Loading...
dk

Er dette normalen ved ladestanderne rundt om? | Tesla Forum

JensMelhede
JensMelhede Sep 19 '14

Tak DerHansi, jeg har faktisk parkeret i Borgergade/KBH en gang og jeg tolkede skiltet som om man ikke skulle betale p-afgift. Jeg klarede den uden bøde, men vil næste gang blot nyde at man kan finde en parkeringsplads i city og så få lidt strøm samtidig.

christer
christer Sep 19 '14
@TSLA: 200 gratis ladestandere i Oslo lufthavn - imponerende! Jeg var i Kbh lufthavn forleden og havde læst at der er fire (4) ladestandere nederst i p8 kælderen. Super fedt bortset fra at jeg ikke kunne køre derned da kælderen var fuldt optaget. Havde en kontant samtale med en person i samtaleanlægget... Selv når man kommer i en elbil kan man ikke få lov at køre derned. Jeg tvivler stærkt på at elbil pladserne var optagede men han sagde at når kælderen er fuld holder alm biler bare på elbil pladserne, "det kan de ikke gøre noget ved"... Tak for supporten, CPH...
T3S7A
T3S7A Sep 19 '14

Vi har meget at lærer i Danmark endnu. 

Håber det engang bliver ved lov, at man ikke må parker en brændstof bil på en elbil parkeringsplads, uanset om der så ikke er andre ledige parkeringspladser, eller at der er 4 elbil pladser, og de bliver jo alligevel ikke brugt. Eks. i Randers har vi mange E.on ladestander. På de fleste pladser er de 4 eller flere ladesøjler. Der er så et skilt, som er placeret midt i mellem 2 pladser, hvor der står 2 pladser forbeholdt til elbiler. Kan godt forstå hensigten med dette. Da det selvfølgelig er surt at 4 p-pladser står tomme en hel dag, og der ikke er nogen elbiler som bruger dem. Derfor kommunen begrænset det til 2 pladser. Men problemet er at man lærer at det er ok for brændstofbiler at parker på elbil pladser, så der er næsten hellere aldrig 2 p-pladser som er ledig.

Kender et par Nordmænd som kører elbil. De synes Danmark er mile vidt bagud med elbil og infrastrukturen. 

Marlin
Marlin Sep 21 '14
Vi var i Kbh i sommer og fandt 4 ladere i en sidegade meget tæt på Tivoli. Her havde vi allerede kørt 5 gange rundt i området bare for at finde en ledig parkeringsplads. Alle pladser til el-biler var ledige. Her blev det respekteret. Ja, vi betalte parkeringsafgift hvilket jeg synes er ok.
For et par uger siden var vi kørt fra holbæk til knuthenborg og ville så lade i Køge på hjemvejen (det var inden teslas ladestandere var åbne). Vi kører ned i indre by hvor der skulle være 4 Eon standerne. Uheldigvis er det Køge byfest lige den dag så alle parkeringspladsen er optaget også eon' s pladser. Heldigvis sad der en dame i den ene bil så vi bad hende flytte sig fra pladsen hvilket hun gjorde men ikke uden at protestere.
Hvis ikke vi kunne lade her ville vi have haft et kæmpe problem da vi kun havde 25 km tilbage og derfor ikke nok til at køre rundt og lede efter nye standerne.
Jeg kan godt se det kan være dumt at der er ledige pladser hvis alle andre er optaget, men hvis ikke vi i el-biler Kan lade.......ja så kan vi ikke komme hjem igen.
Her ville generel oplysning til alle nok hjælpe på forståelsen fra andre benzin-kørere
kajakaj
kajakaj Jan 22 '15

~~Opfordring til el-bilister i Kbh. Alle el bilister der eks oplever problemer med ICE optagede el-bilpladser kan sende deres observationer til Peter Niemelä (Københavns kommune) på peniem@tmf.kk.dk

Han er lydhør overfor os og indsamler cases som først og fremmest bruges til at forbedre/løse konflikter og hvis mængden af problemer er stigende bæres det til politikerne.

Så fat musen og tastaturet kære venner og skriv til Peter når I møder udfordringer i forbindelse med opladning/parkering af elbilen.

Forummets indlæg er redigeret af kajakaj Jan 22 '15
SQLCPH
SQLCPH Jan 22 '15
Hørt - lige mine ord kajkaj ;-) jeg fik desuden lidt inside viden fra eon der siger citat: "der er stærke kræfter i kommunen der vil nedlægge elbilspladser i Kbh" så selvom vi kører Tesla der som oftest ikke lader ved eks eon så vil det være en stor hjælp hvis også VI skriver til ovennævnte så der samles nok cases.
Kiefer
Kiefer Jan 22 '15

SQLCPH: Der er jo også kræfter i KBHs kommune der vil øge antallet af elbilsparkeringspladser i København, jeg tror de står nogenunde lige, de Konservative har sammen med FDM været ude og sige de ikke vil øge da belægningen på dem ikke er 100%. De forstod så nok ikke helt at belægningen af en elbilparkeringsplads aldrig bliver 100% med elbiler når mange er optagede af ICE biler...

/Martin

DeaconWP
DeaconWP Jan 22 '15

Alt, der skal deles med andre, skal man være lidt klogere til at regne på, end FDM formår.

Et elevator system, antal telefon linier, P-pladser, alt. Der skal udvides, inden der er fuld belægning, da der statistisk vil være for meget ventetid.

Tænk Jer, med 10 pladser fordelt over centrum. Er de 8 optaget, skal man være ihærdig, eller heldig, eller køre langt og længe, før man finder den, der ikke er optaget. Simpel matematik fra gymnasiet kan lave bedre beregninger end snot dumme FDM… Og nu også de konservative? Tsk Tsk Tsk.

SQLCPH
SQLCPH Jan 23 '15
Martin: her er hvad jeg har kunnet finde. Konservative og liberal alliance vil ikke gøre plads til flere el biler ikke overraskende. Deres forslag om at indddrage pladser til ICE blev dog ikke stemt igennem. Men jeg påstår at med de ulovlige ICE parkeringer vi ser er der allerede reduceret i antal af pladser.

Kilde:
http://subsite.kk.dk/...02-10501382e232.aspx
Kiefer
Kiefer Jan 23 '15

SQLCPH: Jeg er sådan set helt enig med dig, hvis der ikke bliver slået ned på ICE der holder på elpladser, så er det jo pænt ligegyldigt at have dem der i første omgang.

Jeg have ikke set at forslaget om at indrage pladser fra elbiler til ICE allerede havde været til afstemning.

/Martin

KimVonDerlich
KimVonDerlich Jun 15 '15

@TSLA... hvilken adapter skal man have ( evt link ) for at oplade på den offentlige stander i borgergade... jeg har et blåt CEE stik, men det var for stort ?!

NOELON
NOELON Jun 15 '15

@KimVonDerlich: Ja, hvis du har købt det blå CEE sammen med din mobil-adapter er den for stor herhjemme. Den passer i bl.a. England. Du bliver nødt til at have/lave en adapter fra din røde 16Amp (3 fase) CEE til en blå 16Amp (1 fase) CEE. Den fås bl.a. hos T. Hansen og Harald Nyborg m.fl.

KimVonDerlich
KimVonDerlich Jun 15 '15

@TSLA... lave ???? kan man ikke købe et færdigt hos tesla, eller andensteds ?? 

NOELON
NOELON Jun 15 '15

Jo, som jeg skrev hos T. Hansen og Harald Nyborg m.fl. Men det er lang billigere at lave eller få lavet.

tusla
tusla Jun 15 '15

@KimVonDerlich: Den 3. mulighed på denne side er sikkert hvad du leder efter: http://www.elbilsupport.dk/side.asp?Id=136440

Michael72
Michael72 Dec 6 '15

Jeg oplever fortsat at jeg skal fortælle parkerede ICE billister, at der ikke kan holde på en EL plads. Der er 95% umuligt at få en ladeplads i mit område, Vesterbro, så jeg er i gang med at skrive til Københavns Kommune, hver gang jeg oplever dette.

Skiltningen burde være bedre + uddeling af afgifter.

Andre der har disse problemer i København ?

Sider: « 1 2