Loading...
dk

VW GTE | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Teslaforum: Diverse » Ris & Ros
brianmassesson
brianmassesson Sep 17 '14
Nu er det slet ikke sådan at jeg skal grine eller tale grimt om VW på nogen måder. De laver nogle fantastiske biler, det syntes jeg i hvert fald engang. Ikke så sikker mere... men den her video, jeg er lidt usikker på om det er en joke eller han faktisk er seriøs... 50 km på opladning og hele 130km/t på motorvejen. Det er altså ret vildt at han går fuldstændig i hegnet over en hybrid. Har han været frosset ned??? http://m.jyllands-posten.dk/...le-drenge-i-stoedet/
kajakaj
kajakaj Sep 17 '14

Hvis han er motorjournalist, har han sovet i timen.

Comeback
Comeback Sep 17 '14

det er standup når det er dårligst, det må være den første nye bil han har prøvet i mange år, 

Bianco
Bianco Sep 17 '14

Hvis man har et mindset om at en bil per definition er benzin/diesel, så er en 100 hk elmotor da et ret fedt stykke ekstraudstyr...

Kiefer
Kiefer Sep 17 '14

*suk* Det er vist en meget typisk, "vi har fået betalt en tur" artikel om en bil på Jyllands Posten...

/Martin

Kristian70k
Kristian70k Sep 17 '14

fra 430.000 op til en tesla 60 er der ikke mange basse øre.. og de vil få gte til at ligne en sardin dåse

Hookmaker
Hookmaker Sep 17 '14
When I decide to walk forward, I never look back!
muller
muller Sep 18 '14

Jeg blev så træt da jeg læste teksten at jeg ikke orkede at se "filmen", og samtidig droppede at bede JP rette Tusk til Musk;

http://epn.dk/brancher/industri/bil/ECE7028422/tesla-s-stoerste-fan-aktien-er-overvurderet/

det er jo ikke houseofcards...

Hookmaker
Hookmaker Sep 18 '14

Jamen de staver også Apple som Appel - så den burde vi have set komme...;-)

Kiefer
Kiefer Sep 18 '14

Jeg har engang imellem fornemmelsen at, de praktikanter der starter på Ekstrabladet, en gang imellem får lov at fortsætte deres gøren på JyllandsPosten, jeg synes godt nok kvaliteten er dalende...

/Martin

Hookmaker
Hookmaker Sep 18 '14
Ha ...+1
muller
muller Sep 18 '14
@kiefer: læser du også meget eb? ;¬)
Forummets indlæg er redigeret af muller Sep 18 '14
Kiefer
Kiefer Sep 18 '14

@Muller: Meget og meget, skimmer da siden for interessante artikler: http://ekstrabladet.dk/biler/article5008091.ece ;-)

/Martin

DerHansi
DerHansi Sep 19 '14

@Alle :

Godt nyt for El-Freaks. Kunne være fedt hvis man havde sådan en i frunk'en :-)

http://pleasure.borsen.dk/bilen/artikel/1/287886/motorcyklernes_svar_paa_tesla_er_lydloes_og_helvedes_hurtig.html

T3S7A
T3S7A Sep 19 '14

DerHansi:

Zero MC har været her nogle år. Jeg har for 1 år siden kørt en 100km på en Zero S model 12. Selv om jeg virkelig synes godt om elbiler, og selv ikke ejer en brændstof bil, sværmer til den behagelig og rolig kørestil en elbiler har, så tror jeg ikke at en el motorcykel nogensinde bliver et hit. 

Den havde ganske fint hurtigt optræk. Ca. det samme som Tesla. Samme el motor lyd, og en vedvarende acceleration uden gear skift - alt som vi kender fra en Tesla idag. Men med 9/12kW batteri, langsom ladning, rækkevidde 100km, ingen gear, ikke noget "blær" i tomgang, er det ikke noget for en MC køre. Så er MC kører i forvejen vantil super optræk. Skifte gear er ikke noget man vil undvære, kontra en bil, hvor det er en luksus ting at man ikke skal skifte gear. 

Så jeg tror ikke på Succes til Zero og til el motorcykler.

Forummets indlæg er redigeret af T3S7A Sep 19 '14
sjensen
sjensen Sep 19 '14

Jeg har engang imellem kørt på arbejde i Kbh city på MC - bl.a. for at slippe for parkeringsproblemerne. Der er små 20 km hver vej. Der er bestemt et scenarie hvor en el-MC gør det fint. Gratis parkering, minimalt service-behov, intet konstant arbejde med kobling og gear i køkørsel. 

Comeback
Comeback Sep 19 '14

@sjensen  eller en twizy ;) nej det er en joke

Forummets indlæg er redigeret af Comeback Sep 19 '14
NOELON
NOELON Sep 19 '14

Se foto i besked

Eller en dansk El-motor cykel der kører op til 100 km i timen og 150 km på en opladning. Prisen er omvendt billig... Dem der kommer til træf i Køge kan få en snak og vi kan arrangere test- og prøve ture.

CC
CC Oct 15 '14

Tør man skrive med her?

Tak for det eneste danske forum for elbiler (Tesla) Har læst en del med herinde og ved godt at VW ikke er i top 10 ;o)

Har ikke råd til en Tesla, men en VW E-Golf kan det da blive til.

Har prøvekørt E-Golf i 3 dage og "tror" at den dækker vores kørsels behov 98%  måske 100% med div. ladestandere.

Hvad er jeres mening om denne bil?

CC

Renedyhr
Renedyhr Oct 15 '14
Hej CC. Vi kører selv næsten en Golf E som nr. to bil, det er en Nissan Leaf som vi er meget glade for. Vi bruger altid den når vi skal holde inde i byen. Tesla S er en stor bil og jeg får dårlig nerver når jeg holder i en lille P bås hvor bilen ikke kan være i. Min erfaring er dog at vi max kan køre 100 km når det er koldt. Skal der fuld varme på og holder bilen ude i frostvejr ville jeg ikke planlægge en tur over 90 km også skal du køre pænt. Men til alm. hverdags brug er den super så det vil en Golf E sikkert også være. Skulle jeg vælge en Golf som nr. et bil ville valget falde på en Golf GTE. Har selv set på en BMW i3 som nr. to bil med der har kun plads til fire personer. Vores Tesla er en 85'er, tror vi ville kunne leve men en 60'er men foretrækker en 85 når vi er på langtur.
Sider: 1 2 »