Loading...
dk

Forsikring | Tesla Forum

sorenfriis
sorenfriis Dec 12 '18

Nogen der har fundet en nogenlunde fornuftig pris på en forsikring på en Model 3?

Vanvittigt at det skal koste mere end på fx en Volvo S60, som jeg kører i nu. Den har jo langt mere sikkerhedsudstyr en min Volvo.

Jeg har ikke kunne finde billigere end den Tesla refererer til hos Codan.

Anyone?

KimT
KimT Dec 12 '18

Forsikringsselskaberne er skræmt af rep. priser på S/X grundet tesla har monopol på rep/reservedele.

Man har efterhånden hørt en del skrækhistorier om biler der er blevet erklæret totalskabet selv om en hvert andet bilmærke ville have været blevet repareret.

Forummets indlæg er redigeret af KimT Dec 12 '18
P85DK
P85DK Dec 12 '18

@KimT - totalskadet Teslaer i DK med skader som ville være blevet lavet på andre biler?

DN
DN Dec 12 '18
Jeg har fået et tilbud fra Topdanmark det var absurd dyrt i forhold til hvad jeg ellers har haft forsikret af. Har forsikret mine MB C klasser til cirka halvdelen.
oiskov
oiskov Dec 13 '18

Jeg har skrevet til Codans tesla hold og spurgt om de ikke skulle justere priserne lidt ned for model 3, men har ikke hørt noget tilbage endnu.

ALKA ville have 26000kr om året, så det er jo helt i hegnet.

Vi må håbe der kommer nogle gode løsninger. næsten 1000kr om måneden går ihvertfald ikke hvis man forestiller sig at man har fået fat i en basismodel til fx. 380.000kr.

webercarbmann
webercarbmann Dec 13 '18

For en TMS 70D giver vi hos LB 7489 årligt med en selvrisiko på 3050.  Jeg forventer da at prisen på en TM3 kommer til at være lavere end dette.  Jeg har lige ringet til dem vedrørende priser og de lovede at vende tilbage. 

PeterE
PeterE Dec 13 '18

Husk: 

- at alle de absurde 'tilbud' bare betyder at de ikke vil forsikre en Tesla

- at forsikringspræmien på nyere niche biler er høj fordi reservedele bare er dyre

- at alle forsikringsselskaber er nemmere at handle med, hvis du flytter dine øvrige forsikringer

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Dec 13 '18
mbk
mbk Dec 13 '18

IDA Forsikring plejer at være god for Tesla, selvrisikoen er godt nok høj, men ellers ser det fint ud.

mbk
mbk Dec 13 '18

Modellen med 345hk var ca. 10% dyrere.

mbk
mbk Dec 13 '18

Det var ikke umiddelbart muligt at vælge mindre selvrisiko, km-tal var 15.001-20.000 km/år.

mbk
mbk Dec 13 '18

https://tilbud.idaforsikring.dk

Forummets indlæg er redigeret af mbk Dec 13 '18
PatrickW
PatrickW Dec 13 '18

Kræver vidst man samler alle sine forsikringer i IDA for at få lov at tegne den, og så skal man have en bachelor/kandidat i et teknisk erhverv for at kunne benytte sig af IDA

MOS
MOS Dec 13 '18

Jeg tror nu godt, man kan tegne blot en bilforsikring hos IDA. Men hvis man samler alle sine forsikringer, kan man få guld-rabat.

Og ja, man (eller en anden i husstanden) skal være medlem af IDA, hvilket i praksis kræver, at man er ingeniør eller andet tilsvarende teknisk erhverv. Så det er naturligvis ikke for alle, men mon ikke alligevel der er en ret stor del Tesla-ejere, der er ingeniører eller lign. og kunne være medlem af IDA?

Forummets indlæg er redigeret af MOS Dec 13 '18
mbk
mbk Dec 13 '18
Quote from PatrickW

Kræver vidst man samler alle sine forsikringer i IDA for at få lov at tegne den, og så skal man have en bachelor/kandidat i et teknisk erhverv for at kunne benytte sig af IDA

Man kan også være selvlært, men det kræver en masse dokumentation og udtalelse fra anden ingeniør om at man har en ingeniør lignende stilling og løn osv. i praksis nok mere bøvl end de fleste gider.

sorenfriis
sorenfriis Dec 13 '18

Tak alle. Jeg har prøvet at skrive til IDA.

De skriver, at deres normale svartid på mails er 15 dage :-D

sorenfriis
sorenfriis Dec 13 '18
Citat fra webercarbmann

For en TMS 70D giver vi hos LB 7489 årligt med en selvrisiko på 3050.  Jeg forventer da at prisen på en TM3 kommer til at være lavere end dette.  Jeg har lige ringet til dem vedrørende priser og de lovede at vende tilbage. 

Omkring 7500 kunne være meget værre. Er spændt på at høre, hvad du finder ud af...

webercarbmann
webercarbmann Dec 19 '18
Quote from webercarbmann

Jeg vil lige tilføje at prisen hos LB er med fri km og at jeg lige har fået 7% retur i bonus så prisen er reelt 6964. Jeg har lige rykket LB for svar mht.  TM3 priser.  Spurgte iøvrigt hvad de skulle have for en TMS P85D - de tager den kun på rent ansvar.  Jeg tænker også at de ikke vil forsikre en TM3 performance. 

Jeg giver lyd når de svarer.  

sorenfriis
sorenfriis Dec 19 '18
Citat fra webercarbmann
Quote from webercarbmann

Jeg vil lige tilføje at prisen hos LB er med fri km og at jeg lige har fået 7% retur i bonus så prisen er reelt 6964. Jeg har lige rykket LB for svar mht.  TM3 priser.  Spurgte iøvrigt hvad de skulle have for en TMS P85D - de tager den kun på rent ansvar.  Jeg tænker også at de ikke vil forsikre en TM3 performance. 

" Spurgte iøvrigt hvad de skulle have for en TMS P85D - de tager den kun på rent ansvar. "

Mener du kun ansvarsforsikring - ingen kasko?

webercarbmann
webercarbmann Dec 19 '18
Quote from sorenfriis
Citat fra webercarbmann
Quote from webercarbmann

" Spurgte iøvrigt hvad de skulle have for en TMS P85D - de tager den kun på rent ansvar. "

Mener du kun ansvarsforsikring - ingen kasko?

Ja, kun ansvar.  Jeg fik dog ingen pris :)   

robserob
robserob Dec 20 '18

Nogen af jer som har fået svar fra IDA? Kan se at Tesla helt er forsvundet som mærke inde i deres forsikringsberegner? (Det er måske dog fordi Tesla heller ikke er at finde hos Tryg?)

Selvfølgeligt kan det bare være de ikke ønsker at give automatiserede tilbud længere og kun personlige?

Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 »