Aaaaahh, Emilsteen. Den har vi alle været igennem, hvor første bil var mega dyr at forsikre, så du må nok sluge den kamel. Specielt da du finder en rimelig potent hest og ikke en død 1,2 60 HK polo der er 16 år gammel.
Haha, jamen kan da godt se at det virker som en voldsom "starter" bil. Men jeg har kørt rigeligt i benzinbiler, og er villig til at købe en 150.000 kr. dyrere bil end jeg burde, for ligesom at lave et statement om at køre elbil.
MEN du skal sikre digforsikringsselskaberne helt har forstået det er en SR+ du ønsker at forsikre. Jeg er selvfølgelig ikke helt sikker, men ihverfald alle LR AWD bliver registeret som Performance med 350 kW og ikke 350 HK, som de har hvis ikke det er en performance(som har 350kW). Tesla siger det er fordi det er samme batteri og motor som i Performance, det er kun en software forskel. De vil ikke ikke ændre praksis.
Ja, har meget udtrykkeligt sagt standard range, og med de der 250 hk eller hvad end den står med. Så de burde have forstået det, men selvfølgelig aldrig til at vide.
Jeg ender nok med at skulle købe/lease et eller andet skrot, bare for at få forsikringsprisen en anelse ned.
FDM har jeg faktisk kun prøvet deres online-beregner, kan godt være man lige skulle prøve at give dem et kald.