det er standup når det er dårligst, det må være den første nye bil han har prøvet i mange år,
Hvis man har et mindset om at en bil per definition er benzin/diesel, så er en 100 hk elmotor da et ret fedt stykke ekstraudstyr...
*suk* Det er vist en meget typisk, "vi har fået betalt en tur" artikel om en bil på Jyllands Posten...
/Martin
fra 430.000 op til en tesla 60 er der ikke mange basse øre.. og de vil få gte til at ligne en sardin dåse
Jeg blev så træt da jeg læste teksten at jeg ikke orkede at se "filmen", og samtidig droppede at bede JP rette Tusk til Musk;
http://epn.dk/brancher/industri/bil/ECE7028422/tesla-s-stoerste-fan-aktien-er-overvurderet/
det er jo ikke houseofcards...
Jeg har engang imellem fornemmelsen at, de praktikanter der starter på Ekstrabladet, en gang imellem får lov at fortsætte deres gøren på JyllandsPosten, jeg synes godt nok kvaliteten er dalende...
/Martin
@Muller: Meget og meget, skimmer da siden for interessante artikler: http://ekstrabladet.dk/biler/article5008091.ece ;-)
/Martin
@Alle :
Godt nyt for El-Freaks. Kunne være fedt hvis man havde sådan en i frunk'en :-)
DerHansi:
Zero MC har været her nogle år. Jeg har for 1 år siden kørt en 100km på en Zero S model 12. Selv om jeg virkelig synes godt om elbiler, og selv ikke ejer en brændstof bil, sværmer til den behagelig og rolig kørestil en elbiler har, så tror jeg ikke at en el motorcykel nogensinde bliver et hit.
Den havde ganske fint hurtigt optræk. Ca. det samme som Tesla. Samme el motor lyd, og en vedvarende acceleration uden gear skift - alt som vi kender fra en Tesla idag. Men med 9/12kW batteri, langsom ladning, rækkevidde 100km, ingen gear, ikke noget "blær" i tomgang, er det ikke noget for en MC køre. Så er MC kører i forvejen vantil super optræk. Skifte gear er ikke noget man vil undvære, kontra en bil, hvor det er en luksus ting at man ikke skal skifte gear.
Så jeg tror ikke på Succes til Zero og til el motorcykler.
Jeg har engang imellem kørt på arbejde i Kbh city på MC - bl.a. for at slippe for parkeringsproblemerne. Der er små 20 km hver vej. Der er bestemt et scenarie hvor en el-MC gør det fint. Gratis parkering, minimalt service-behov, intet konstant arbejde med kobling og gear i køkørsel.
Eller en dansk El-motor cykel der kører op til 100 km i timen og 150 km på en opladning. Prisen er omvendt billig... Dem der kommer til træf i Køge kan få en snak og vi kan arrangere test- og prøve ture.
Tør man skrive med her?
Tak for det eneste danske forum for elbiler (Tesla) Har læst en del med herinde og ved godt at VW ikke er i top 10 ;o)
Har ikke råd til en Tesla, men en VW E-Golf kan det da blive til.
Har prøvekørt E-Golf i 3 dage og "tror" at den dækker vores kørsels behov 98% måske 100% med div. ladestandere.
Hvad er jeres mening om denne bil?
CC