Loading...
dk

Tesla model S kan stjæles "nemt" | Tesla Forum

Reklame
koden
koden Sep 13

https://ing.dk/artikel/video-saadan-kan-hackere-stjaele-tesla-paa-sekunder-214392?utm_source=nyhedsbrev&utm_medium=email&utm_campaign=ing_daglig

burns
burns Sep 13
Det er da ret foruroligende så hurtigt og nemt det gik.
Hilbert
Hilbert Sep 13

Så er det jo heldigt at vi nu kan låse bilen med pinkode ;).

jramskov
jramskov Sep 14

Det positive er at Tesla reagerer hurtigt på problemer som dette.

burns
burns Sep 14
Jeg ville nu hellere at de lavede et mere sikkert system... Pinkode er sgu for trælst.
TSLA
TSLA Sep 14

Pincode er da det helt rigtige svar i denne situation. Forstår egentlig ikke at det ikke er kommet før. Jeg havde det i min Citroen XM allerede i 1991. Det er både hurtigt, nemt og fungerer Så velkommen fra mig!

janlanxe
janlanxe Sep 16

En af kommentarerne til videoen på ing.dk nævner en opdatering af krypteringen i keyfob'en. Er der nogen, der har hørt noget om dette?

Jabba
Jabba Sep 17
Quote from TSLA

Pincode er da det helt rigtige svar i denne situation. Forstår egentlig ikke at det ikke er kommet før. Jeg havde det i min Citroen XM allerede i 1991. Det er både hurtigt, nemt og fungerer Så velkommen fra mig!

+1 

Det er faktisk noget jeg tidligere har eftersøgt. For det første er det endnu et overlegent eksempel på hvor hurtigt Tesla kan løse et problem via OTA update.

Men endnu vigtigere, så er en PIN kode da klart at foretrække ift. en bedre kryptering. Hvis du får stjålet din nøgle, er du jo lige vidt. 

Lolemo
Lolemo Sep 17

Hvordan fungere det i praksis, har ikke set det med pinkoden. 

Har nogen af jer installeret det i jeres bil ? rent praktisk skal man så taste en pinkode, hver gang man skal kører i bilen, altså sådan en dag hvor der lige skal handles og man er ude og inde af bilen 10 gange, så 10 X Pinkode. ?

Det kan jeg ikke tro at Tesla folket syntes om. 

Michael84
Michael84 Sep 17

Du bliver bedt om at taste pinkoden før du kan sætte i gear. En lille forbedring kunne være at man kan undlade at trykke “Allow” efter koden er tastet...

DeaconWP
DeaconWP Sep 23
Lolemo: Du kan slå pinkode beskyttelsen f ra, når du sidder i bilen, og slå den til igen, efter dagens tiende tur.
Ehlers
Ehlers Oct 4
Er der nogen som ved om forsikringen dækker hvis bilen bliver stjålet på denne måde?
KimT
KimT Oct 4
Man kan vel ikke finde ud af hvordan den er blevet stjålet før man finder bilen og undersøger den. Så skal forsikringen nægte at udbetale ind til bilen er fundet ?
Ice2EV
Ice2EV Oct 4

Mener da min faders blev stjålet for en del år siden snart, at forsikringen havde 28 dage til at finde den.

Den blev fundet på 27. dagen ude i en skov, med åben soltag, vinduer og kølerhjelm. Oliepind og dæksel var taget af, udover den var gennem våd af sne, så var den også blevet pisset indeni.

Den blev skrottet af forsikringen, da hele ledningsnet og kabine skulle skiftes samt man ikke var klar over hvorfor oliepind og dæksel var pillet af.

Nikolaj
Nikolaj Oct 4

Er det ikke bare at disable passive entry?

Så vidt jeg kan læse samt se i videoen, er det den automatiske transmission mellem bil og nøgle, som der udnyttes med den såkaldte fiskestangsmetode, som før har været omtalt.

Hvis passive entry er slået fra, vil pinkoden dermed kun hjælpe, hvis nøglen enten stjæles, eller tyven kan komme til at trykke på dens knapper i kombination med udstyret.

Nostromo
Nostromo Oct 4
Som jeg har forstået det så gjorde den gamle metode, hvor passive entry afhjalp risikoen, det muligt at tage bilen uden nøgle.
Den nye metode emulere at nøglen er til stede derfor vil pinkode virke mod dette.
Nikolaj
Nikolaj Oct 4

Nu fik jeg læst den bagvedliggende artikel, og det den nye metode kan, er følgende: Den udnytter svagheden i Passive Entry, hvor bilen stiller check-spørgsmål til fob'en, når den tror, at fob'en er i nærheden. Her kan den via kun 2 forespørgsler fra bilen til fob'en gætte fob'ens identifikationsnummer. Når det er gættet, kan de programmere deres egen fob til offerets Tesla. Det kunne man ikke før, hvor tyven kørte uden fob, med de begrænsninger det gav.

I forhold til denne tyverimetode, er pinkoden derved kun nødvendig, hvis tyven har haft adgang til bil og fob, mens passive entry var slået til. 

Reklame