Loading...
dk

lyden på standart anlægget | Tesla Forum

erecords
erecords Sep 21 '14

Kære medlemmer, 

Har netop bestilt en TMS og er helt oppe at køre over det :). Den eneste ting jeg håber at kunne forbedre lidt på er lyden i anlægget der lød lidt hul ved test. Mener dog at 20.000 var for meget at bruge på en upgrade. 

Har nogen erfaring med at skifte højtalere / forstærker og dermed forbedre lyden på anlægget?

Pft. Troels

MicTheCat
MicTheCat Sep 21 '14
Hej Troels

Velkommen til forum. Og glæd dig til bilen. Jeg har det som dig. Kunne ikke få mig til at give 20k for opgraderet lydanlæg. Vi fik vores for en måned siden og synes anlægget er lidt tamt. FM er derudover meget ringe. Hvis du læser tråden om Byggedag vil du se nogle har fået bedre lyd ved at lydisolere døre oa. Nyder dog nogen gange at køre helt uden lyd fra anlægget. Og nyder stilheden ;-)

/Michael
Kiefer
Kiefer Sep 22 '14

Kig evt på: http://www.nvx.com/vehicle-specific/

 

/Martin

FrederikC
FrederikC Sep 22 '14

Jeg vil ikke sige at jeg har fortrudt at jeg ikke tog den store lyd pakke, men jeg kan godt savne noget mere dybde i standard pakken. Havde en låner på et tidspunkt med lydpakken, og syntes den var bedre men subben var lidt for aktiv efter min smag.

Håber at lyd billedet ændre sig nu når jeg får støjisoleret.

krogsgaard
krogsgaard Sep 22 '14

FrederikC: Samme opfattelse med bassen. Dog var lyden mere præcis i mellemtone og diskant, men ikke meget. Gad godt hvis jeg kunne skifte højtalerne ud med eks dynaudio eller lign på et tidspunkt. Nogen der ved hvad forstærker kan levere pr kanal.. er det bare 200watt / 7?

FrederikC
FrederikC Sep 22 '14

Krogsgaard her er hvad jeg kunne finde omkring systemet:

http://teslatap.com/modifications/upgrading-rear-door-speakers/

Denne nævner faktisk dynaudio:

http:///...reo-speakers-amp-sub

 

Jeg kommer selv fra vw dynaudio, så kender selv "nedgangen".

 

@erecords nu må du råbe højt hvis du syntes at din tråd tager en forkert drejning.

Forummets indlæg er redigeret af FrederikC Sep 22 '14
krogsgaard
krogsgaard Sep 22 '14
Gad godt vide hvem der kan skifte højtalere i Nordsjælland/ Københavnsområdet. Nemmest hvis man kan snakke med nogen der har en udvalg og erfaring.
Larsen
Larsen Sep 22 '14
Har idag afleveret min bil hos Tesla, og fået en lånebil som jeg nu til aften har kørt 400 km i. Min egen bil har det store musikanlæg, men lånebilen har ikke. Jeg kan godt høre standard anlægget er dårligere end det store anlæg, men det er absolut ikke 20000 kr dårligere. Da jeg købte bilen, var merprisen ikke så høj, og der var mere fornuft i at købe det store.
Tue
Tue Sep 22 '14
@krogsgaard: Empty må være den rette til at hjælpe dig.
Empty
Empty Sep 22 '14

 

Vi kan sagtens hjælpe dig med at opgradere lyden din Model S.

Jeg har selv valgt standard systemet da det hele bortset fra skærmen vil blive afmonteret og opgraderet. Håber snart at jeg får tid til at få kigget på hvor nemt det er at udskifte de originale 6,5" med et godt 8" komponent sæt.

 

 

erecords
erecords Sep 23 '14

Det lyder spændende Empty - har du værksted og sådan?

Det kunne være super interessant med en 'upgrade' pakke inkl. lyddæmpning :)

Empty
Empty Sep 23 '14

Jeg er bestyrer i CARSound Hillerød, vi er igang med at udvide butikken med en ny og meget større monteringshal så vi kan have to biler i TMS størrelse inde på samme tid.

krogsgaard
krogsgaard Sep 23 '14

empty.. lyder meget interessant. Er til at starte med interesseret i en snak og hvad der er af muligheder.

krogsgaard
krogsgaard Sep 23 '14

empty: uh i har dynaudio!.. med mindre andet er lige så godt. igen en snak ville være godt..

krogsgaard
krogsgaard Sep 23 '14

nogen der ved om højtalerne i tesla med basic speaker system er med extern forstærker? Hvis, burde man skifte den hvis man skifter højtalere? Synes umiddelbart det er klangen og evt lidt dybde jeg mangler.

krogsgaard
krogsgaard Sep 23 '14

Kan se der er forskel på størrelsen i bla. fordøre. http://www.teslamotorsclub.com/...lity/page17?p=182133

mmk
mmk Jun 9 '15

Nogen der ved om der er højtalere gemt i bagsmækken (Liftgate)? Ser ud til, at der er en soundbar med 2 huller, men der kommer ingen lyd ud :-) Tænker at enten er det ikke til lyd ..., eller også er mit std. anlæg blot ikke fabriksmonteret men kan opgraderes hertil. Det sidste ville jo være fedt, da lyden i min S85D er noget flad.

FrederikC
FrederikC Jun 9 '15

@MMK Std. anlæg kommer uden de 2 højt. i bagklappen.

Jeg er lidt usikker på om der trukket kabler til dem.

Der var en del stik da jeg havde bagklappen skilt, men om nogle var til højt ved jeg ikke.

 

Btw. så hjælper det ikke rigtig på dit lydbillede at få sat de 2 højt. i.

Der skal desværre nok noget mere til.

 

Jeg har læst et sted at det skulle være muligt at købe tesla forstærker + sub og eftermontere.

Forummets indlæg er redigeret af FrederikC Jun 9 '15
Andersen
Andersen Jun 9 '15

Er der nogen der har "upgraded" standard anlægget og hvad er Jeres erfaringer m.h.t. lyd og pris.         Har Empty, CARSound en pakkeløsning klar?      Har støjisolering givet bedre lyd?     Mener selv, at standard anlægget bliver forbedret, ved at afspille musik fra USB-stik (ukomprimeret).

FrederikC
FrederikC Jun 9 '15

@Andersen Jeg tror uden at være sikker at jeg er den eneste der har opgraderet standard anlægget.

Jeg har brugt godt 20k på udstyr og 100+ timer og syntes selv at mit anlæg nu spiller bedre end det store tesla anlæg.

 

Jeg syntes jeg hørte rygter om at Empty ikke længere er hos CARSound, men Carsound kan nok ligemeget hvad godt hjælpe.

 

Støjisoleringen kombineret med æggebakkeskum plader bag højt. i dørene gør en del, og det ville nok være et godt sted at starte.

 

FLAC lyd fra USB er helt klart det bedste - Jeg høre selv primært Rdio, og er fint tilfreds med kvaliteten.

Sider: 1 2 »