Det vil jeg da sådan set også håbe.
/Martin
Mail fra Tesla DK i dag
~~3g har været need vest for storebælt I en 10 dages tid nu desværre, da Telenor har slået 2 af deres master sammen med Telia.
I den forbindelse har de ikke fået opdateret deres GT adresser hvilket har gjort at de Model S’er der har kørt rundt med Telefonica simkort ikke har ku få forbindelse.
Hvis dit net ikke allerede virker igen, skulle det meget gerne komme op og kører i løbet af de næste par dage.
Århus skulle meget gerne åbne i starten af det nye år.
Træls at der ikke snart åbner servicecenter i Århus.
Kaj: "Århus skulle meget gerne åbne i starten af det nye år." Lige nøjagtigt, det er på vores lokale sprog godt træls at de konstant bliver ved med at skubbe det kvartal for kvartal, det er helt ærlig ikke særlig seriøst og en anelse utroværdigt af Tesla, så nu hedder det ikke længere omkring Jul, nu hedder det Q1 2015, som i Tesla tid er tidligst 31 Marts. 2015.
Nogen der tror på Q1 2015 holder...??
Min hustru har lige sagt, da jeg nævnte det med åbningen af servicecenter i Århus, at hun ikke vil beholde sin reservation på sin X, hvis der ikke er et servicecenter i Århus til efteråret 2015, hun vil ikke risikere at hun står med to biler hvor der er 300 km til nærmeste værksted.
/Martin
Har i dag fået en mail fra Mikkel fra Tesla DK, hvor han skriver at de har ansat personale til Århus som er i gang med at blive oplært men at han ikke må sige hvornår de åbner...
/Martin
Jeg tror jeg nævnte i en anden tråd, at de havde lavet aftale med stederne - salg og service adskilt, men tæt på hinanden og at det hed efter sommer/start efterår. Så jeg tror det er meget tæt på. Og omkring snakken om investerings stop. så gælder det jo investeringerne for næste år. Investeringen i Århus salg og SC er jo besluttet sidste år og på dette års budget
Det firma jeg arbejder for afholdt en messe i dag, en jeg snakkede med fortalte at det firma han var i, de var i gang med at klargøre en Tesla udstillingsbutik i Tilst i Århus, som skulle åbne om 3 måneder, måske en der lige kom til at tale over sig?
Mikkel fra Tesla har skrevet til mig, at han ikke må sige hvornår de åbner ;-)
/Martin
Jeg installerede et Huawei 4G modem i starten af December og har min sat på always on. Jeg er dog ikke klar over hvormeget strøm den trækker, men regner med at det er forsvinden lidt i den store sammenhæng. Men da der jo er batteri i modem til ca. 8 timer, kan du måske blot sætte den til at lade samtidig med at bilen lader.
Jeg har min i power saving og always on. Jeg har fået opdateringer men den stod i garagen om natten, så intet problem med wifi når den står stille. Jeg er dog ikke helt klar over om der er strøm på usb'en når den er i dvale.
@SQLCPH: yes der er power på USB porten mens bilen er slukket, og jeg har også en router liggende i bilen. Selv i power save mode kan jeg komme rimeligt hurtigt i kontakt med bilen.
Har stort set aldrig problemer med 4G forbindelsen - om jeg har med 3G aner jeg ikk - bruger den aldrig - og dog - kun ved kørsel udenlands.
Jeps, udenlandsk bruger man netop 3G'en. Men som beskrevet i en anden tråd har jeg pt. et stort problem med at få 3G til at virke her i Norge efter jeg slukkede min 4G router på færgen.
Havde absolut ingen problemer med 3G i Tyskland da jeg var dernede for 3 uger siden. Slukkede 4G routeren lige inden jeg kom til grænsen - havde ingen forbindelse i ca 10 km, hvorefter den fandt net i Tyskland igen. Vupti.
Har du prøvet en reboot af skærmen?
De gange vi har været i Tyskland synes jeg som regel den er relativ (halv hel time) længe om at fange den udenlandske forbindelse når vi først er kommet over grænsen.
/Martin
Jeg har en midterkonsol og har den liggende i det bagerste hul beregnet til mobilen når jeg lader den. ellers har jeg den liggende i handskerummet.