Loading...
dk

Oplevelser med version 6.0 s/w | Tesla Forum

PBP
PBP Sep 12 '14

Har lige installeret version 6.0, og har foretaget den første opladning på "typical range" med 90% ladning. Kan se at rækkevidden falder fra 367 til 354 km. Det ser umiddelbart mere realistisk ud. Har i set samme rækkevidde?

Måske der kommer en dansksproget version senere, idet datoen nu står med danske ugedage.

Glæder mig til at teste navigationen når 3G forbindelsen kommer op at køre

FrederikC
FrederikC Sep 12 '14

De danske sprog dage stod også rigtigt i 5.12 (og måske også 5.11)

Kiefer
Kiefer Sep 12 '14

Det I skriver om både sprog og rækkevidde er det samme i min 5.11 (1.59.47), så ingen ændringer der.

Dog er min rækkevidde på ca. 350km typical range.

/Martin

Kristian70k
Kristian70k Sep 12 '14
Typisk er regnet på 205?
T3S7A
T3S7A Sep 12 '14
Citat fra Kristian70k Typisk er regnet på 205?

Det var det også før, i hvert fald på 5.12 

Kristian70k
Kristian70k Sep 12 '14

og er det ved 80 %

Klaus
Klaus Sep 12 '14
Har omkring 360 på 90 % ladning både før og efter opgradering.
Er der nogen der har fået notifikationer på telefon app'en efter opgradering, syntes ikke jeg får nogen.
Forummets indlæg er redigeret af Klaus Sep 12 '14
PBP
PBP Sep 16 '14

@ Klaus, jeg undrer mig også med "Notifications" på Tesla App. Man kan få diverse meddelelser på alarm, ladning etc.

Ved nogen af jer hvordan det virker? Har sat "notifikations"  til, men får ingen meddelelser. Er det tænkt at man får dem via App'en, SMS eller E-mail?

PBP
PBP Sep 16 '14

Glem spørgsmålet, har fundet ud af det. Tesla App'en viser de "Notifications" man beder om. Jeg tror at problemet "blot" var at 3G nu virker på min bil!

madsbirk
madsbirk Sep 16 '14

Hej PBP

Hvordan har du fået 6.0 i din bil ?

/Mads

Kiefer
Kiefer Sep 16 '14

Mads: Der er to metoder til at få lagt ny software på sin bil, den første og også den metode Tesla anbefaler, er at vente til den kommer som en opgrading via 3g eller WiFi. Den anden metode er at køre ud til Tesla og få dem til at opgradere din bil, jeg ved ikke om de stadig gør det gratis, hvis det ikke er i forbindelse med et servicebesøg.

Ellers er det bare at vente, Tesla support sagde til mig, at de kørte opdateringer ud i batches af 15.000 ad gangen, det tror jeg så ikke helt holder, så burde de vel have været færdig nu. Kunne egentlig være sjovt at se om dem der fik først og dem der får sidst får samme revisionsnummer ;-)

/Martin

krogsgaard
krogsgaard Sep 16 '14

Jeg fik af vide jeg ville få opdateringen indenfor 2 uger.

madsbirk
madsbirk Sep 16 '14

Tak for svar, jeg har ca. 400 km til nærmeste services center, så jeg venter :-)

PeterJ
PeterJ Sep 16 '14

Version 6 giver mulighed for at navngive sin Tesla, dog uden dåbsritual. Man kan så selv arrangere med champagne og naboerne hvis man har lyst ! Det nye navn på babyen dukker så op på mobilapp'en.

Version 6 bliver udrullet i et behersket tempo, så eventuelle fejl kan fanges inden det berører flere end højst nødvendigt - heldigvis.

Der bliver nok mange meninger om, hvad der er den vigtigste nye feature, men personligt syntes jeg det er praktisk, at bilen (dem med luftaffjedring) kan huske, at sidst du kørte på en svær markvej, at den så selv hæver sig næste gang.

http://www.teslamotors.com/en_AU/forum/forums/tesla-release-v60

Navigationen har også fået lidt opgraderinger - men dem har jeg ikke testet endnu...

PBP
PBP Sep 16 '14

@Madsbirk,

jeg har fået min via WIFI derhjemme. Mener at have hørt at Tesla checker på Teslaens forbindelse og giver dem der har bedste forbindelse fordele heraf. Sikkert også for at spare data via 3G.

KS
KS Sep 16 '14

@PBP:

Har ALTID min på wifi - endda et mobil modem i bilen, så den er ALTID på wifi, og jeg har ikke fået 6.0 endnu. Den kommer senest torsdag - hvor jeg om ikke andet får den lagt på når jeg skal til 40.000 km service på Kirstinehøj.

Tror vi skal tage hvad PeterJ siger om langsom udrulning for gode varer - han har rigtigt gode forbindelser hos Tesla..

krogsgaard
krogsgaard Sep 16 '14
Da jeg snakkede med service center, sagde de at opdateringen dukker op indenfor 2 uger og at man kunne bruge wifi så gik det stærkere med opdateringen. Jeg forstod det som den henter opdateringen hurtigere og ikke at man fik adgang til den hurtigere. Nogen der ved om det passer?
brianmassesson
brianmassesson Sep 17 '14
Jeg ved ikke om du ændrer noget overhovedet men da jeg fik 6.0, sad jeg og dæmpede den sidste dør dvs. Bilen var 'tændt' og da jeg kørte til Hookmaker sagde den der var en opdatering. Jeg har allerede fået den lille opdatering der fjerne Lane assist samt speed assist fra instruktionsbogen :-( Men hvis det kommer på et tidspunkt bliver det rigtig lækkert og de får mulighed for at opgradere sikkerheden betydeligt :-)
muller
muller Sep 18 '14

Er også lige kommet på 6.0 i går :-)

Typical range ved 100% er faldet fra 402 km til 391 km. Der er ca. 12.500 km på tælleren.

Den nye navigation ramte 2 min ved siden af i morges på turen fra Birkerød til Ballerup med blandet kø på motorvej/ringvej. Jeg er en lille smule imponeret!

Gl. version: 1.51.109

Ny version: 1.65.13

Så vidt jeg kan se uden kameradelen i manualen...

Comeback
Comeback Sep 21 '14

efter jeg har fået opdateret til 1.65.15 er mit vampire dræn blevet halveret :) 

det lader til den nye power manager virker :)

Sider: 1 2 »