Loading...
dk

Tesla til salg | Tesla Forum

Reklame
ODE90D
ODE90D Nov 1
Citat fra MOS
Citat fra P85DK

Det dyreste er helt klart dæk, som nemt kan blive 50 øre/km hvis man kører 21"

Jeg budgetterer med ca. 4 øre pr. km i dæk. 

Jeg kører på 19", og de holder typisk til 2 sæsoner. I indkøb er det 5-6.000 kr plus montage for 50-60.000 km. Så jeg havner på ca 10 øre/km

P85DK
P85DK Nov 1
Citat fra MOS

Og det er jeg sikker på at du holder. Det er klart mest økonomisk at køre 19", og en almindelig D er også markant billigere i dæk end en RWD P. 21" er generelt blødere dæk og specielt Continental er blødt og Ludicrous spiser mere dæk end hypermiling bag en lastbil :-)

MOS
MOS Nov 1
Citat fra ODE90D
Citat fra MOS
Citat fra P85DK

Det dyreste er helt klart dæk, som nemt kan blive 50 øre/km hvis man kører 21"

Jeg kører på 19", og de holder typisk til 2 sæsoner. I indkøb er det 5-6.000 kr plus montage for 50-60.000 km. Så jeg havner på ca 10 øre/km

Mine originale Michelin Pilot Sport 3 dæk holdt ca. 66.000 km. De har treadwear 320.

Mine nye Landsail dæk har treadwear 500, så jeg regner med, at de holder ca. 100.000 km. Pris for 4 dæk inkl. montering: 3.816,-. 

kepsus
kepsus Nov 1

Hvordan ser man om det er v1,v2,v3 batteri ? 

P85DK
P85DK Nov 1
Citat fra kepsus

Hvordan ser man om det er v1,v2,v3 batteri ? 

https://www.teslarati.com/decoding-tesla-battery-pack-version/ 

kepsus
kepsus Nov 1

hvad har i af holdning, nu har jeg læst en del på 
teslamotorsclub.com hvor der er en del der taler i mode p90dl i forhold til p85dl, med batteriet levetid mm.

mbk
mbk Nov 1

Der virker til at 90 er lidt mere sart end 85, Tesla begrænser også lade strømmen på supercharging på 90'eren hvis man bruger det ofte. Ingen af delene virker umiddelbart som en stor risiko eller ulempe, men samtidig er der heller ikke nogen særlig fordel ved 90 over 85, der er meget lidt forskel i kapacitet i praksis. 

Captiva
Captiva Nov 2
Vi valgte 90 af 2 grunde.
- Den åbenlyse er rækkevidde, den lader stadig op til 430 km efter 3 år og 68000 km.
- Den anden er at en 90’er ganske enkelt er mere attraktiv ved gensalg, både grundet (for stor) fokus på rækkevidde, der er stadig udpræget range anxiety blandt nye købere. Men måske endnu vigtigere, den virker nyere end 85 modellerne, og selvom de færreste vil indrømme det, har det ofte betydning når naboen spørger hvilken model man har købt...
P85DK
P85DK Nov 2
Citat fra Captiva Vi valgte 90 af 2 grunde.
- Den anden er at en 90’er ganske enkelt er mere attraktiv ved gensalg,

Udbudspriserne er rigtig nok højere, salgspriserne kender vi af gode grunde ikke :-) Men en af årsagerne til den højere udbudspris har nok også noget at gøre med at en Dec 2015 P90DL kostede op mod 200.000 kr. mere i anskaffelse end de første P85D efterfølgende opgraderet til L bestilt i okt 2014.

kepsus
kepsus Nov 2

Så jeg må antaget det er første generation a p90 batteri ?, 

Sider: « 1 2 3
Reklame