Har du snakket med dem?
Ja - de fortalte der er ikke er ændret på priser og så snakkede vi om at jeg skulle prøve at vælge en anden Performance model i deres uoverskuelige drop down menu. Der er to muligheder og begge giver alt for høje priser.
Er der nogen med IDA forsikring på deres Performance som kan verificere ovenstående pris på 5.500 kr for ansvar+kasko?
Prisen på min Long Range AWD er fortsat den samme - ca. 6400 kr inkl. glas, fri skade, udvidet vejhjælp og værdiforringelse.
Den står så som "Tesla Model 3 Long Range Standart AWD 346HK 5d Aut."
Den står så som "Tesla Model 3 Long Range Standart AWD 346HK 5d Aut."
Hvad hulen er "HK"? Er det den oldnordiske enhed for effekt, som siden blev afløst af SI-enheden Watt helt tilbage i 1907? Det er nu langt over 100 år siden - SUK! Og siden hvornår har en Model 3 haft 5 døre? Eller hvad kan "5d" ellers stå for? Er "Aut." = automatgear? Så vidt jeg ved har en Tesla ikke automatgear, men blot 1 gear med fast udveksling.
Jeg fatter ikke, at IDA Forsikring ikke får ryddet op i de modelbetegnelser. Det er noget rod!
Har fået følgende tilbud fra Claus fra HF Forsikring på 7600,- om året.
(Prisen kan variere afhængig af diverse forhold, og pt. dækker de Sjælland - men var vist ved at kigge ind i andre områder i DK)
---------------
Som aftalt fremsendes tilbud på din kommende TESLA. Elite / Fast præmie, Fri kilometer, Vejhjælp, Fri skade samt P-skade
Fri skade: GRATIS rudeskift / Stenslag (også glastag) - Ingen selvrisiko ved tyveri, røveri, brand, kortslutning, nedstyrtende genstande, eksplosion m.m.
P - Skade: Dækker "Bilka" buler - selvrisiko 522kr.
Til info - så ydes der 20% rabat på bil, hvis man samler sine forsikringer. Så send din nuværende oversigt til mig, så jeg kan lave et samlet tilbud
---------------
Har fået følgende tilbud fra Claus fra HF Forsikring på 7600,- om året.
(Prisen kan variere afhængig af diverse forhold, og pt. dækker de Sjælland - men var vist ved at kigge ind i andre områder i DK)
---------------Som aftalt fremsendes tilbud på din kommende TESLA. Elite / Fast præmie, Fri kilometer, Vejhjælp, Fri skade samt P-skade
Fri skade: GRATIS rudeskift / Stenslag (også glastag) - Ingen selvrisiko ved tyveri, røveri, brand, kortslutning, nedstyrtende genstande, eksplosion m.m.
P - Skade: Dækker "Bilka" buler - selvrisiko 522kr.
Til info - så ydes der 20% rabat på bil, hvis man samler sine forsikringer. Så send din nuværende oversigt til mig, så jeg kan lave et samlet tilbud
---------------
Hvad er selvrisiko så? Og er der krav om ekstra sporingssystem?
5000ca selvrisiko - ingen sporingskrav
...dog ingen selvrisiko ved Friskade punkterne som nævnt herover.
Tesla forsikring kan ikke komme til Danmark hurtigt nok. Lyder helt grotesk at de fleste forsikringer tager 11.000+ i selvrisiko mens en "tilsvarende" Mercedes C-klasse kan vælges fra 0 kr. i selvrisiko hvis man ønsker dette.
Det er noget af en mavepuster, med så høj en selvrisiko. Venter stadig en håbløst kamp på LR RWD, men når der så skal vælges forsikring bliver det bestemt ikke nemmere.
Tak for input her i tråden. Vi kommer til at kikke på IDA-forsikring, FDM og Codan (via DJØF), men det ligner pest eller kolera. Håber forsikringsselvskaberne snart ser frugterne af den nyere og billigere Model 3 kontra S/X.
I forbindelse med oprettelse af forsikring hos IDA til min Model 3 var der 3 valgmuligheder for model, efter indtastning af reg. nr.
Min model 3 er en LR AWD den er indregistreret som:
"TESLA, Model 3, Long Range Dual Motor 4-dr Fixed ratio" med største effekt "350.0 kW" hvilket giver 470hk som også er det IDA angiver på modellen.
De 2 andre modeller var noget billigere at forsikre da de stod til ~350hk.
Er det korrekt at en Tesla Model 3 LR AWD (Non performance) har 470hk? Og i så fald hvad har en performance udgave?
Mvh Martin
I forbindelse med oprettelse af forsikring hos IDA til min Model 3 var der 3 valgmuligheder for model, efter indtastning af reg. nr.
Min model 3 er en LR AWD den er indregistreret som:
"TESLA, Model 3, Long Range Dual Motor 4-dr Fixed ratio" med største effekt "350.0 kW" hvilket giver 470hk som også er det IDA angiver på modellen.
De 2 andre modeller var noget billigere at forsikre da de stod til ~350hk.
Er det korrekt at en Tesla Model 3 LR AWD (Non performance) har 470hk? Og i så fald hvad har en performance udgave?
Mvh Martin
AWD er eftersigende registreret hos myndighederne i de fleste europæiske lande som 470hk, i virkeligheden har den dog kun 350 til rådighed. Motorne er de samme i en AWD og en Performance men AWD er begrænset så den ikke kan få samme mængde strøm som Performance. Hvis IDA bare har lavet et opslag i et eller andet officielt motorregister kan misforståelse været opstået den vej rundt.
Håber de kan hjælpe dig.Tak for det @Elkjaer, jeg har lige lagt en besked til dem om at ringe mig op for et tilbud.
Jeg har netop fået forsikret min T3 LR hos LB - jeg giver 11800 og kr. 3000 i selvrisiko. Jeg var lige inde og tjekke den forsikring Tesla selv henviser til hos Codan. Men der er det ikke muligt at se hvad prisen bliver hvis selvrisiko sættes ned. Der er fri km. Pris afhænger jo også af post nr.
Jeg har netop fået forsikret min T3 LR hos LB - jeg giver 11800 og kr. 3000 i selvrisiko. Jeg var lige inde og tjekke den forsikring Tesla selv henviser til hos Codan. Men der er det ikke muligt at se hvad prisen bliver hvis selvrisiko sættes ned. Der er fri km. Pris afhænger jo også af post nr.
Det ser ud til at være et godt tilbud. Codans forsikring, som jeg har, koster 12000,- med en selvrisiko på 6000,-
Men det er så også med 0 selrisiko på alle de trælse som bilka-buler og glassikring mm.
Hatoff, hvad lykkedes det dig at forsikre din M3P til? Jeg har også fulgt IDAs priser op mens jeg ventede på min M3P. Jeg fik den for et par dage siden og blev forsikret som "Model 3 Long Range Performance AWD 473HK" hvilket heldigvis var den billigste variant for mig.