Loading...
dk

Forsikring | Tesla Forum

magnusbb
magnusbb Feb 1
Hov, den klippede teksten. Men hun har lidt dårlige statistik end dig:)
Kejseren
Kejseren Feb 1

Magnusbb - Ville til enhver tid have parkeringsskade. Jeg har det ikke pt., og selvfølgelig har min nuværende bil fået et hak bagpå på trods af jeg holder for mig selv 4 ud af 7 dage i ugen. Dog også i KBH i et område hvor der bor mange fjolser.

magnusbb
magnusbb Feb 3
Så kom Codan på banen med forsikring specielt for Tesla 3. Ikke meget billigt men dejligt at selvrisiko ikke er 11.000kr:)

https://www.codan.dk/privat/forsikringer/insuremytesla
MikaelH
MikaelH Feb 3

Codan kan vel stadig ikke være med på IDAs priser?

Kan godt være at selvrisikoen går fra 11.000 til 6.000 men præmien stiger også fra 6000 til 10.000. 

magnusbb
magnusbb Feb 3
Nej - IDA er bedst med mindre man har mere end en skade om året men så bliver man nok smidt ud af steder uanset:) IDA som fagforening er dog ret dyr synes jeg at kunne læse. Har lederne idag og IDA er vist over 1000kr dyrere om året. Men det er ok når de kan lave billig forsikring:)
voersaa
voersaa Feb 3
Citat fra magnusbb Så kom Codan på banen med forsikring specielt for Tesla 3. Ikke meget billigt men dejligt at selvrisiko ikke er 11.000kr:)

https://www.codan.dk/privat/forsikringer/insuremytesla
Det er bestemt ikke den værste pris men jeg er stadig lidt skuffet over at de ikke kan gøre det bedre når de slår sig på at samarbejde med Tesla. Jeg har ikke en baggrund som gør at jeg kan bruge IDAs forsikring så for mig bliver det FDM.
magnusbb
magnusbb Feb 4
Check også Top Danmark eller Danske forsikring hvis du har danske bank. Top Danmark kan forsikre den til ca 9000kr årlig med 6500 i selvrisiko. Jeg skulle give 9500 hos FDM med 11.000 i selvrisiko. Men ja - havde også håbet på en bedre deal fra Codan.
PeterE
PeterE Feb 4

Jeg er (stadigvæk) lidt rystet over at TM3 er så dyr at forsikre. Den koster i mange tilfælde det HALVE af TMS og er DOBBELT så dyr at forsikre. Det er helt galt.

KimT
KimT Feb 4

Forsikringsselskaberne er da skræmt pga. erfaringer med TMS/TMX. Hvis du får en skade på en TM3 (f.eks buler i siden/spejl revet af) hvad er så det der skulle gøre rep. af en TM3 billigere end en TMS. Reservedelene kommer det samme sted fra, værkstedet er det samme.

Det eneste der måske kunne gøre det billigere er at nogle af delene i en TM3 er af stål. Dvs. buler burde kunne trækkes ud. Men i bund og grund tvivler jeg på at sammenlignlige skader skulle være billigere på en TM3.

Ja - den er billigere at erstattet ved total skade. Men hvor mange Tesla'er er i sidste ende lige blevet totalt skadet her i DK, sammenlignet med de "alm." forsikringsskader

Forummets indlæg er redigeret af KimT Feb 4
Nikolaj
Nikolaj Feb 4

Der var især mange parkeringsskader med model S, grundet at den er stor som en kampvogn. Dem bliver der formentlig væsentligt færre af for model 3, som jo er en del mindre. Så efter et år, når forsikringsselskaberne kan opdatere deres regneark, bliver det sikkert billigere igen at forsikre en model 3. 

magnusbb
magnusbb Feb 5

Jeg har valgt Top Danmark - men de vil have en GPS tracker i. Det virker dumt når nu bilen allerede er tracket. MEN det skal være noget DEFA godkendt udstyr. Er der nogen der har haft held til at slippe uden om det krav? Mest for at spare de 5000 kr til tracker og installation + abonnement på simkort.

Ice2EV
Ice2EV Feb 5

Vi har sat denne i vores firmabiler. Ikke fordi vi gider holde øje med ansatte. Men fordi vi alle glemte  at notere hvor vi smed bilen. Så vi skulle bruge tid på at gætte os til hvem der har kørt sidst, og så kunne gætte i hvilket område den var parkeret.

https:///...qre-2EgaApwvEALw_wcB

De er billige og virker upåklageligt. Om de lige er DEFA godkendt det ved jeg ikke. Men der koster en brøkdel.

magnusbb
magnusbb Feb 5

Ok - mange tak. Jeg tror desværre ikke de vil godkende den. De har sendt en meget specifik liste over godkendte tracker, og det skal også være en tracker der er konstant overvåget af en central:(

KimT
KimT Feb 5
Citat fra magnusbb

Jeg har valgt Top Danmark - men de vil have en GPS tracker i. Det virker dumt når nu bilen allerede er tracket. MEN det skal være noget DEFA godkendt udstyr. Er der nogen der har haft held til at slippe uden om det krav? Mest for at spare de 5000 kr til tracker og installation + abonnement på simkort.

Du har ikke adgang til en opdateret GPS position hvis bilen står på en fejeblad, det er kun når bilen kører den opdatere position. Tesla kan så godt logge på og finde positionen "dybt inde i systemet", men det hjælper jo ikke dig hvis de ikke vil udlevere den.

selsoe
selsoe Feb 5

Citat fra magnusbb

Ok - mange tak. Jeg tror desværre ikke de vil godkende den. De har sendt en meget specifik liste over godkendte tracker, og det skal også være en tracker der er konstant overvåget af en central:(

Jeg ville ikke, om de så betalte mig for det, lade mig og min bil konstant overvåge af en central. Det lyder helt vildt. Hvor meget sparer du på denne fidus?

voersaa
voersaa Feb 5
Citat fra selsoe

Citat fra magnusbb

Jeg ville ikke, om de så betalte mig for det, lade mig og min bil konstant overvåge af en central. Det lyder helt vildt. Hvor meget sparer du på denne fidus?

Det er mange steder et krav for at du  overhovedet kan blive forsikret så man sparer intet. 

selsoe
selsoe Feb 5

Okay, lad mig spørge på en anden måde: Hvad koster forsikringen hos Topdanmark sammenlignet med andre der ikke kræver GPS?

magnusbb
magnusbb Feb 5

De er lidt billigere end IDA. ca. 8800kr/måned og 6500 i selvrisiko. Det er det bedste tilbud jeg har fundet. Der er ingen krav ang. skader og GPS overvågning som jeg ved Alka bruger. Dvs. at kører du for stærkt i skadesøjeblikket får du dobbelt selvrisiko osv. Her er det kun i forhold til Tyveri. Jeg har konstakt en GPS i lommen og om håndledet så jeg tænker at endnu en i bilen gør nok ikke den store skade i dette samfund af overvågning.

Hvad er din modstand begrundet i Selsoe? 

selsoe
selsoe Feb 5

Min modstand er, at man ikke aner hvordan deres sikkerhedsprocedurer er. Hvem kigger med på hvor bilen er og hvem kan de (sikkert ikke højtbetalte eller -uddannende mennesker på den central) sælge/videregive de oplysninger til?

Jeg ved, at meget af vores færden på nettet og i det virkelige liv kan logges på alle mulige måder, men jeg synes ikke der er nogen grund til at åbne sig selv op for flere angrebsflader end nødvendigt. At sige at vi allerede er overvågede og derfor lige så godt kan lade os overvåge noget mere virker bagvendt på mig. Uanset hvad, det må du selvfølgelig selv om. Hvis du synes det giver mening, gør du selvfølgelig bare det.

magnusbb
magnusbb Feb 5

Det er en ret stor diskution - så det er nok uden for tråden. Jeg kan sagtens forstå din pointe - jeg tænker selv meget i de retninger:)

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 »