TSLA; 2 spørgsmål som jeg håber du kan hjælpe med ;
1; hvilket modem har du købt til bilen? Går ud fra at det er et 4G modem der opretter et wifi hotspot?
2; kan du mærke en stor forskel? Jeg har prøvet at oprette et hotspot fra min telefon (med 4g) og det var ikke den store forskel, hvorfor jeg tænker det måske er computeren i bilen der er langsom?
På forhånd tak.
jeg talte med vores for ( um ) mand, Ken Z idag. Han fortalte at han med stor succes har installeret et 4g modem i bilen ( ret mig hvis jeg husker forkert )
Det skulle efterisgende hjælpe med musik streamingen
rolfmolk: Jeg har købt et Huawei 4G modem model E5776s på nettet. Kan ikke lige huske hvor. Jeg har lavet et TDC 4G Data abonnement, da de har det bedste 4G netværk der hvor jeg bruger det. Primært stokøbenhavn, Vestsjælland og Østjylland. Selvom 3G er blevet bedre mærker jeg forskel i hastigheden. Har så også sat min og min kones telefon op til at bruge WiFi fra modemet.
Hvilken udbyder har på din mobil, det kan jo være forklaringen at deres netværk ikke er så godt.
Så har jeg igen problemer med 3G signalet på bilen, andre der oplever tilsvarende. Konen er kørt med bilen til Århus, hvor de sagde de da godt kunne få fat i bilen, ja goddag, den hoppede på deres wiFi ;-)
Nu fortæller hun, at de er ved at køre den (altså bilen) ind på værkstedet...
/Martin
Mistænker at det er Tesla's servere der er problemet, har ikke haft kontakt til bilen siden i formiddags.
Tesla har lavet en "modem opdatering" ifølge min hustru der ikke tog mange minutter. Hn har spurgt dem om det var noget man selv kunne eller skulle have haft gjort. Det er det ikke, så det eneste man kan gøre er at kontakte Tesla. Hvis de siger de ikke har hør om det før, så nævn at Tesla Århus netop har fixet en.
/Martin
Næe, og det "fix" Tesla Århus lavede, det virkede i ca. 30 minutter. Nu siger de der er et generelt problem...
Det er der godt nok tit.
/Martin
Har heller ingen dækning i bilen mere med 3G, men virker hvis jeg kobler mig på trådløs netværk.
Det er godt nok noget øv.
Har også haft problemer i dag. Dog har jeg også haft problemer med min mobiltelefon der ikke har kunne finde net i løbet af dagen. Så mistænker at det er nogte netværks-issues, mere end direkte Tesla issue.