Loading...
dk

Ny SuC i Åbenrå | Tesla Forum

Reklame
Kiefer
Kiefer Nov 19

Var lige en tur forbi SuC i Åbenrå her den anden dag.

Der er nogen der er ved at pumpe en ny Sunset restaurant op mellem tankstationen og Haral Nyborg. Men det der fangede min opmærksomhed var de hvide standere der er sat op på bagsiden. Det ligner uværgerligt en ny SuC også?

TorbenS
TorbenS Nov 19
Ja det ligner klargøring til 10 SuperCharger
user_1053
user_1053 Nov 19

Så dette er nye 10 stalls i tillegg til de 6 som står litt lengre ned i veien ved Shell? 

Kiefer
Kiefer Nov 20

Og de står ikke "længere nede af vejen, de står for enden af vejen og de nye står så inde ved naboen :)

Men mon ikke de 6 eksisterende fjerne, med mindre McD vil sørge for de bliver stående, der er jo rigtig mange der går derover og får lidt at spise, men det slutter nok når turen bliver længere og det er lige ved siden af en Sunset.

Men det er da rigtig interessant at, Tesla er gået i samarbejde med Sunset, så når der åbner nye af dem, så kommer der også en SuC, det gør sig jo gældende for både Hedensted og Haverslev.

/Martin

KimT
KimT Nov 20
Det var godt spottet. Jeg var ellers forbi i søndags hvor det faktisk var fyldt da jeg kom. Jeg har i lang tid tænkt på at den efterhånden var lidt lille når man tænker på det store SuC'er de bygger. Jeg gik ellers op til Biltema, men jeg var åbenbart ikke opmærksom nok ;-) Hvis det kun er 10 nye de laver ville det da være fedt hvis de lod de gamle stå. Men tror at det vil give noget bøvl for folk der ikke kender området. Skal de stå som 2 adresse i Nav - man kan jo ikke se fra den gamle over til den nye. Nu bliver det jo faktisk den første nye SuC de åbner efter at TM3 med CCS er blevet annonceret. Så er de allerede så langt fremme at vi ser ladere med 2 ledninger ?
SuneH
SuneH Nov 20

Er I sikre på det er en Tesla SuC der kommer? Er der ikke også Ionity på vej der?

I øvrigt mener jeg der er mere behov for en SuC ved Korskroen (Esbjerg) eller i Herning.

Forummets indlæg er redigeret af SuneH Nov 20
KimT
KimT Nov 20

Ionity laderen ligger på den anden side af motorvejen - over bag den anden tank (Circle K)

Kiefer
Kiefer Nov 21

KimT: Jeg så den også kun fordi jeg vill have tiden til at gå med at gå i Harald Nyborg. Går man i Biltema ser man den ikke. 

Og jeg er ellers helt enig, der er lige så meget behov for en i Holstebro/Herning området til turene ud vestpå. Men det ser ud til at det efterhånden kommer an på om der også bliver bygget en Sunset.

Bliver model 3 solgt med SuC?

/Martin

Bianco
Bianco Nov 21
Citat fra Kiefer ...  Men det ser ud til at det efterhånden kommer an på om der også bliver bygget en Sunset.

Bliver model 3 solgt med SuC?

SuC = Sunset Card ;-)

mbk
mbk Nov 21

@Kiefer

Model 3 skulle have adgang til SuC, men det bliver brugerbetalt, 2.40kr/kWh pt. Men måske der kommer noget fri SuC incitament til at købe højt udstyrede biler osv. osv.

KimT
KimT Nov 21
Er det ikke noget med at hvis man allerede har en Tesla, så bliver gratis SuC flyttet med over fra den til ens TM3
P85DK
P85DK Nov 21
Citat fra KimT Er det ikke noget med at hvis man allerede har en Tesla, så bliver gratis SuC flyttet med over fra den til ens TM3

? hvad skulle være incitamentet fra Teslas side til det? Gratis SuC følger bilen, ikke ejeren

ElPeter
ElPeter Nov 21
Citat fra P85DK
Citat fra KimT Er det ikke noget med at hvis man allerede har en Tesla, så bliver gratis SuC flyttet med over fra den til ens TM3

? hvad skulle være incitamentet fra Teslas side til det? Gratis SuC følger bilen, ikke ejeren

Tesla indførte den regel på et tidspunkt, jeg mener det var for at Teslaejere ikke skulle afholde sig fra at købe en nyere Tesla pga de derved ville miste gratis SuC. Jeg ved ikke om det stadig gælder.
P85DK
P85DK Nov 21

Den har jeg ikke set eller hørt om, og kan slet ikke forestille mig det har været nævnt i forbindelse med Model 3.

KimT
KimT Nov 21

Loggede lige på My Tesla, og der står der :

Supercharging

Du har gratis, ubegrænset Supercharge til din nuværende Tesla og enhver ny Model S eller Model X, du køber inden 31. januar 2018. Hvis du vælger at sælge din nuværende Tesla, vil gratis Supercharge blive overført til den næste ejer. Derudover vil op til fem venner også få gratis Supercharge. 

P85DK
P85DK Nov 21

jep - så ingen overførelse til Model 3, selvom det ville være dejligt. Og til enhver ny S eller X er vist udløbet for ca. 10md siden ;-)

user_1053
user_1053 Dec 5

Noe nytt? Er den ferdig bygget nå?

Reklame