Loading...
dk

Forsikring | Tesla Forum

Mavo
Mavo Sep 3 '19

I forbindelse med oprettelse af forsikring hos IDA til min Model 3 var der 3 valgmuligheder for model, efter indtastning af reg. nr.

Min model 3 er en LR AWD den er indregistreret som:

"TESLA, Model 3, Long Range Dual Motor 4-dr Fixed ratio" med største effekt "350.0 kW" hvilket giver 470hk som også er det IDA angiver på modellen.

De 2 andre modeller var noget billigere at forsikre da de stod til ~350hk.

Er det korrekt at en Tesla Model 3 LR AWD (Non performance) har 470hk? Og i så fald hvad har en performance udgave?

Mvh Martin

bskaarup
bskaarup Sep 3 '19

Du har fået prisen på en Performance. En lr awd har omkring 258 kW

Se evt. https://ev-database.org/search/?q=model+3

Forummets indlæg er redigeret af bskaarup Sep 3 '19
voersaa
voersaa Sep 3 '19
Citat fra Mavo

I forbindelse med oprettelse af forsikring hos IDA til min Model 3 var der 3 valgmuligheder for model, efter indtastning af reg. nr.

Min model 3 er en LR AWD den er indregistreret som:

"TESLA, Model 3, Long Range Dual Motor 4-dr Fixed ratio" med største effekt "350.0 kW" hvilket giver 470hk som også er det IDA angiver på modellen.

De 2 andre modeller var noget billigere at forsikre da de stod til ~350hk.

Er det korrekt at en Tesla Model 3 LR AWD (Non performance) har 470hk? Og i så fald hvad har en performance udgave?

Mvh Martin

AWD er eftersigende registreret hos myndighederne i de fleste europæiske lande som 470hk, i virkeligheden har den dog kun 350 til rådighed. Motorne er de samme i en AWD og en Performance men AWD er begrænset så den ikke kan få samme mængde strøm som Performance. Hvis IDA bare har lavet et opslag i et eller andet officielt motorregister kan misforståelse været opstået den vej rundt.

Elkjaer
Elkjaer Sep 6 '19
Jeg har snakket med ETU forsikring, de skal have ca 6300,- for kasko, vejhjælp, fri km. Og ca. 7000,- hvis der også er friskade. 

Selvrisiko er på 6180,- og ved friskade er der ingen selvrisiko for rude. 

Priser er for 2500 Valby, og med samlerabat. Der er ingen krav til GPS. 

Jeg har haft en god snak med Preben Jørgensen fra ETU som oplyste at han har været i dialog med sin chef fordi deres forsikringer tidligere har været meget høje for Tesla. Det skulle være grundet nogle uheldige sager med Model S som har været meget dyre at få lavet. 
Heldigvis har de skiftet kurs og er nu rimelige (synes jeg da selv) i pris. 
Forummets indlæg er redigeret af Elkjaer Sep 6 '19
BOF Administrator
BOF Sep 8 '19

Tak for det @Elkjaer, jeg har lige lagt en besked til dem om at ringe mig op for et tilbud. 

Elkjaer
Elkjaer Sep 8 '19
Citat fra BOF

Tak for det @Elkjaer, jeg har lige lagt en besked til dem om at ringe mig op for et tilbud. 

Håber de kan hjælpe dig. 
hatoff
hatoff Sep 9 '19

Nu er prisen sat ned igen. Underligt som det kører op og ned:

Nu skriver de også at man skal være guld kunde som Tesla ejer(se første blå boks)

Citat fra hatoff

gemte screenshots

Ocean2804
Ocean2804 Sep 29 '19

Jeg har netop fået forsikret min T3 LR hos LB - jeg giver 11800 og kr. 3000 i selvrisiko. Jeg var lige inde og tjekke den forsikring Tesla selv henviser til hos Codan. Men der er det ikke muligt at se hvad prisen bliver hvis selvrisiko sættes ned. Der er fri km. Pris afhænger jo også af post nr. 

Forummets indlæg er redigeret af Ocean2804 Sep 29 '19
Dane133
Dane133 Sep 29 '19
Citat fra Ocean2804

Jeg har netop fået forsikret min T3 LR hos LB - jeg giver 11800 og kr. 3000 i selvrisiko. Jeg var lige inde og tjekke den forsikring Tesla selv henviser til hos Codan. Men der er det ikke muligt at se hvad prisen bliver hvis selvrisiko sættes ned. Der er fri km. Pris afhænger jo også af post nr. 

Det ser ud til at være et godt tilbud. Codans forsikring, som jeg har, koster 12000,- med en selvrisiko på 6000,-
Men det er så også med 0 selrisiko på alle de trælse som bilka-buler og glassikring mm.

JC
JC Sep 29 '19

Hatoff, hvad lykkedes det dig at forsikre din M3P til? Jeg har også fulgt IDAs priser op mens jeg ventede på min M3P. Jeg fik den for et par dage siden og blev forsikret som "Model 3 Long Range Performance AWD 473HK" hvilket heldigvis var den billigste variant for mig.

Burpee
Burpee Sep 29 '19

Til sammenligning har jeg en Model X forsikring af IDA til kr 5.540 incl. Kasko, Friskade og Glas(nul selvrisiko), Parkeringsskade (Bilka, nul selvrisiko), Værdiforringelse. Selvrisiko ellers kr. 11.000.

hatoff
hatoff Sep 30 '19

@JC
Jeg fik også oprettet som den model i deres system. Ca 6000,-

Mangler dog endelig bekræftigelse.

Pugie
Pugie Sep 30 '19
Citat fra robserob

Nogen af jer som har fået svar fra IDA? Kan se at Tesla helt er forsvundet som mærke inde i deres forsikringsberegner? (Det er måske dog fordi Tesla heller ikke er at finde hos Tryg?)

Selvfølgeligt kan det bare være de ikke ønsker at give automatiserede tilbud længere og kun personlige?

Tryg kan god forsikre din Tesla. Vi har fået et tilbud af dem, men valgte i sindste ende FDM - som også bruger Tryg)
Ice2EV
Ice2EV Oct 3 '19

Hej

Nu har vi hovedforfald på forsikringen, og i den forbindelse så henvender jeg mig for at få en mere acceptabel aftale....

De vil reducere prisen med 3.000 ud fra at jeg har en LRD og ikke en PLRD. Men det forudsætter at jeg får registreret bilen korrekt hos motorkontoret....

Jeg kigger så nærmere på min registreringsattest og opdager den står registeret som en Tesla model 3 long range dual ..... med 340 kW.

Det er vel Performance modelen der har 340 kW og ikke LR som burde have 340-350 HK.

Men hvordan får man det rettet. Det er jo efter sigende ikke videre nemt at ringe til Tesla og høre, ej heller maile.

PS.Har lavet en scheduled service aftale til en gang  november. Det haster jo ikke, mon ikke de så bare ringer når vi nærmer os og ser det bare er noget papir pladder.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Oct 3 '19
P85DK
P85DK Oct 3 '19

Ring til SKAT på 72222871

Hvad står der på dit CoC dokument? Det er det dokument du skal bruge til at dokumentere at den er registreret forkert.

Ice2EV
Ice2EV Oct 3 '19

Har jeg et CoC, hvad det så end er?

Jeg kan da også være "uheldig" det er en P3D- jeg har,,hi hi

voersaa
voersaa Oct 3 '19

De fleste Europæiske myndigheder har Performance og AWD registreret med samme motorkraft for det er de samme motorer der sidder på dem. For AWD er det dog den teoretiske motorkraft for den yder naturligvis ikke det samme som en performance. Min AWD er også sat til 340kW. Umiddelbart tror jeg at det kan blive svært at få det ændret fra officielt hold. 

Forummets indlæg er redigeret af voersaa Oct 3 '19
Ice2EV
Ice2EV Oct 3 '19

Hej igen.

Skat/motorkontoret siger at den er registeret af importøren, og derfor skal importøren omregistrere den.

Hvis jeg ønsker at omregistrere den, så skal jeg køre i synshal og få den synet til omregistrering. Men så vil den fremstå i motorregistreret, som om jeg har bygget den om efterfølgende. Det er jeg jo ikke interesseret i.

P85DK
P85DK Oct 3 '19

Dit CoC dokument (Certificate of Conformity) har du fået udleveret sammen med bilen. Det ser sådan her ud

@voersaa - at det er samme motorer der sidder på dem har jo intet med effekten at gøre, på ICE biler kan du også have den samme motorstørrelse men forskellig effekt afhængigt af sw, så det er intet nyt.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Oct 3 '19
Ice2EV
Ice2EV Oct 3 '19

CoC må ligge i handskerum, eller mindes jeg ikke at have taget nogen papirer med ind da vi kom hjem med El Rakettos. Men var måske også lidt euforisk ;-)

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Oct 3 '19
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 »