Loading...
dk

Opladning hjemme - valgmuligheder? | Tesla Forum

PeterE
PeterE Jan 16 '19
Citat fra webercarbmann
Quote from jramskov
Citat fra webercarbmann@Jramskov  Jeg må sige at vi kun har oplevet top service hos E.ON. Vi har været kunder lige siden de introducerede "all inclusive"

Godt at høre, jeg undrer mig blot over deres måde at håndtere deres forum på.

Jeg overvejer stadig om vi skal gå all inclusive med E.ON. Vi har de sidste 6 år kørt omkring 18.000km om året, så tror vi vil spare lidt ved vælge Tesla laderen. Omvendt giver E.ON en vished for udgiften da vi næsten udelukkende vil lade hjemme.

En ting der taler for Tesla laderen er at man der ikke skal logge på med en brik hver gang.

Det har altså en værdi at kunne sætte bilen til en ladestander ude omkring i landet. Der er også mulighed for VIP parkering gode steder i fx. Kbh.

Eks. ved Jorcks Passage d. 26 december ved 11 tiden for at bytte julegaver. 8 ledige pladser til EV, alt andet optaget og masser af ICE biler der cirkler rundt for at lede efter en plads. 

Enig, jeg var ved at skrive præcis det samme :) 

PeterE
PeterE Jan 16 '19
Citat fra selsoe

Man kan jo stadig få en ladebrik hos både Eon og Clever der giver de samme fordele, hvor man bare betaler for forbrug.

Sagtens, jeg har både mit EON abonnement og et ladekort fra Clever. Det er bare spild/ufornuftigt ikke at have et abonnement hvis man allerede kører 18000km/år og primært vil lade hjemme.   

P85DK
P85DK Jan 16 '19

Det er rigtigt, men hvis er lige omkring break-even alligevel, så er den jo praktisk talt gratis - lyder som et argument fra min datter :-)

Med hensyn til placeringer så vil antallet af ladestandere vil kun blive flere med tiden.

tag68
tag68 Jan 16 '19
Der bliver skrevet meget om EON, men hvem dækker bedst EON eller clever, hvis man har en M3
Prisen er vel den samme?
PeterE
PeterE Jan 16 '19
Citat fra tag68 Der bliver skrevet meget om EON, men hvem dækker bedst EON eller clever, hvis man har en M3
Prisen er vel den samme?

Det kommer an på hvor du typisk har behovet, de er begge i alle store byer. Kig på deres dækningskort eller brug Plugshare app-en og find dem der. Det er ikke antallet af ladepunkter som er vigtigt, det er om de er der hvor du skal bruge den. Dvs på vej til svigermor, ved dit yndlings biograf eller ved dit job hvis du skal køre meget. 

Lige nu er EON lidt billigere fordi de har et introduktionskampagne kørende. 

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Jan 16 '19
jramskov
jramskov Jan 16 '19
Citat fra P85DK

Med hensyn til placeringer så vil antallet af ladestandere vil kun blive flere med tiden.

Ja, jeg har dog ikke lige kunnet finde nogen offentlige planer hos hverken E.ON eller Clever. Er der nogen der ved om de annoncerer det nogen steder?

Mht. dækning i forhold til vores behov, så ser det ud til at Clever har den bedste dækning lige nu hvis man kigger efter CCS ladere.

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Jan 16 '19
MSLFC
MSLFC Jan 18 '19
Citat fra Ice2EV

@MSLFC hvordan får du det til 3 km på 1 kWh? 

Model S skal man, såvidt jeg læser, være rigtig dygtig for at komme ned på 3 km/kWh. Snittet ligger vel på 4,25-4,75. Og så er der nogen rigtig ØKO kører som klemmer 6,7 km/kWh ud af dem.....

Det er lidt ligesom med Benzin eller diesel biler. Nogen kan få 20 kml ud af en benziner, andre kniber med at få 13 kml ud af den.

Min ene Tesla - og den jeg skriver om her - er en Model X 100D og med meget motorvejskørsel ligger den vel (årstiderne i gennemsnit) omkring 3km på 1 kWh. Passer meget godt med Model X ligger lavere end Model S bl.a. pga. højere vægt og lavere aerodynamik.
KimT
KimT Jan 18 '19

Her er vores forbrug Wh/km for de sidste 3 år for vores 70D. Som man kan se stiger den lidt igen i omkring 8. måned - det er simpelthen fordi en stor del af de knap 5000km vi kører der, foregår på motorvej ned igennem europa ;-)

Men dvs vores forbrug svinger fra 175 Wh/km til 265 Wh/km hen over året, og vi kører ikke økokørsel - ca. 43.000km/år

Forummets indlæg er redigeret af KimT Jan 18 '19
Bianco
Bianco Jan 18 '19

Målt på elmåleren, så har jeg brugt 301 Wh/km over 27.000 km i P85D. Stort set kun korte ture eller motorvej - det med landeveje bruger vi ikke i Kjøvenhavn ;-)

Daskino40
Daskino40 Jan 21 '19
Model 3 long Range siges at kunne klare 48a og 22 kw med indbygget dobbeltlader, hvem kan tilbyde en ladestander herhjemme der kan modsvare det? Syntes jeg læser om max 11 kWh hos clever og det samme hos eon, mens Tesla Wall charger kan give fuld smæk? Hvis vi glemmer pris et øjeblik? Hvilken installation med max effekt pÅ ampere, masser af faser og max kw til specifik model 3 long range giver den hurtigeste opladning med max effekt ved hjemmeinstallation, og kan ens egen elinstallation overhovedet levere nok strøm til en model 3 long range? Jeg er stadig meget forvirret. Fra USA forum “It’s up to you what setting you set your wall connector to. If you want to make full use of the Model 3 LR’s on-board charger (48A), you need the connector on a 60A breaker.”
Forummets indlæg er redigeret af Daskino40 Jan 21 '19
KimT
KimT Jan 21 '19

Nu når du skriver "hvis vi glemmer prisen" - så få da installeret en CCS boks i stedet for at tænke på dobbeltlader m.m.;-)

Forummets indlæg er redigeret af KimT Jan 21 '19
CanEl
CanEl Jan 21 '19

Citat fra Daskino40  If you want to make full use of the Model 3 LR’s on-board charger (48A), you need the connector on a 60A breaker.”

de 48A er ved 220V 1 fase når vi taler USA.
det svarer til ca. 10,5 kW 

hvorfor vil du lade så hurtigt?
jeg har dobbelt lader i min, men bruger den meget sjældent.
ofte er det mellem 6 og 16A jeg bruger.
jeg har 35A vejsikring som er ca. 24kW.
så med 22kW ladning er der ikke plads til andet forbrug.
ved 16A lader den vel 1-4 timer i døgnet, så den kan nemt nå det om natten.

Forummets indlæg er redigeret af CanEl Jan 21 '19
mbk
mbk Jan 21 '19

@Daskino40

Model 3 har ret sandsynligt en 11kW, 1x48A = 3x16A, onboard lader, det er fint til bilen og svært at komme ret meget over i normal husholdning.

Forummets indlæg er redigeret af mbk Jan 21 '19
jramskov
jramskov Jan 21 '19

På E.ON's bestillingsside har man tilvalgsmuligheden "Ja tak jeg ønsker at købe et type 2 ladekabel til kr. 1.795,-"

Jeg tænker det skal forståes således at der ikke følger noget kabel med til ladeboksen? Er der nogen der ved hvor lang det kabel er?

ml
ml Jan 21 '19

Skulle der ikke blive leveret et Type 2 kabel med til Model 3? 

mbk
mbk Jan 21 '19

@ml

Jo, det sagde en Tesla ansat til mig, samtidigt med at han beklageligde meget over medfølgende UMC til Model 3

KimT
KimT Jan 21 '19

Der er fastmonteret kabel på E.on boksen. Min (fra '16) er 4,8m. Til mig lige i underkanten. Måtte godt lige have været 1m længere - specielt nu med 2 elbiler.

Så det kabel de referer til er et du kan købe til når du lader ude i byen - altså magen til det kabel som følger med en ny Tesla

Forummets indlæg er redigeret af KimT Jan 21 '19
jramskov
jramskov Jan 22 '19
Tak, jeg undrede mig også lidt :)
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7