Loading...
dk

Forsikring | Tesla Forum

KimT
KimT Jan 9

IDA er en fagforening. Tilhørende A-kasse er Akademikernes A-kasse

Og iflg. deres "prisliste" kan du melde dig ind i IDA uden adgang til juridisk bistand/rådgivning for kr 289,25 i kvartalet : https://ida.dk/content/kontingent

Forummets indlæg er redigeret af KimT Jan 9
MOS
MOS Jan 9

Medlemsskab af IDA kræver dog, at man er ingeniør eller andet tilsvarende teknisk erhverv (f.eks. IT el.lign.).

sorenfriis
sorenfriis Jan 9
Citat fra MOS

Medlemsskab af IDA kræver dog, at man er ingeniør eller andet tilsvarende teknisk erhverv (f.eks. IT el.lign.).

Check :-) Så er spørgsmålet, om de vil "lukke mig ind" uden en af de nævnte uddannelser, selvom jeg er i faget.

sorenfriis
sorenfriis Jan 9

Giver de her valgmuligheder hos IDA mening?

Er de kommet til at mixe Model S og Model 3 lidt?

Går ud fra, det er den tredje på listen, man skal gå efter med en LR AWD?

mbk
mbk Jan 9

@sorenfriis

Man 'kan" blive optaget i IDA selvom man er autodidakt, men det er ikke nødvendigvis super nemt, det er vist noget med en beskrivelse af dit job, en lønseddel for at vise at man får en ~ingeniørløn, udtalelse fra en der medlem af IDA i forvejen. For de fleste er det nok for meget bøvl.

Deres model navne er lidt noget rod, de tilføjede et par, efter jrjensen (såvidt jeg husker) brokkede sig. Men kig på hk, det er nok den betydende faktor LR AWD er 346HK og LR AWD Performance er 450HK.

Jeg har haft bilforsikringer hos dem i 8 år, så har modtaget cash back et par gange og lavet forsikringen om hvis jeg fandt noget at spare efter en genberegning, det har foregået ret smertefrit.

Forummets indlæg er redigeret af mbk Jan 9
sorenfriis
sorenfriis Jan 9
Citat fra mbk

@sorenfriis

Man 'kan" blive optaget i IDA selvom man er autodidakt, men det er ikke nødvendigvis super nemt, det er vist noget med en beskrivelse af dit job, en lønseddel for at vise at man får en ~ingeniørløn, udtalelse fra en der medlem af IDA i forvejen. For de fleste er det nok for meget bøvl.

Deres model navne er lidt noget rod, de tilføjede et par, efter jrjensen (såvidt jeg husker) brokkede sig. Men kig på hk, det er nok den betydende faktor LR AWD er 346HK og LR AWD Performance er 450HK.

Jeg har haft bilforsikringer hos dem i 8 år, så har modtaget cash back et par gange og lavet forsikringen om hvis jeg fandt noget at spare efter en genberegning, det har foregået ret smertefrit.

Alright. Mange tak. Nu har jeg kontaktet dem. Så må vi se, hvad de siger.

SQLCPH
SQLCPH Jan 9

Tak for deling af IDA priserne. Jeg er pt. guldkunde der så kan kun anbefale selskabet der selvfølgelig i det daglige går under Tryg forsikring. Har kun positive oplevelser med både min nuværende bilforsikring og min ejerskifteforsiking.

Men jeg studser over selvrisikoen..! Er det "new normal" alle steder med +10.000 på en tesla?

Jeg har indtil videre kun haft parkeringsskader påført af andre (uden seddel i forruden) så det ser ud til at den går igennem uden selvrisiko hvis man vælger "Parkeringsskade" . no brainer :-) Men hvad med glastaget? Er det dækket under "Friskade og glas"? Er der nogle der har spurgt IDA om det?

NicklasF
NicklasF Jan 9
Citat fra SQLCPH

Tak for deling af IDA priserne. Jeg er pt. guldkunde der så kan kun anbefale selskabet der selvfølgelig i det daglige går under Tryg forsikring. Har kun positive oplevelser med både min nuværende bilforsikring og min ejerskifteforsiking.

Men jeg studser over selvrisikoen..! Er det "new normal" alle steder med +10.000 på en tesla?

Jeg har indtil videre kun haft parkeringsskader påført af andre (uden seddel i forruden) så det ser ud til at den går igennem uden selvrisiko hvis man vælger "Parkeringsskade" . no brainer :-) Men hvad med glastaget? Er det dækket under "Friskade og glas"? Er der nogle der har spurgt IDA om det?

Panoramatag er desværre ikke dækket af friskade og glas jf. forsikringsbetingelserne. Men det tænker også det må være yderst sjældent der vil ske noget med det?

voersaa
voersaa Jan 9

Jeg har talt med Gjensidige og de sagde 13.000,- for ansvar og kasko med 10.000 selvrisiko, Topdanmark var 16.000,- for ansvar kasko og som jeg husker det 10.000,- i selvrisiko. FDM (Tryg) var 7.200,- i ansvar og kasko og 11.000 i selvrisiko.

Dette var uden diverse tilvalg som vejhjælp etc.

Dog krævede Gjensidige og Topdanmark at man fik overvågning installeret hvilket man selv skal betale for. FDM havde ikke et krav om dette for LR AWD men det virkede som om at det muligvis var et krav til Performance udgaven.

jramskov
jramskov Jan 10
Citat fra voersaa

Jeg har talt med Gjensidige og de sagde 13.000,- for ansvar og kasko med 10.000 selvrisiko, Topdanmark var 16.000,- for ansvar kasko og som jeg husker det 10.000,- i selvrisiko. FDM (Tryg) var 7.200,- i ansvar og kasko og 11.000 i selvrisiko.

Dette var uden diverse tilvalg som vejhjælp etc.

Dog krævede Gjensidige og Topdanmark at man fik overvågning installeret hvilket man selv skal betale for. FDM havde ikke et krav om dette for LR AWD men det virkede som om at det muligvis var et krav til Performance udgaven.

Det er sjovt så stor forskel der er på folk. Skiftede til Gjensidige i forbindelse med køb af hus og de gav det bedste bud på en ejerskifteforsikring. Ingen skader i 3 år og alt det der. Jeg fik et tilbud på knap 17.000kr inkl. samlerabat.

voersaa
voersaa Jan 10

Jeg har også Gjensidige til mine forsikringer så der bør være en samlerabat med i de 13.000,-. Dog har jeg også en rabat igennem min a-kasse CA så det kan være at det gør en forskel (aner reelt ikke hvad den rabat er i kroner og øre).

DN
DN Jan 11

Prøv eventuelt købstædernes forsikring, jeg har fået min model 3 forsikret under fornuftige vilkår hos dem.

sorenfriis
sorenfriis Jan 15

Så blev det min tur til at blive ringet op af Tesla i går. De spurgte til finansiering, forsikring, ønske om vinterhjul etc.

Til min LR AWD var der to optioner, og uanset valget ville de ved levering sørge for, at de er monteret.

Et sæt 18" Aero wheels med Pirelli SZ3 vinterdæk ligger på kr. 15.000,-
Et sæt 19" Stiletto wheels med samme vinterdæk/pakke ligger på 26.250,-

Levering sidst februar/begyndelsen af marts.

Jeg tænker nu stadig at satse på at beholde de medfølgende helårsdæk og bruge dem sommeren over, og så investere i vinterhjul sidst på året. Så håber jeg bare, jeg kan stå fast, og det ikke bliver alt for meget vinter fra marts og frem. Måske et stort sats..

For at holde mig til trådens emne så arbejder de på at få en forsikringsaftale i stand. Det lød som om de godt var klar over, at den nuværende deal med Codan ikke er optimal for Model 3, givet at prisen på Model 3 er en hel del under det split på 1.000.000,- der lige nu gælder for de to optioner hos Codan.

Jeg håber dog på at det bliver hos IDA.

ml
ml Jan 15

Godt at høre at de arbejder på en ny aftale med Codan. 

Jeg har selv skrevet til Codan for at høre om der er en ny deal på vej, men har slet ikke hørt tilbage på min henvendelse (jeg skrev mellem jul og nytår) - forhåbentlig fordi de er på vej med noget nyt. 

loeweman
loeweman Jan 15
Citat fra sorenfriis
Jeg tænker nu stadig at satse på at beholde de medfølgende helårsdæk og bruge dem sommeren over, og så investere i vinterhjul sidst på året. Så håber jeg bare, jeg kan stå fast, og det ikke bliver alt for meget vinter fra marts og frem. Måske et stort sats..

Min DES har fortalt, at i hvert fald 18" leveres med Michelin PS4, et sommerdæk!

voersaa
voersaa Jan 15
Citat fra loeweman
Citat fra sorenfriis

Min DES har fortalt, at i hvert fald 18" leveres med Michelin PS4, et sommerdæk!

Hvad betyder DES? 

sorenfriis
sorenfriis Jan 16
Citat fra loeweman
Citat fra sorenfriis

Jeg synes at have læst,at 19" sport wheels kommer med et Continental ProContact RX helårsdæk og 18" kommer med Michelin Primacy MXM4 helårsdæk? Måske er det ændret?

Forummets indlæg er redigeret af sorenfriis Jan 16
NicklasF
NicklasF Jan 16

Det er i US at de kommer med de dæk. Det bliver åbenbart (heldigvis) anderledes i DK (EU?) 
Da jeg blev ringet op spurgte jeg indtil det, og jeg fik også afvide at de bliver leveret på sommerdæk og ikke helårsdæk. Jeg spurgte ikke om model på dækket, men det passer umildbart med specifikations på PS4, ift. det helårsdæk de får i us :) 

sorenfriis
sorenfriis Jan 16
Citat fra NicklasF

Det er i US at de kommer med de dæk. Det bliver åbenbart (heldigvis) anderledes i DK (EU?) 
Da jeg blev ringet op spurgte jeg indtil det, og jeg fik også afvide at de bliver leveret på sommerdæk og ikke helårsdæk. Jeg spurgte ikke om model på dækket, men det passer umildbart med specifikations på PS4, ift. det helårsdæk de får i us :) 

Underligt! Jeg fik at vide, at mine 19" sport kommer med helårsdæk. Hmmm....

Men okay - den unge gut i telefonen hos Tesla skulle spørge en kollega, hver gang jeg spurgte om noget, så måske har han misforstået eller ikke fået alle detaljer lært endnu.

Forummets indlæg er redigeret af sorenfriis Jan 16
NicklasF
NicklasF Jan 16

Jeg spurgte en ekstra gang, om de ikke kommer på helårsdæk som i US. Han bekræftede at de kom på sommerdæk. Jeg fik og tilsendt priser på Vinterdæk med fælge:

Der er "stiletto fælge" med tpms sensor, centercap og Pirelli winter sottozero, serie 3. 18" koster 15.000 ,- og 19" koster 26.250. 

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 »