Loading...
dk

Model X som van? | Tesla Forum

Reklame
SuneH
SuneH Sep 10

Er det muligt at købe model X som varebil, dvs uden sæder og med fladt gulv bagi og på papegøjeplader? Altså som en luksusudgave (med bedre rækkevidde) end fx Nissan eNV200 eller Renault ZE Kangoo?

Det ville være oplagt til fx en elektriker, datatekniker, installatør af alarmer mm. 

Nogen idé om hvad sådan en fætter ville løbe op i?

Ice2EV
Ice2EV Sep 10

Med den meget begrænsede registreringsafgift der er på en sådan fætter, så vil jeg anslå at ombygningen vil koste  godt halvdelen af hvad du sparet på registreingsafgiften, hvis du er heldig.

Såvidt jeg kan se er registreringsafgiften ca 150.000. Men der er jo også en form for afgift på gulplade biler.

Så kan du selvfølgelig også fradrage 158.000 i moms.

Så kan du være heldig du kan sælge sæderne efterfølgende.........

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Sep 10
Tach
Tach Sep 10

Jeg har set en X'er på gule plader holde udenfor SC Aarhus, så det må være muligt:-)

Forummets indlæg er redigeret af Tach Sep 10
migselv
migselv Sep 10

Kan bekræfte at SC Aarhus har sådan en ombygning. Den er ret godt lavet, endda med våbenfag så den kunne være attraktivt til jægere.

Det er noget Tesla begyndte at kigge på efter registreringsafgiften begyndte at blive indfaset. Da jeg talte med dem om ombygningen mente de ikke at der var et marked for en Model X på gule plader endnu. Der er ikke nok at spare for at det giver mening.

Rent økonomisk giver det sikkert bedre mening at investere i en (eller flere) eNV-200 med 40kWh batteri. Fordelen med den er jo også at den via ChaDeMo kan levere strøm tilbage til nettet (hvis man altså har det rigtige ladeudstyr). Det er desværre noget Tesla stadigvæk ikke tillader/muliggør (så vil jo ingen købe deres Powerwalls - hvis man ellers kunne få dem).

Reklame