifte SIM-kortet.

Forummets indlæg er redigeret af kajakaj Sep 14 '14
JF
JF Sep 14 '14

Havde min TMS til service i denne uge. De (SC) var helt blege over problemerne med SIM kort vest for Storebælt. Der var 100% attention på problemet, men fortalte samtidig at Tesla skulle igennem 3 "lag" af leverandører for at løse problemet. Telefonica (Spanien) som har selve aftalen med Tesla i EU. Telefonica går gennem et selskab i Tyskland som kobler sig på Telia/Telenor i DK. Derfor kan der desværre nok gå lidt tid for at løse sådanne problemer.

Jeg fik i øvrige skiftet mit SIM kort til en anden model, da min var under en "batch" som haft generelle "connectivity" problemer. Umiddelbart virker det fint nu, men stadig langt hurtigere med min 4G WIFI router. 

Forummets indlæg er redigeret af JF Sep 15 '14
egernmus
egernmus Sep 14 '14

inetnum:         193.181.244.0 - 193.181.249.255
netname:         ERICSSON
descr:           Telefonaktiebolaget LM Ericsson
remarks:         In case of improper use originating from our network
remarks:         please send mail to: abuse@ericsson.se
org:             ORG-ABUS1016-RIPE
country:         SE
admin-c:         ELIR1-RIPE
tech-c:          WIE1-RIPE
status:          ASSIGNED PI
mnt-by:          RESILANS-MNT
mnt-lower:       RESILANS-MNT
mnt-routes:      ERICSSON-MNT
source:          RIPE # Filtered

/ Eva

Kiefer
Kiefer Sep 14 '14

Kan de blive enige med sig selv om det er Telia eller Telenor de mener har problemet?

Kajakj: få oprettet en sag ved Tesla support så de kan få registreret alle dem der har problemet.

De har kun sagt Telenor til mig, og dem har jeg snakket med, de kender ikke noget til at de skulle have problemer med deres 3g netværk. Hvis de (Tesla) mener det hjælper at skifte SIM kort i jyske biler, burde de sende et par teknikere afsted til f.eks. Århus og lave et opsamlingspunkt vi kunne køre til for at få skiftet det, hvis de ikke vil lade os selv gøre det...

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Sep 14 '14
kajakaj
kajakaj Sep 15 '14

Sendt reklamation til Tesla i dag

Kiefer
Kiefer Sep 15 '14

Ringede til Tesla support igen i dag, for lige at høre en status på problemet, her var svaret at hun havde da ikke hørt der skulle være problemer med 3g i Danmark og kunne ikke se der skulle være noget i vejen med min bil, den var jo online, ja hurra...

Her blev jeg måske lidt stille i telefonen, skulle lige tælle langsomt til ti, og derefter gør det igen... så jeg på en pæn måde kunne svare hende, og vi blev enige om at den danske medarbejder de har dernede da lige skulle ringe til mig når han møder på arbejdet klokken 12.

Jeg ringede op igen, og denne gang tastede jeg 2 og fik fat i Tesla DK, fik fat i en Mikkel der forklarede mig at de i Danmark var klar over problemer og ikke kunne gøre noget da de ikke selv må tage kontakt til Telenor da det er Telefonicas SIM kort der er problemet, og at Telenor ikke gider gøre så meget ved det da det jo ikke er deres kunder der har problemet... Han mente dog at problemet skulle være løst i indeværende uge, det var den seneste status han havde fået... Deres (Tesla DK) oplevelse var at det tog Telenor 1-2 timer at rette hvert enkelt SIM kort, og det havde de hjulpet med ved de første par stykker, men da de så var kommet med 50 andre var velvilligheden sluppet op.

De er på grund at problemerne med Telefonica begyndt at skifte SIM kort generelt, men det skulle ikke være relateret til dette, det skulle bare være på grund af Telefonica generelt.

Jeg kunne desværre ikke overtale ham til at sende mig et SIM kort så jeg selv kunne skifte det. Jeg forstår ikke de ikke har lavet et midlertidigt samarbejde med en mekaniker i Jylland, det ville gøre så mange ting så meget nemmere indtil de engang i løbet af 2018 får åbnet et værksted uden for København.

/Martin

TwoChops
TwoChops Sep 15 '14

Hej Alle!

Jeg har i dag fået dette svar fra Mikkel Klokholm, Tesla SC i Kbh.:

Hej Jeppe,

Problemet er desværre fra vores tele udbyders side – Telenor.

De er igang med en sammelægning af nogle af deres 3g master med Telia. Hvilket gør at hvis man er på en af de eftersigende 2 master det handler om.

Så vil man ikke have noget 3g forbindelse. – før telenor har været inde manuelt og skiftet koderne på dit simkort (over the air)

De første der indrapporterede problemet, fik internet kort efter samme dag.

Men nu når det har spredt sig til 50+ biler er de ikke så samarbejdsvillige eftersigende.

Det skulle meget fungere i løbet af ugen, men kan desværre intet love, da det er ude af vores hænder.

-       Og ja jeg kan garantere dig at vi løser problemet fredag ved at skifte til et andet simkort.

Håber det var tilstrækkeligt svar.

Hav en god dag.

kajakaj
kajakaj Sep 15 '14

~~i løbet af 2018 @kiefer - det er forhåbentlig ironisk. Det værksted i Århus skal bare i gang nu.

Forummets indlæg er redigeret af kajakaj Sep 15 '14
Kiefer
Kiefer Sep 15 '14

kajakaj: Ja, det var bestemt ironisk, de skubber jo åbningen kvartal for kvartal... Og jeg kunne ikke være mere enig med dig!

/Martin

Kiefer
Kiefer Sep 15 '14

Nåda, 3 opkald til Tesla i dag, hvoraf de to var til Tesla DK, og det sidste var klokken 16 i dag på vej hjem fra arbejde hvor jeg også sluttede af med at sige, jeg ville ringe igen imorgen til næste statusopdatering for at forsøge at få en afklaring igennem på fejlsøgningen.

Men sørme om ikke der kom et 3g signal ca. klokken 17 i dag og har været der lige siden, jeg vil da lige høre om I andre også har fået Jeres tilbage, eller om de bare "har lukket munden på brokrøven! ;-)

/Martin

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »