Jeg planlægger at tage min S70RWD med til Hafjell i Vinterferien - min første tur rigtig i bjerge i sne og kulde med Teslaen.
Vi skal bo i en hytte, og jeg forventer ikke at skulle bruge bilen ret meget i den uge vi er der. En enkelt køretur eller to maksimalt.
Jeg ved ikke, om jeg kan lade fra et stik i hytten. Men forudsat jeg kan, og jeg kan få fingrene i en norsktalende UMC: Vil den kunne overleve en uge i sneen (i en plastikpose f.eks.), hvis jeg kan trække en mormorledning ud til bilen fra hytten? Der er ca. 30 m, så vidt jeg husker. Og skal det være en ledning med jord?
Vil det overhovedet være nødvendigt med en ledning i? Det ville jeg godtnok have det bedst med... Tænker på, at sidste gang var der ned til -20C nogle dage. Og den bruger vel lidt energi på at holde en vis temperatur på batteriet?
Ved nogen forresten, om man kan lade ombord på Fjordline fra Hirtshals til Langesund?
Jeg skal følges med en anden bil, og jeg vil da gerne undgå alt for megen ladning undervejs, så de skal vente på mig... ;-)
Og så har jeg ellers anskaffet mig disse Snow Socks:
Så håber jeg ellers, jeg kommer helskindet frem og tilbage ;-)
Tak for input.
/Jakob :-)