Loading...
dk

Forsikring | Tesla Forum

loeweman
loeweman Dec 20 '18

Jeg har lige fået et tilbud fra Tryg (FDM-forsikring) på godt 6.600 for Model 3. Der er en selvrisiko på 10.000 (man kan ikke have mindre hos dem for Teslaer). Til gengæld er der friskade på en række ting, når man ikke selv er skyld i skaden.

Jeg kunne heller ikke finde Tesla i deres beregner men kontaktede dem pr. mail og fik meget hurtigt svar.

Forummets indlæg er redigeret af loeweman Dec 20 '18
sorenfriis
sorenfriis Dec 20 '18
Citat fra webercarbmann
Quote from sorenfriis
Citat fra webercarbmann
Quote from webercarbmann

For en TMS 70D giver vi hos LB 7489 årligt med en selvrisiko på 3050.  Jeg forventer da at prisen på en TM3 kommer til at være lavere end dette.  Jeg har lige ringet til dem vedrørende priser og de lovede at vende tilbage. 

Jeg vil lige tilføje at prisen hos LB er med fri km og at jeg lige har fået 7% retur i bonus så prisen er reelt 6964. Jeg har lige rykket LB for svar mht.  TM3 priser.  Spurgte iøvrigt hvad de skulle have for en TMS P85D - de tager den kun på rent ansvar.  Jeg tænker også at de ikke vil forsikre en TM3 performance. 

Jeg giver lyd når de svarer.  

" Spurgte iøvrigt hvad de skulle have for en TMS P85D - de tager den kun på rent ansvar. "

Mener du kun ansvarsforsikring - ingen kasko?

Ja, kun ansvar.  Jeg fik dog ingen pris :)   

Men en ansvarsforsikring alene kan man ikke bruge til noget? 

Ice2EV
Ice2EV Dec 20 '18
Citat fra robserob

Nogen af jer som har fået svar fra IDA? Kan se at Tesla helt er forsvundet som mærke inde i deres forsikringsberegner? (Det er måske dog fordi Tesla heller ikke er at finde hos Tryg?)

Selvfølgeligt kan det bare være de ikke ønsker at give automatiserede tilbud længere og kun personlige?

Vores piger  var helt oppe at køre da jeg sagde der var en Robse som bruger. De siger du skal hilse Samse ;-). De har været inde og møde jer flere gange i AAL.
sorenfriis
sorenfriis Dec 20 '18
Citat fra robserob

Nogen af jer som har fået svar fra IDA? Kan se at Tesla helt er forsvundet som mærke inde i deres forsikringsberegner? (Det er måske dog fordi Tesla heller ikke er at finde hos Tryg?)

Selvfølgeligt kan det bare være de ikke ønsker at give automatiserede tilbud længere og kun personlige?

Nej intet svar endnu fra Ida.

Jeg talte med GF i går, og de skulle have mellem 14k og 17k afhængigt af valgene.

Kejseren
Kejseren Dec 20 '18

Er det så direkte igennem FDM, når du skriver sådan? Og er det den eneste forsikring, du har igennem dem, eller skal der samles for at få den pris?
Tegner ikke så lovende det her, synes jeg.

Citat fra loeweman

Jeg har lige fået et tilbud fra Tryg (FDM-forsikring) på godt 6.600 for Model 3. Der er en selvrisiko på 10.000 (man kan ikke have mindre hos dem for Teslaer). Til gengæld er der friskade på en række ting, når man ikke selv er skyld i skaden.

Jeg kunne heller ikke finde Tesla i deres beregner men kontaktede dem pr. mail og fik meget hurtigt svar.

mbk
mbk Dec 21 '18

Hvis her er nogen der kunne tænke sig 3-mdr gratis hos IDA har jeg et link

sorenfriis
sorenfriis Dec 21 '18

Det ser ud som om, det bliver svært at matche Codans pris på 11.300,- pr. år for ansvar+kasko.

Dertil kommer 3600,- for dækning af selvrisiko ved glasskade, parkeringsskade, brand, osv.

mbk
mbk Dec 21 '18

Synes nu ellers de ca. 4.500 ved IDA Forsikring er rimelig fint, men selvrisikoen er høj ved de 11.000, bliver vist nødt til at give dem et kald og høre om der ikke er et alternativ til den. 

dipth
dipth Dec 21 '18

Jeg har fået et tilbud fra Next forsikring på 12k med en selvrisiko på 3k

Kejseren
Kejseren Dec 21 '18

Jo, IDA's lyder fornuftigt. Dog kan jeg ikke være medlem der

robserob
robserob Dec 21 '18
Quote from mbk

Synes nu ellers de ca. 4.500 ved IDA Forsikring er rimelig fint, men selvrisikoen er høj ved de 11.000, bliver vist nødt til at give dem et kald og høre om der ikke er et alternativ til den. 

Uh? Så deres forsikringsberegner giver den pris? Det lyder jo godt.

Af en eller anden grund så postår den jeg har adresse beskyttelse og derfor kan den ikke give mig et online svar... (Dog lidt underligt, eftersom jeg havde adresse beskyttelse for 3 år siden og fjernede det nærmest instant da jeg fandt ud af hvor sindsygt upraktisk det var) 

jrjensen
jrjensen Dec 26 '18

Citat fra robserob

Quote from mbk

Uh? Så deres forsikringsberegner giver den pris? Det lyder jo godt.

Af en eller anden grund så postår den jeg har adresse beskyttelse og derfor kan den ikke give mig et online svar... (Dog lidt underligt, eftersom jeg havde adresse beskyttelse for 3 år siden og fjernede det nærmest instant da jeg fandt ud af hvor sindsygt upraktisk det var) 

Snakkede med IDA Forsikring  for en uge siden angående pris og selvrisiko.

Jeg kan anbefale at ringe til dem (jeg fik "du er nummer 62 i køen"), og så vælge optionen at de skal ringe tilbage til dig når de har tid. De ringede tilbage efter et par timer, og det slår altså deres email svartider med adskillige dage.

På tidspunktet var alle Teslaer forsvundet fra konfiguratoren, men de er nu tilbage igen, og jeg blev forsikret at de vil fortætte med at forsikre Teslaer.

De varianter, de har på deres side er fordelt på 2018 og 2019 modeller, og selv om man kan få en ide om hvad en LR AWD nok svarer til, bad jeg dem om de ikke for deres og deres kunders skyld skulle indsætte Teslas benævnelser i stedet. Det ville han tage videre til hans overordnede, og de ville sende eller ringe et tilbud til mig enten i denne uge eller næste.

Jeg pressede i øvrigt på om ikke det var muligt at få en lavere selvrisiko på en Model 3 end de ca 11000 kr. Jeg fik forklaringen at de havde fået mange uforholdsmæssigt store udgifter på små skader på Teslaer. Det var ikke udgifter ved store skader eller ved totalskader, der gjorde den store forskel.

Det var så slemt, at de har besluttet at eksisterende Tesla kunder med lavere selvrisiko skulle flyttes til højere selvrisiko i det nye år...

Jeg prøvede at argumentere for forventede lavere udgiter på en billigere, masseproduceret bil, og han lovede at tage det videre. Jeg kan kun anbefale alle, der snakker med dem, at lave samme indsigelse, det kan være at det på sigt kunne rykke lidt...

De 4500 kr er måske for SR og/eller RWD modellen, og du skal nok også seriøst overveje nogle af tilkøbene som f.eks Friskade og Glas og Parkeringsskade, så den endelige pris kunne godt ende på omkring 6700 (guld 5700) kr...

Forummets indlæg er redigeret af jrjensen Dec 26 '18
mbk
mbk Dec 26 '18

Det var måske RWD modellen men havde nu glas på. Det var med guld. Det var nu 15.000 - 20.000 km

jrjensen
jrjensen Dec 27 '18

Snakkede lige med IDA forsikring igen. De skulle lige have lidt flere oplysninger for at kunne give tilbud (Model 3 priser, kW). De lovede at vende tilbage til mig næste uge, og at de samtidigt ville opdatere deres hjemmeside med de modeller, man kan købe...

Jeg har tidligere fået dækket en udskiftning af flækket panoramatag under Friskade og Glas dækningen, så jeg spurgte ind til om panoramataget (stadig) er dækket. Det er det ikke under de opdaterede betingelser (og det er vist heller ikke normen ved konkurrenterne), så et stenslag i panoramataget ville tælle som en almindelig kasko-skade, med selvrisiko. Hvis det "bare" er et stenslag, kan det bedst betale sig selv at sørge for reparationen.

Og så skulle Autopilot i øvrigt ikke tælle med i kategorien "ekstraudstyr", da det er sikkerhedsudstyr (lane assist, automatisk nedbremsning etc.).

Forummets indlæg er redigeret af jrjensen Dec 27 '18
mbk
mbk Dec 27 '18

@jrjensen 

Godt detektiv arbejde. 

Ærgerligt med pano tag ikke er en glas skade, det synes jeg egentligt er lidt underligt. Jeg har set stenslag med revne til følge på andre pano tag (ikke Tesla), så det er desværre noget der kan ske. 

Selvrisikoen er godt nok lidt ond.

Hvis du ikke har noget imod at dele vil jeg gerne have detaljerne på dit tilbud per privat besked, da jeg sikkert skal have en der er 100% magen til hos IDA Forsikring. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Dec 27 '18
webercarbmann

Så har jeg fået svar fra LB for en TM3LR

Kr. 9402 for ansvar og kasko med fri km og en selvrisiko på Kr. 3050 postnummer 4340.  For yderligere Kr. 750 årligt kan der tegnesen selvrisiko dækning som dækker skade som følge af brand, kortslutning, lynnedslag, eksplosion,tyveri, røveri, hærværk, nedstyrtning af genstande på bilen og skade på
bilens glas. Udskiftning af forrude dog med en selvrisiko på 1180. 

De vil ikke forsikre en performance model. 

Jeg kan ikke forstå at de vil have mere for en TM3LR fra 2019 end de vil have for en TMS 70D fra 2015. Hmm - er det mon fordi den er hurtigere fra 0-100? 

PeterE
PeterE Jan 3
Citat fra webercarbmann

Så har jeg fået svar fra LB for en TM3LR

Kr. 9402 for ansvar og kasko med fri km og en selvrisiko på Kr. 3050 postnummer 4340.  For yderligere Kr. 750 årligt kan der tegnesen selvrisiko dækning som dækker skade som følge af brand, kortslutning, lynnedslag, eksplosion,tyveri, røveri, hærværk, nedstyrtning af genstande på bilen og skade på
bilens glas. Udskiftning af forrude dog med en selvrisiko på 1180. 

De vil ikke forsikre en performance model. 

Jeg kan ikke forstå at de vil have mere for en TM3LR fra 2019 end de vil have for en TMS 70D fra 2015. Hmm - er det mon fordi den er hurtigere fra 0-100? 

Enig, det lyder godt nok voldsomt - det skyldes nok at det er en ny bil-model og at den derfor er ukendt ift skadestatistik og reparationspriser.  

Agon
Agon Jan 3
@ webercarbmann: Er det LR AWD du har fået pris på? Måske RWD bliver en anelse billigere hvis den kommer til DK.
webercarbmann
Quote from Agon @ webercarbmann: Er det LR AWD du har fået pris på? Måske RWD bliver en anelse billigere hvis den kommer til DK.

Ja det er LR AWD.  

robserob
robserob Jan 4

Det godtnok en dyr omgang med sådan en TM3LR.

Hos IDA for kun kasko og ansvar med et kørselsbehov af 10.000-15.000km, ligger min pris på 9751,5kr med selvrisiko på 11018kr (Den vil de ikke gå under når mærket er Tesla).

Dog ligner det at når jeg fylder 26 her snart bliver det til 8591,5kr.

Det jo dejligt at ens alder er en så stor faktor, på trods af man har kørt bil i over 5 år uden skader (Kørekort som 20 årig, har opført mig pænt :))

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 »