Loading...
dk

Forsikring | Tesla Forum

CaptainChaos
CaptainChaos Dec 15 '19
Citat fra Vildgut
Citat fra CaptainChaos
Citat fra HrMogensen Jeg har det mulige problem at rækkehuset er “låst” til et bestemt forsikringsselskab (Codan).

Hvis jeg nu er interesseret i andet end bilforsikring hos Codan, kender I så nogle selskaber der forsikrer en TM3 LR AWD uden at have husforsikring med?

Har nuværende bil og MC hos Alka og særligt MC forsikringen er sindsygt billig, men Alka’s tilbud til min sandsynligvis kommende LR er hele 17.000... Nu ved jeg godt at Taastrup er totalt ornli’ sygt gangster område men helt ærligt da. 
Måske har Alka også rodet rundt i Performance vs. alm. LR... det mente chatkonsulenten dog ikke.
Og nåh ja Alka skulle pludselig også have husforsikringen med oveni :( 

Rettelse: Ser ud til at FDM tager ca 10.000,- for forsikringen med glasdækning og årligt 20.000km (selvrisiko 5000).
Andre bud? 
Jeg valgte HF forsikring, de gav mig et tilbud på 6600 for model 3 Long Range og 7400 for model 3 Long Range performance, der skal dog ligges ca. 20% oveni hvis man ikke også tegner husforsikring hos dem.
Selvrisiko er 5000 kr, dog kun 500 kr ved parkeringsskader.

You can use my referral link to get 1.500 free Supercharger km on a new Tesla: https://ts.la/morten30069
Er det med ubegrænset km? 
Ja det er det
Emilsteen
Emilsteen Dec 17 '19

Synes godt nok det er en drøj kamp at finde en forsikring til en model3 standard range +. Hos LB vil de slet ikke tilbyde mig kasko på den. Alle andre steder ser det indtil videre ud til at prisen ligger i 12-15000 kr. om året. Det virker da fuldstændig vanvittigt. 

Har ikke tidligere ejet bil (og haft forsikring) og er 28 år. Så må man åbenbart ikke købe en elbil. Mit umiddelbare kig rundt i landskabet fortæller mig også, at der er mere eller mindre 0 forsikringsselskaber som slår på at støtte en grøn omstilling ved f.eks favorable forsikringspriser på elbiler. I stedet går de kun op i hvor mange hestekræfter den har...  Føles sgu som den mørke middelalder. 

Så enten kan jeg håbe de vågner op, at Tesla introducerer noget forsikring i Danmark, eller at jeg bare må købe en benzin-satan og give den gas med at partikelforurene derudaf.

Ice2EV
Ice2EV Dec 17 '19

Aaaaahh, Emilsteen. Den har vi alle været igennem, hvor første bil var mega dyr at forsikre, så du må nok sluge den kamel. Specielt da du finder en rimelig potent hest og ikke en død 1,2 60 HK polo der er 16 år gammel.

MEN du skal sikre digforsikringsselskaberne helt har forstået det er en SR+ du ønsker at forsikre. Jeg er selvfølgelig ikke helt sikker, men ihverfald alle LR AWD bliver registeret som Performance med 350 kW og ikke 350 HK, som de har hvis ikke det er en performance(som har 350kW). Tesla siger det er fordi det er samme batteri og motor som i Performance, det er kun en software forskel. De vil ikke ikke ændre praksis.

Du kunne selvfølgelig tage chancen og nøjes med ansvar det første år.................Jeg turde nok ikke.

Har du prøvet FDM forsikring?

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Dec 17 '19
CaptainChaos
CaptainChaos Dec 17 '19
Citat fra Emilsteen

Synes godt nok det er en drøj kamp at finde en forsikring til en model3 standard range +. Hos LB vil de slet ikke tilbyde mig kasko på den. Alle andre steder ser det indtil videre ud til at prisen ligger i 12-15000 kr. om året. Det virker da fuldstændig vanvittigt. 

Har ikke tidligere ejet bil (og haft forsikring) og er 28 år. Så må man åbenbart ikke købe en elbil. Mit umiddelbare kig rundt i landskabet fortæller mig også, at der er mere eller mindre 0 forsikringsselskaber som slår på at støtte en grøn omstilling ved f.eks favorable forsikringspriser på elbiler. I stedet går de kun op i hvor mange hestekræfter den har...  Føles sgu som den mørke middelalder. 

Så enten kan jeg håbe de vågner op, at Tesla introducerer noget forsikring i Danmark, eller at jeg bare må købe en benzin-satan og give den gas med at partikelforurene derudaf.

Det er desværre sådan de fleste forsikringsselskaber agerer, jeg betalte 21.000 kr for det første år for min første bil, det var en ny Honda Civic med 140 hk som kostede 289.000 kr.
webercarbmann
webercarbmann Dec 17 '19
Citat fra Emilsteen

Hvis 12-15k dækker over 12K uden historik, er det ikke helt skævt.  Vi giver 9,6K for en TM3 LR med fri km og 3K i selvrisiko som elite. Det kan godt findes lidt billigere men vi skifter ikke for småpenge.  Bruger LB.  Vi startede med gamle kasser på rent ansvar.  Første bil var en VW Derby i grønmetal lakkering med rust røde pletter.  En sjælden GLS model :)  Snup det billigste tilbud og hold øje med markedet. 

https://www.flickr.com/photos/zappadong/5610271491

Forummets indlæg er redigeret af webercarbmann Dec 17 '19
Emilsteen
Emilsteen Dec 17 '19
Citat fra Ice2EV

Aaaaahh, Emilsteen. Den har vi alle været igennem, hvor første bil var mega dyr at forsikre, så du må nok sluge den kamel. Specielt da du finder en rimelig potent hest og ikke en død 1,2 60 HK polo der er 16 år gammel.

Haha, jamen kan da godt se at det virker som en voldsom "starter" bil. Men jeg har kørt rigeligt i benzinbiler, og er villig til at købe en 150.000 kr. dyrere bil end jeg burde, for ligesom at lave et statement om at køre elbil. 

Citat fra Ice2EV

MEN du skal sikre digforsikringsselskaberne helt har forstået det er en SR+ du ønsker at forsikre. Jeg er selvfølgelig ikke helt sikker, men ihverfald alle LR AWD bliver registeret som Performance med 350 kW og ikke 350 HK, som de har hvis ikke det er en performance(som har 350kW). Tesla siger det er fordi det er samme batteri og motor som i Performance, det er kun en software forskel. De vil ikke ikke ændre praksis.

Ja, har meget udtrykkeligt sagt standard range, og med de der 250 hk eller hvad end den står med. Så de burde have forstået det, men selvfølgelig aldrig til at vide.

Jeg ender nok med at skulle købe/lease et eller andet skrot, bare for at få forsikringsprisen en anelse ned.

FDM har jeg faktisk kun prøvet deres online-beregner, kan godt være man lige skulle prøve at give dem et kald.

muller
muller Dec 17 '19

@emilsteen: Hvis du vil bevare proportionerne, så er 3-5.000 kr. ekstra i forsikring det første år ikke en særlig stor udgift sammenlignet med de 150.000 kr. som du er villig til at betale mere for en elbil. Og måske sparer du ca. 3-5.000 kr. i værksted, ejerafgift og/eller benzin om året. :-)

Jeg ville gå med TM3; eneste minus er at du aldrig kommer til at eje en 16 år gammel polo bagefter...

jramskov
jramskov Dec 18 '19

Første bil jeg skulle forsikre var en gammel Audi 80 jeg havde købt for 35.000kr. Mit daværende forsikringsselskab ville have 24.000kr for at forsikre den. Jeg skiftede selvfølgelig selskab og fik en forsikring til omkring det halve så vidt jeg husker.

alexkotsc
alexkotsc Dec 18 '19

@Emilsteen

Hvad er der galt med InsureMyTesla igennem Codan?

Under 900 kr i måneden for kasko.

Forummets indlæg er redigeret af alexkotsc Dec 18 '19
PeterE
PeterE Dec 18 '19
Undskyld, men det er helt vildt at mange af jer ender med at acceptere ca 10000,- i årlig præmie for en bil til under eller omkring en lille halv million.  
De fleste Model S ejere herinde betaler 7-9000 for en bil som koster mindst lidt mere. Giv nu de selskaber kamp til stregen og vær klar til at skifte (!)
Forummets indlæg er redigeret af PeterE Dec 18 '19
HemligNemlig
HemligNemlig Dec 18 '19

PeterE +1

voersaa
voersaa Dec 19 '19
Citat fra PeterE Undskyld, men det er helt vildt at mange af jer ender med at acceptere ca 10000,- i årlig præmie for en bil til under eller omkring en lille halv million.   De fleste Model S ejere herinde betaler 7-9000 for en bil som koster mindst lidt mere. Giv nu de selskaber kamp til stregen og vær klar til at skifte (!)

Har enndu ikke hørt om nogle af de etablerede selskaber som giver gode tilbud. Skiftede selv alle mine forsikringer til FDM forsikring som på tidspunktet var det billigste og det er stadig meget dyrt. Med 35k km og enkelte tilvalg koste det lige knap 10k om året med en selvrisiko på 11k. Er parat til at skifte igen men gider ikke at gøre det til et selskab, hvor jeg sidder og tænker på om de dukker op i kontants næste udsendelse.  

PeterE
PeterE Dec 19 '19
Citat fra voersaa
Citat fra PeterE Undskyld, men det er helt vildt at mange af jer ender med at acceptere ca 10000,- i årlig præmie for en bil til under eller omkring en lille halv million.   De fleste Model S ejere herinde betaler 7-9000 for en bil som koster mindst lidt mere. Giv nu de selskaber kamp til stregen og vær klar til at skifte (!)

Har enndu ikke hørt om nogle af de etablerede selskaber som giver gode tilbud. Skiftede selv alle mine forsikringer til FDM forsikring som på tidspunktet var det billigste og det er stadig meget dyrt. Med 35k km og enkelte tilvalg koste det lige knap 10k om året med en selvrisiko på 11k. Er parat til at skifte igen men gider ikke at gøre det til et selskab, hvor jeg sidder og tænker på om de dukker op i kontants næste udsendelse.  

100% enig, og jeg har tidligere netop mindet folk om at pris og dækning ind imellem går hånd i hånd. Jeg har også tidligere kontaktet 18 forsikringsselskaber for at se om de var interesserede i en form for gruppeforsikring for Tesla-ejere eller bare en grupperabat. Ingen var desværre interesserede.
Ice2EV
Ice2EV Dec 19 '19

Jeg tænker de der forsikringsselskaber er umulige at finde hoved og hale på.

Jeg kontaktede vel 10 selskaber, har i forvejen en bil til godt en halv million forsikret til 5000 om året med for km Ingen skader i 15 år. Heller ikke på nogen af de andre forsikringer. Samlede portefølje ca 25.000 kr.

Den absolut billigste jeg fik tilbage var FDM på 7800 kr. med 6000 i selvrisiko. Vores egen sagde 8400, med 3000 i selvrisiko. At de så kom tilbage med 10800 fordi den var registeret med kW som Performance hos motorregisteret, det har vi så fået rettet op på.

Når man så ser der rapporteres med 4900 fra FDM fordi man bor i nordsjælland, så undre man sig. Specielt i betragning af at det tilsyneladende er just i nordsjælland at tesla har det med at blive stjåldet. Er de 2 i år?

Der må bo nogen aktuarer i nordsælland der ikke vil have høje priser på forsikring derovre.

Hvis man kan spare 4-600 kr på at skifte, og så til et selskab man ikke kender, så tænker jeg arbejdlønnen for skiftet er tjent surt.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15