Loading...
dk

Forsikring | Tesla Forum

P85DK
P85DK Feb 28

Nope - M4 og X5, men samme indkørsel :-(

vladmury
vladmury Feb 28
Det er stor efterspørgsel på Bmw udstyr (rat, navi osv). Trist at politiet gør ikke en skidt
Ice2EV
Ice2EV Feb 28
Quote from P85DK

Nope - M4 og X5, men samme indkørsel :-(

Shit, der ville jeg nok være brændt sammen i en mindre paddehattesky.
jramskov
jramskov Feb 28

Ja, det er sådan noget der kan få en til at overveje selvtægt, hvis ellers det var muligt. Tror desværre det er svært for politiet at gøre noget ved hver enkelt forbrydelse. Dertil bestemmer de ikke udelukkende selv hvad de skal bruge deres tid på. Der kommer jo rask væk nye krav fra de folkevalgte.

canel
canel Feb 28

kunne være fristende at sætte en fase på stel af bilen, og afkoble jord imens.
men hvis nogen blev ristet, skal politiet nok få tid til at anklage dig for selvtægt eller mislighold af ladesystem.

Laksefiskeren
Laksefiskeren Mar 13
Jeg har lige fået skriftligt tilbud fra FDM på en M3 AWD LR og de vil gøre det for 4900 med 10.000 i selvrisiko med 20.000 kilometer årligt.
Dertil kunne jeg få en ekstra “Bilka bule” forsikring uden selvrisiko for godt 400 mere.
Det krævede at jeg flyttede mine andre forsikringer over fra Tryg. Det sparede jeg 1800 på, og det er de samme forsikringer for det er reelt Tryg forsikringer de sælger. Det er selvfølgelig også et krav at man er medlem af FDM.
ClausK
ClausK Mar 15
NEXT forsikring siger:
4600kr ved 30.000kr i selvrisiko
8200kr ved 10.000kr i selvrisiko
Op til 25.000km
Har mine øvrige forsikringer der, så ved ikke om der er noget samlerabat
ClausK
ClausK Apr 5
Så kom bilen i hus i dag og den er ved at få noget Juice fra Eon laderen :-)
Jeg havde ellers fået tilbud fra mit forsikringsselskab men nu siger de at prisen ikke holder fordi bilen er registreret ved Skat.dk med 340kw (465hk) (en LR AWD altså IKKE Performance)
Jeg kunne forestille mig at den er registreret som Performance ved en fejl.
Hvad står Jeres til i Motorregistret / nummerplade.net ?
christer
christer Apr 5
Jeg har en P, den står til 483 hk på nrpla.de. Jeg troede egentlig den havde 540 hk.
LasseL
LasseL Apr 5

Min AWD ikke performance står til: 340,0 kW / ~463 HK på nrpla.de

Bianco
Bianco Apr 6

Motorregistrets datakvalitet er ikke helt i top:

En 2015 P85D

P85DK
P85DK Apr 6

@Bianco - det er ikke en fejl.

Det er oplyst fra Tesla side via bilens certificat på følgende måde:

Max power: (Tomt)

Max Hourly Output: 66 kW

Max net power: 193 kW (front), 350 kW (rear)

Max 30 min power: 79 kW (front), 90 kW (rear)

MOS
MOS Apr 8

Ha... jeg har lige tjekket min 85D på nrpla.de. Den har en motoreffekt på 67,0 kW / ~91 HK, altså 1 hest mere end Biancos performance model.

Hvis P85DK har ret i, at den opgivede motoreffekt er Max. Hourly Output, så undrer det mig bare, at den ikke er højere. Har vi ikke alle set videoer, hvor Tesla-Bjørn, Horst Lüning eller andre hamrer ud af Autobahnen og tømmer batteriet med 200 km/h, hvor motoreffekten nærmere er omkring 100 kW i snit? Den ville sandsynligvis kunne klare endnu mere, hvis ikke det var fordi, den løb tør for batteri...

P85DK
P85DK Apr 8

@MOS - tjek dit Certificate of Conformity som du fik udleveret sammen med bilen.

tvegaard
tvegaard Apr 11
Jeg har nu været hele denne lange tråd i gennem for at finde en god idé til forsikringsselskab. Er der nogen som har fået en rimelig pris (under 8-9000 årligt) uden at skulle melde sig ind i klubber eller installere dyr GPS-overvågning på bilen?
jonsiii
jonsiii Apr 11

1 dag tilbage til levering af min M3'er LR, så må jo hellere få styr på det der forsikring..

Fik lige ringet til fruens fagforenings medlemsbutik (Kommunikation og sprog), og fik et bud på 7003 kr. årligt for 20000 km og 11000 kr i selvrisiko. De bruger Tryg under motorhjelmen, så det er nok næsten det samme som fx IDA.

Bilen står som en "Tesla Model 3 Long Range P75 EL AWD 346HK 5d Aut. årgang 2019". De havde endda allerede Standard Range-modellen i deres liste, selvom den ikke er kommet til landet endnu.

voersaa
voersaa Apr 11
Citat fra tvegaard Jeg har nu været hele denne lange tråd i gennem for at finde en god idé til forsikringsselskab. Er der nogen som har fået en rimelig pris (under 8-9000 årligt) uden at skulle melde sig ind i klubber eller installere dyr GPS-overvågning på bilen?

Det er svært. FDM og IDA forsikring er pt. nok de billigste men så løber du ind i problemet med medlemskab. Prøv eventuelt at ringe til Tryg forsikring, det er dem som varetager FDM forsikringen så måske du kan få dem til at give dig et lignede tilbud. 

PeterE
PeterE Apr 11

Det er hårdt arbejde, og der er ikke andet at gøre end at ringe rundt desværre. Vi har tidligere forsøgt at spørge alle selskaberne om de var interesserede i en gruppeforsikring (eller lign) for Tesla-ejere - uden held.  

Prøv evt også www.samlino.dk - de samler vist priserne fra 18-20 selskaber.

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Apr 11
koden
koden Apr 11

jeg ringede lige til Tryg.

Jeg får personale rabat via min kone

P85D fra 2015 11.800 kr. årligt (den står til over 700HK i deres system. men er det ikke en fejl?).

85D fra 2015  7.700 kr. årligt.

Selvrisiko 12.000 som mindste muligt uanset model.

det giver i mine øjne ingen mening at P model skal koste 4000 mere.

Forummets indlæg er redigeret af koden Apr 11
sorenfriis
sorenfriis Apr 16
Eftersom jeg startede tråden, tænker jeg, at jeg lige kan skrive, hvad jeg endte med. Har netop færdiggjort aftalen med IDA forsikring i dag. Måtte få to kollegaer til at sige god for mig, da jeg ikke er ingeniør, men "bare" er dødelig IT mand :-)

Fuld ansvar+kasko på:
Model 3, Long range, AWD, Midnight Silver, EAP
- Årlige KM: 30.000
- Postnummer 3500
- Parkeringsskadedækning (dækker op til 15.000 uden selvrisiko)
- Udvidet vejhjælp (inkluderer 2 x hjulskift årligt på Tryg-henvist servicecenter)
- Selvrisiko: 11.000
- Friskade og Glasskade dækning, dog 1.500 i Selvrisiko ved skift af forrude. 
Har fået bekræftet, at glastaget IKKE hører under kategorien "forrude".
- Kaskoskade for over 20.394 udløser erstatning for værditab (10% af skadebeløbet). Værd at tage med.
- Ekstraudstyr for op til 30.000 dækket. 

Pris: 6.616 som IDA Guld. Dvs jeg har flyttet alle øvrige forsikringer (indbo, ulykke, rejse og hund). Sparer samlet set 4.000,- årligt på alle forsikringer. Det kan nok dække udgiften til IDA, selvom jeg ikke er fan af at være medlem af en fagforening. Bladet ser dog ret godt ud! :-) 

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 »