Loading...
dk

Forsikring | Tesla Forum

JerMik
JerMik Jan 23 '19
Citat fra fmm1000 Tesla Bjørn har lige gennemført test af en masse elbiler. P3D have nøjagtigt 20 pct højere forbrug end 3LR RWD. Hvad er nok så interessant er, at en P3D med 20 tommer havde 13 pct højere forbrug end P3D på 18 tommer med aerocaps.  

Uden at ha set testet; men hvordan har han testet en P3D på 18-tommer med aerocaps? Jeg havde ellers fået indtrykket af at de ikke passer på den model. 

MikaelH
MikaelH Jan 23 '19

Til at starte med var 20” og opgraderede bremser en tillægspakke til Performence modellen. Det stoppede dog ret hurtigt.

ml
ml Jan 28 '19

Er der nogle der kan bruge IDAs online beregner for at finde prisen på forsikringen? 

Den virkede tidligere, men nu får jeg bare en besked der siger "Der er opstået en fejl i forsikringsberegneren. Vi vil hurtigst muligt kigge på fejlen"

hvis jeg vælger Tesla som bilmærke. Det virker fint med andre bilmærker. 

NicklasF
NicklasF Jan 28 '19
Citat fra ml

Er der nogle der kan bruge IDAs online beregner for at finde prisen på forsikringen? 

Den virkede tidligere, men nu får jeg bare en besked der siger "Der er opstået en fejl i forsikringsberegneren. Vi vil hurtigst muligt kigge på fejlen"

hvis jeg vælger Tesla som bilmærke. Det virker fint med andre bilmærker. 

Jeg var også lige inde og kigge i går og jeg får samme besked. Prøv at give dem et kald :)  

bobolobo
bobolobo Jan 28 '19

Hvis folk har en konfiguration der rammer en pris under 500.000kr, så kan følgende også benyttes ved technoforsikring. De baserer udelukkende forsikringerne på skades niveau, alder og nypris på bilen:

voersaa
voersaa Jan 28 '19

De er i hvert fald konkurrencedygtige med FDM. Markant lavere selvrisiko men lidt højere præmie men det er nok værd at tjekke om de har krav til at der skal sporingsudstyr på bilen. Der er en del selskaber der kræver det på Teslaer.

sorenfriis
sorenfriis Jan 31 '19

Nok et dumt spørgsmål, men jeg har aldrig prøvet at købe en bil, hvor forhandleren ikke var den der igangsatte/sørgede for forsikring:

Skal jeg have tegnet en police inden afhentning af bilen, som jeg medbringer/henviser til, når jeg henter bilen?

Eller skal Tesla bare have at vide hvilket selskab jeg har tænkt mig at benytte, og så kontakter de forsikringsselskabet, så jeg er forsikret, når jeg kører derfra?

voersaa
voersaa Jan 31 '19
Citat fra sorenfriis

Nok et dumt spørgsmål, men jeg har aldrig prøvet at købe en bil, hvor forhandleren ikke var den der igangsatte/sørgede for forsikring:

Skal jeg have tegnet en police inden afhentning af bilen, som jeg medbringer/henviser til, når jeg henter bilen?

Eller skal Tesla bare have at vide hvilket selskab jeg har tænkt mig at benytte, og så kontakter de forsikringsselskabet, så jeg er forsikret, når jeg kører derfra?

Som jeg husker det dækkes du 14 dage af forhandlerens forsikring og så forventes du selv at have haft nok tid til at tegne din forsikring. Men google det eventuelt for at være sikker, det er efterhånden længe siden jeg købte en bil sidst. Forhandleren vil nok spørge om hvor den skal forsikres og så vil de ofte kunne registre den for dig. Det er en god ide at vide hvor det skal være på forhånd. Tesla spørger dig i øvrigt når de ringer vedrørerende en bestilling.

Der er eftersigende nye regler der gør at man får dagbøder hvis man ikke har den lovpligtige ansvarsforsikring (der er skræmmende mange der åbenbart har en bil uden ansvarsforsikring) 

 

Forummets indlæg er redigeret af voersaa Jan 31 '19
sorenfriis
sorenfriis Jan 31 '19

Tak for info - Jeg må hellere lige høre forsikringsselskabet også.

husfeldt
husfeldt Feb 1 '19

IDA har til 6282 DKK, Selvrisk 11.000 (1500 for forrude)..

Det krøver samling af forsikringer hos IDA, samt medlemskab.. 

Men de er billige, det ligner et godt tilbud

 

KS
KS Feb 1 '19
Tilvalg: Q8 selvrisiko dækning - 88 kr

https://www.q8.dk/...ning-lowrisq/bestil/
MikaelH
MikaelH Feb 1 '19

Så for 1056kr pr. år, kan du sænke din selvrisiko med 4000kr på alm. skader og 2500kr på glas. 

Så én Skade pr. 4. år, og så går det i nul.  

husfeldt
husfeldt Feb 1 '19
Citat fra Nostromo Hvordan kan 11000 i selvrisiko være billigt?
 
Det er billigt når de andre forsikringer jeg har set på har kostet ca. 8000 mere, og havde samme selvrisk :)
voersaa
voersaa Feb 1 '19

Ja, IDA og FDM lader til at være de "billigste" blandt hvad der er absurd dyre forsikringer.

mbk
mbk Feb 1 '19

@Nostromo 

Man kan få de fleste ting dækket ind, parkeringsskader og  glas til lav selvrisiko så man helst ikke skulle betale den store selvrisiko mm det går rigtig galt. 

jramskov
jramskov Feb 1 '19
Citat fra Nostromo Hvordan kan 11000 i selvrisiko være billigt?

Skader på Model S er vist dyre, mon ikke den høje selvrisiko stammer derfra?

Ice2EV
Ice2EV Feb 1 '19

Fik oplyst af Himmerland forsikring idag præmien ville være 8200 kr. Men fik afsluttet samtidig med jeg kom i tanke op selvrisiko måske også var lidt interessant. Så da jeg spurgte ind til det, havde damen smidt røret på.

Men idet jeg har alt andet hos Himmerland, og hun ikke kom med en advarsel om væsentlig højere selvrisiko end de 2 biler vi har idag, den ene en C klasse til ca samme nypris, så formoder jeg ikke selvrisikoen er specielt højere.

magnusbb
magnusbb Feb 1 '19

Jeg er også kommet frem til at bedste forsikring lige nu er Ida (6500kr) med Q8 på toppen. Den eneste der vil give lav selvrisiko i min erfaring (og jeg har ringet til MANGE) er Top Danmark, eller Danske forsikring (som også er Top Danmark) hvor den kommer ned på 6400kr - og ca. 8.000 kr per år. Smider man så en Q8 på toppen er man nede på 2400 i selvrisiko. TD har dog ikke dækning for parkerings-skader - og det ser jeg som ret brugbart.  Jeg overvejer lige nu TD eller Ida - afventer endelige tilbud fra begge på hele pakken med indbo, rejse osv. Blot til info. 

mbk
mbk Feb 1 '19

Er det der Q8 ikke lidt latterligt? At forsikre sig for et par tusind kan da ikke være umagen værd. Man kan selvfølgelig ikke vide hvor mange gange man skal bruge sin forsikring, men nu har jeg kørt bil i 8 år uden at betale selvrisiko en gang. Jeg har fået skiftet 1 forrude og 1 tågelygte over 200.000km på forsikringen, da jeg så fik en skade på en anden tågelygte var ser billigere og hurtigere at skifte den selv. Tror måske der er lidt for meget fokus på noget man nok ikke kommer til at betale en gang. 

magnusbb
magnusbb Feb 1 '19
Delvis enig - men min kone skal også køre den
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 »