Synes nu ellers de ca. 4.500 ved IDA Forsikring er rimelig fint, men selvrisikoen er høj ved de 11.000, bliver vist nødt til at give dem et kald og høre om der ikke er et alternativ til den.
Uh? Så deres forsikringsberegner giver den pris? Det lyder jo godt.
Af en eller anden grund så postår den jeg har adresse beskyttelse og derfor kan den ikke give mig et online svar... (Dog lidt underligt, eftersom jeg havde adresse beskyttelse for 3 år siden og fjernede det nærmest instant da jeg fandt ud af hvor sindsygt upraktisk det var)
Snakkede med IDA Forsikring for en uge siden angående pris og selvrisiko.
Jeg kan anbefale at ringe til dem (jeg fik "du er nummer 62 i køen"), og så vælge optionen at de skal ringe tilbage til dig når de har tid. De ringede tilbage efter et par timer, og det slår altså deres email svartider med adskillige dage.
På tidspunktet var alle Teslaer forsvundet fra konfiguratoren, men de er nu tilbage igen, og jeg blev forsikret at de vil fortætte med at forsikre Teslaer.
De varianter, de har på deres side er fordelt på 2018 og 2019 modeller, og selv om man kan få en ide om hvad en LR AWD nok svarer til, bad jeg dem om de ikke for deres og deres kunders skyld skulle indsætte Teslas benævnelser i stedet. Det ville han tage videre til hans overordnede, og de ville sende eller ringe et tilbud til mig enten i denne uge eller næste.
Jeg pressede i øvrigt på om ikke det var muligt at få en lavere selvrisiko på en Model 3 end de ca 11000 kr. Jeg fik forklaringen at de havde fået mange uforholdsmæssigt store udgifter på små skader på Teslaer. Det var ikke udgifter ved store skader eller ved totalskader, der gjorde den store forskel.
Det var så slemt, at de har besluttet at eksisterende Tesla kunder med lavere selvrisiko skulle flyttes til højere selvrisiko i det nye år...
Jeg prøvede at argumentere for forventede lavere udgiter på en billigere, masseproduceret bil, og han lovede at tage det videre. Jeg kan kun anbefale alle, der snakker med dem, at lave samme indsigelse, det kan være at det på sigt kunne rykke lidt...
De 4500 kr er måske for SR og/eller RWD modellen, og du skal nok også seriøst overveje nogle af tilkøbene som f.eks Friskade og Glas og Parkeringsskade, så den endelige pris kunne godt ende på omkring 6700 (guld 5700) kr...