Loading...
dk

Forsikring | Tesla Forum

christer
christer Apr 5 '19
Jeg har en P, den står til 483 hk på nrpla.de. Jeg troede egentlig den havde 540 hk.
LasseL
LasseL Apr 5 '19

Min AWD ikke performance står til: 340,0 kW / ~463 HK på nrpla.de

Bianco
Bianco Apr 6 '19

Motorregistrets datakvalitet er ikke helt i top:

En 2015 P85D

P85DK
P85DK Apr 6 '19

@Bianco - det er ikke en fejl.

Det er oplyst fra Tesla side via bilens certificat på følgende måde:

Max power: (Tomt)

Max Hourly Output: 66 kW

Max net power: 193 kW (front), 350 kW (rear)

Max 30 min power: 79 kW (front), 90 kW (rear)

MOS
MOS Apr 8 '19

Ha... jeg har lige tjekket min 85D på nrpla.de. Den har en motoreffekt på 67,0 kW / ~91 HK, altså 1 hest mere end Biancos performance model.

Hvis P85DK har ret i, at den opgivede motoreffekt er Max. Hourly Output, så undrer det mig bare, at den ikke er højere. Har vi ikke alle set videoer, hvor Tesla-Bjørn, Horst Lüning eller andre hamrer ud af Autobahnen og tømmer batteriet med 200 km/h, hvor motoreffekten nærmere er omkring 100 kW i snit? Den ville sandsynligvis kunne klare endnu mere, hvis ikke det var fordi, den løb tør for batteri...

P85DK
P85DK Apr 8 '19

@MOS - tjek dit Certificate of Conformity som du fik udleveret sammen med bilen.

tvegaard
tvegaard Apr 11 '19
Jeg har nu været hele denne lange tråd i gennem for at finde en god idé til forsikringsselskab. Er der nogen som har fået en rimelig pris (under 8-9000 årligt) uden at skulle melde sig ind i klubber eller installere dyr GPS-overvågning på bilen?
jonsiii
jonsiii Apr 11 '19

1 dag tilbage til levering af min M3'er LR, så må jo hellere få styr på det der forsikring..

Fik lige ringet til fruens fagforenings medlemsbutik (Kommunikation og sprog), og fik et bud på 7003 kr. årligt for 20000 km og 11000 kr i selvrisiko. De bruger Tryg under motorhjelmen, så det er nok næsten det samme som fx IDA.

Bilen står som en "Tesla Model 3 Long Range P75 EL AWD 346HK 5d Aut. årgang 2019". De havde endda allerede Standard Range-modellen i deres liste, selvom den ikke er kommet til landet endnu.

voersaa
voersaa Apr 11 '19
Citat fra tvegaard Jeg har nu været hele denne lange tråd i gennem for at finde en god idé til forsikringsselskab. Er der nogen som har fået en rimelig pris (under 8-9000 årligt) uden at skulle melde sig ind i klubber eller installere dyr GPS-overvågning på bilen?

Det er svært. FDM og IDA forsikring er pt. nok de billigste men så løber du ind i problemet med medlemskab. Prøv eventuelt at ringe til Tryg forsikring, det er dem som varetager FDM forsikringen så måske du kan få dem til at give dig et lignede tilbud. 

PeterE
PeterE Apr 11 '19

Det er hårdt arbejde, og der er ikke andet at gøre end at ringe rundt desværre. Vi har tidligere forsøgt at spørge alle selskaberne om de var interesserede i en gruppeforsikring (eller lign) for Tesla-ejere - uden held.  

Prøv evt også www.samlino.dk - de samler vist priserne fra 18-20 selskaber.

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Apr 11 '19
koden
koden Apr 11 '19

jeg ringede lige til Tryg.

Jeg får personale rabat via min kone

P85D fra 2015 11.800 kr. årligt (den står til over 700HK i deres system. men er det ikke en fejl?).

85D fra 2015  7.700 kr. årligt.

Selvrisiko 12.000 som mindste muligt uanset model.

det giver i mine øjne ingen mening at P model skal koste 4000 mere.

Forummets indlæg er redigeret af koden Apr 11 '19
sorenfriis
sorenfriis Apr 16 '19
Eftersom jeg startede tråden, tænker jeg, at jeg lige kan skrive, hvad jeg endte med. Har netop færdiggjort aftalen med IDA forsikring i dag. Måtte få to kollegaer til at sige god for mig, da jeg ikke er ingeniør, men "bare" er dødelig IT mand :-)

Fuld ansvar+kasko på:
Model 3, Long range, AWD, Midnight Silver, EAP
- Årlige KM: 30.000
- Postnummer 3500
- Parkeringsskadedækning (dækker op til 15.000 uden selvrisiko)
- Udvidet vejhjælp (inkluderer 2 x hjulskift årligt på Tryg-henvist servicecenter)
- Selvrisiko: 11.000
- Friskade og Glasskade dækning, dog 1.500 i Selvrisiko ved skift af forrude. 
Har fået bekræftet, at glastaget IKKE hører under kategorien "forrude".
- Kaskoskade for over 20.394 udløser erstatning for værditab (10% af skadebeløbet). Værd at tage med.
- Ekstraudstyr for op til 30.000 dækket. 

Pris: 6.616 som IDA Guld. Dvs jeg har flyttet alle øvrige forsikringer (indbo, ulykke, rejse og hund). Sparer samlet set 4.000,- årligt på alle forsikringer. Det kan nok dække udgiften til IDA, selvom jeg ikke er fan af at være medlem af en fagforening. Bladet ser dog ret godt ud! :-) 

koden
koden Apr 16 '19

Okay... stadig 11.000 i selvrisiko hos IDA som mindste selvrisiko?

Jeg overvejer det samme som ikke Ingeniør, men jeg laver det samme som mine ingeniør kollegaer.

Synes bare papirarb. var lidt tungt.

Men prøver igen nu det lykkes dig :-)

Forummets indlæg er redigeret af koden Apr 16 '19
Ice2EV
Ice2EV Apr 16 '19

Jeg fik forsikret for 8200 for 25.000 km hos Himmerland forsikring. Selvrisiko, øh det aner jeg ikke, har ikke haft behov de sidste 10-20 år.

Himmerland har ikke indtil for nylig villet forsikre Tesla'er. Så der er ikke den store erfaring dermed. 

Fik stillet i udsigt at de måske kunne skrue på prisen ved hovedforfald til december. Hvad det så end betyder.

Men underligt at de kræver 3.000+ iforhold til C200, som koster 100 k mere i nypris og heller ikke er ligefrem er undermotoriseret.

Har ikke mulighed for IDA, LB eller andre special selskaber. Orker ærligt talt heller ikke have 20 opkald fra diverse forsikringssælgere.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Apr 16 '19
B8Peter
B8Peter Apr 16 '19

Jeg skal give 5600kr med selvrisiko på 11000kr hos FDM / Tryk.  bor i 3650. har alle mine forsikringer der.

Laksefiskeren
Laksefiskeren Apr 16 '19
Jeg skal give 4900 hos FDM med alle mine forsikringer der. Med 11000 i selvrisiko men det er uden Bilka dækning og uden vejhjælp og hjulskift og 20000 km.
voersaa
voersaa Apr 16 '19
Citat fra Ice2EV

Jeg fik forsikret for 8200 for 25.000 km hos Himmerland forsikring. Selvrisiko, øh det aner jeg ikke, har ikke haft behov de sidste 10-20 år.

Himmerland har ikke indtil for nylig villet forsikre Tesla'er. Så der er ikke den store erfaring dermed. 

Fik stillet i udsigt at de måske kunne skrue på prisen ved hovedforfald til december. Hvad det så end betyder.

Men underligt at de kræver 3.000+ iforhold til C200, som koster 100 k mere i nypris og heller ikke er ligefrem er undermotoriseret.

Har ikke mulighed for IDA, LB eller andre special selskaber. Orker ærligt talt heller ikke have 20 opkald fra diverse forsikringssælgere.

Det skyldes eftersigende at der er begrænset med Tesla værksteder og værkstedsprisen således er højere end f.eks. på en C serie.
Laksefiskeren
Laksefiskeren Apr 24 '19
Fik en pris hos FDM på M3 AWD LR på 4900 for 20000 km. Men nu hvor jeg bestilte en RWD LR i stedet regnede jeg med en lavere pris men nix, prisen er den samme siger FDM. Det lyder ikke retfærdigt
Forummets indlæg er redigeret af Laksefiskeren Apr 24 '19
koden
koden Apr 24 '19

nej ikke i forhold til hvordan de har sat prisen på model S med eller uden P.

Men ud over en motor foran på AWD og sikkert lidt højere pris fra ny, hvad er så forskellen på de 2?

Laksefiskeren
Laksefiskeren Apr 24 '19
Jamen bare prisforskellen på 40.000 skulle man da synes ville gøre en forskel... 
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »