Loading...
dk

Problem med 3g | Tesla Forum

krogsgaard
krogsgaard Sep 15 '14
Kan være Telenor bare har løst den fejl de far haft på data. Galt også mobiler i visse områder.
Kiefer
Kiefer Sep 15 '14

Det vil jeg da sådan set også håbe.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Sep 15 '14
TwoChops
TwoChops Sep 16 '14

Jeg har også haft stabilt 3G signal siden i går engang

kajakaj
kajakaj Sep 16 '14

Mail fra Tesla DK i dag

~~3g har været need vest for storebælt I en 10 dages tid nu desværre, da Telenor har slået 2 af deres master sammen med Telia.

I den forbindelse har de ikke fået opdateret deres GT adresser hvilket har gjort at de Model S’er der har kørt rundt med Telefonica simkort ikke har ku få forbindelse.

Hvis dit net ikke allerede virker igen, skulle det meget gerne komme op og kører i løbet af de næste par dage.

Århus skulle meget gerne åbne i starten af det nye år.

Træls at der ikke snart åbner servicecenter i Århus.

Forummets indlæg er redigeret af kajakaj Sep 16 '14
Kiefer
Kiefer Sep 16 '14

Kaj: "Århus skulle meget gerne åbne i starten af det nye år." Lige nøjagtigt, det er på vores lokale sprog godt træls at de konstant bliver ved med at skubbe det kvartal for kvartal, det er helt ærlig ikke særlig seriøst og en anelse utroværdigt af Tesla, så nu hedder det ikke længere omkring Jul, nu hedder det Q1 2015, som i Tesla tid er tidligst 31 Marts. 2015.

Nogen der tror på Q1 2015 holder...??

Min hustru har lige sagt, da jeg nævnte det med åbningen af servicecenter i Århus, at hun ikke vil beholde sin reservation på sin X, hvis der ikke er et servicecenter i Århus til efteråret 2015, hun vil ikke risikere at hun står med to biler hvor der er 300 km til nærmeste værksted.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Sep 16 '14
Larsen
Larsen Sep 17 '14
Enig! Det er pisse irriterende at de ikke kan få lavet det service center i Aarhus. Når jeg får min bil hjem igen i næste uge efter motorskift samt en skrækkelig masse andre ting der skal laves, så har den kørt 15 procent af alle dens kørte kilometer, udelukkende til og fra service.
Kiefer
Kiefer Sep 17 '14

Har i dag fået en mail fra Mikkel fra Tesla DK, hvor han skriver at de har ansat personale til Århus som er i gang med at blive oplært men at han ikke må sige hvornår de åbner...

/Martin

NOELON
NOELON Sep 17 '14

Jeg tror jeg nævnte i en anden tråd, at de havde lavet aftale med stederne - salg og service adskilt, men tæt på hinanden og at det hed efter sommer/start efterår. Så jeg tror det er meget tæt på. Og omkring snakken om investerings stop. så gælder det jo investeringerne for næste år. Investeringen i Århus salg og SC er jo besluttet sidste år og på dette års budget

Kiefer
Kiefer Sep 18 '14

Det firma jeg arbejder for afholdt en messe i dag, en jeg snakkede med fortalte at det firma han var i, de var i gang med at klargøre en Tesla udstillingsbutik i Tilst i Århus, som skulle åbne om 3 måneder, måske en der lige kom til at tale over sig?

Mikkel fra Tesla har skrevet til mig, at han ikke må sige hvornår de åbner ;-)

/Martin

SQLCPH
SQLCPH Dec 23 '14
Hej alle. Ved ikke rigtig om der stadig er problemer med 3G nettet i bilen men jeg oplever dårlig dækning i den p-kælder jeg holder. Da den har kik til himlen burde signalet være bedre men der er kun 1 streg. Jeg tænker om jeg kan placere en 4G router i bilen så jeg er sikker på at have forbindelse via app?

Ved i om bilen kan kobles på wifi i power saving mode on (always connected)?
Og hvor mange watt bruger sådan en Huawei 4g?
NOELON
NOELON Dec 23 '14

Jeg installerede et Huawei 4G modem i starten af December og har min sat på always on. Jeg er dog ikke klar over hvormeget strøm den trækker, men regner med at det er forsvinden lidt i den store sammenhæng. Men da der jo er batteri i modem til ca. 8 timer, kan du måske blot sætte den til at lade samtidig med at bilen lader.

SQLCPH
SQLCPH Dec 23 '14
Okay tsla tak for anbefalingen. Dvs at bilen godt kan forblive forbundet til wifi selv når man ikke er bilen? Det lover jo godt. Så må jeg prøve om det også dur i power saving mode on.

Kan Huawei kobles til USB stikket og er der strøm på det i dvale?

Har haft bilen til at altid være on så den er hurtig om at starte op (kan ikke huske hvad de kalder det i menuen) men syntes det brugte lidt rigeligt strøm. Ca 8-10 km om dagen tæller den ned. Det er ikke en Scientific undersøgelse men blot en foreløbig observation.
NOELON
NOELON Dec 23 '14

Jeg har min i power saving og always on. Jeg har fået opdateringer men den stod i garagen om natten, så intet problem med wifi når den står stille. Jeg er dog ikke helt klar over om der er strøm på usb'en når den er i dvale. 

KS
KS Dec 23 '14

@SQLCPH: yes der er power på USB porten mens bilen er slukket, og jeg har også en router liggende i bilen. Selv i power save mode kan jeg komme rimeligt hurtigt i kontakt med bilen.

Har stort set aldrig problemer med 4G forbindelsen - om jeg har med 3G aner jeg ikk - bruger den aldrig - og dog - kun ved kørsel udenlands.

NOELON
NOELON Dec 23 '14

Jeps, udenlandsk bruger man netop 3G'en. Men som beskrevet i en anden tråd har jeg pt. et stort problem med at få 3G til at virke her i Norge efter jeg slukkede min 4G router på færgen.

KS
KS Dec 23 '14

Havde absolut ingen problemer med 3G i Tyskland da jeg var dernede for 3 uger siden. Slukkede 4G routeren lige inden jeg kom til grænsen - havde ingen forbindelse i ca 10 km, hvorefter den fandt net i Tyskland igen. Vupti.

Har du prøvet en reboot af skærmen?

Kiefer
Kiefer Dec 23 '14

De gange vi har været i Tyskland synes jeg som regel den er relativ (halv hel time) længe om at fange den udenlandske forbindelse når vi først er kommet over grænsen.

/Martin

SQLCPH
SQLCPH Dec 23 '14
Tak for hjælpen Ken og tsla :-) jeg må have en Huawei og købe et sim der har dækning - det er vejen frem. For sent at ønske sig den desværre ;-)
krabbe
krabbe Dec 23 '14
Ken og Tsla : Hvor ligger jeres Huawei "fysisk" i bilen

Jeg har ikke fået min Tesla endnu, men vil helt klart have installeret en routere i bilen, når den lander Late Marts

Har abonnement hos 3 og de har et 3 like home. Som giver "gratis" net over det meste af Europa.

NOELON
NOELON Dec 24 '14

Jeg har en midterkonsol og har den liggende i det bagerste hul beregnet til mobilen når jeg lader den. ellers har jeg den liggende i handskerummet.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »