Loading...
dk

Er ved at fare vildt i hjemopladningsjunglen | Tesla Forum

SuneH
SuneH Feb 13 '19

@Agon. Enig med MOS. Det bliver under 1000 kr i materialer. Se links:

379 kr. for 25 m kabel:  https://www.harald-nyborg.dk/...bel-5x2-5-25m-m-j-ha

32 kr for CEE stik: https://www.harald-nyborg.dk/...ikdaase-5-polet-16-a

Automatsikring til eltavlen: 60 kr https://www.harald-nyborg.dk/p7684/automatsikring-3p-nc-16a

Clips og diverse: 100 kr

​Arbejdsløn er nok max et par timer. Det kræver at der er plads i eltavlen til den ekstra gruppe.

Forummets indlæg er redigeret af SuneH Feb 13 '19
Agon
Agon Feb 13 '19
Tak for svar. 
På den måde giver man jo også tæt på 5000 kr. i opstartsgebyr hos Eon. Det er alligevel en del. 
Agon
Agon Feb 13 '19
Tak for svar. 
På den måde giver man jo også tæt på 5000 kr. i opstartsgebyr hos Eon. Det er alligevel en del. 
PeterE
PeterE Feb 13 '19

Buddene er ikke helt ved siden af, jeg indhentede selv tre tilbud, som alle var lige omkring 4000,- inkl 20-22 meter kabel, CEE stikket og automatsikring.

KimT
KimT Feb 15 '19

Nej den kræver ikke adapter for at kunne lade AC via Type2 stik.

Stod der ikke et eller andet sted at kablet kun var 4m i EVBox ? Lige i underkanten. Vores EON boks har et 4,8m kabel og det måtte godt have været 1m længere.

P85DK
P85DK Feb 15 '19

Du kan aldrig få for langt ladekabel - køb Teslas boks med den lange ledning, det er god value for money

KimT
KimT Feb 15 '19

Efter at vi fik Kona'en, så skal den bakkes ind da stikket sidder i snuden, og Tesla'en skal så også bakkes ind hvis kablet skal byttes mellem bilerne. Alternativ hvis Tesla'en står i garagen, skal den ind med snuden først, og det samme med Kona'en. Så er der ingen problem. Men gider bare ikke bytte bilerne rundt - alt efter hvem der skal først afsted pga. ladningen.

Derfor - selv 4,8m kan være lige i underkanten hvis det skal nå over på den anden side af bilen

edge
edge Feb 15 '19

Hvis man har fået sig en lader med for kort kabel efter forholdene, kan man evt. købe et type 2 forlængerkabel; det er dog lidt dyrt. E.ON's 5 meter på laderen er for kort til mit sted. Et almindeligt type 2 kabel kan ikke benyttes som forlænger, selv om det har både en han- og en hun-ende, fordi et af de små signal-ben i han-enden er for kort til at der opnås forbindelse. Men hvis man køber et forlængerkabel, er plastickappen, som omgiver benene, kortere, og så virker det. Det svarer til at der er skåret 5 mm af plastic'en i han-enden, men benene er stadig omgivet af plasticbeskyttelsen.

Kan fås her: https://evcables.co.uk/index.php/charge-cables-for-type-2-cars/type-2-extension/3-phase-extension-type-2.html. Vær opmærksom på at vælge udgaven med tre faser.

Forummets indlæg er redigeret af edge Feb 15 '19
tvegaard
tvegaard Feb 19 '19

Måske et dumt spørgsmål, men kan man ikke få Clever Unlimited (til 399) i forbindelse med købet af en Model 3?

mbk
mbk Feb 20 '19

@tvegaard 

2 min googling siger mig 599 med hjemmelader og 399 hvis det kun er ladning på deres netværk uden hjemmelader. Hvis du ikke har en fast ladeplads er det ikke sikkert at elbil er sagen. 

KimT
KimT Feb 20 '19

Clever unlimited kan man kun få ved at købe en ny bil fra en af de mærker der står listet på deres hjemmeside : https://clever.dk/unlimited

Jeg tror de mister penge på langt de fleste abb. som de har tegnet til Tesla ejere (stort batteri - mange km), og derfor nok ikke er synderlig interesseret i at indgå sammenarbejde.

Og Tesla har trods alt deres eget netværk de kan tilbyde deres kunder - det har de listede bilfirmaer jo ikke.

Forummets indlæg er redigeret af KimT Feb 20 '19
tvegaard
tvegaard Feb 20 '19

@mbk

Det er faktisk muligt at få det med hjemmeopladning til 399 i forbindelse med køb af ny elbil, men det gælder åbenbart ikke Tesla. Ærgerligt.

tvegaard
tvegaard Feb 20 '19
Er der nogen, der kan anbefale en god elektriker til installation af hjemmeoplader? Har fået et tilbud på små 10.000, og synes det lyder lidt vildt. Installatøren har ikke engang besigtiget endnu, så det kan ende med at blive endnu dyrere. Nogen anbefalinger?
mbk
mbk Feb 20 '19

@tvegaard 

Hvis du fortæller hvad du skal have lavet kan vi måske bedre guide dig lidt på vej mod en bedre aftale. 

Ellertm3
Ellertm3 Feb 20 '19
Citat fra tvegaard Er der nogen, der kan anbefale en god elektriker til installation af hjemmeoplader? Har fået et tilbud på små 10.000, og synes det lyder lidt vildt. Installatøren har ikke engang besigtiget endnu, så det kan ende med at blive endnu dyrere. Nogen anbefalinger?
Prøv http://frederiksbjergel.dk/ hvis du bor nær aarhus. De burde kunne gøre det billigere. Har brugt dem, men mangler lige endelig regning inden jeg kan give dig et pris estimat. 
ElPeter
ElPeter Feb 21 '19
@tvegaard: Jeg mener jeg gav ca 6.000 for en ny tavle, ny gruppe, hpfi, ca 10 m kabel langs væg og et rødt CEE stik. Undlad evt at sige det er en Tesla, jeg har en mistanke om at det udløser et tillæg ;-)
tvegaard
tvegaard Feb 21 '19
Tak!

Jeg har et lille kørselsbehov og regner derfor med at nøjes med hjemmeopladning. Jeg har egentlig tænkt mig at købe en Tesla Wall Connector og få den installeret, men hvis en standardinstallation ligger på 10.000, så skal jeg nok lige tænke lidt over det. Man kan jo få en del måneders hjemmeabonnement for den pris hos EON eller Clever.

Derfor er jeg interesseret i at høre hvilken pris, andre har betalt for at få installeret en boks, de selv har købt. Jeg skrev til en af de officielle Teslamontører - det kan være andre er billigere?

Og så glemte jeg at skrive, at jeg er i København.
tvegaard
tvegaard Feb 21 '19
Quote from ElPeter @tvegaard: Jeg mener jeg gav ca 6.000 for en ny tavle, ny gruppe, hpfi, ca 10 m kabel langs væg og et rødt CEE stik. Undlad evt at sige det er en Tesla, jeg har en mistanke om at det udløser et tillæg ;-)
Tak @ElPeter.

Hvem brugte du?
NikolajK
NikolajK Feb 21 '19

Jeg fik installeret en lader fra EON igår, så det er selvfølgelig ikke helt samme situation, men jeg måske bidrage med lidt frisk viden alligevel.

Det tog de flinke elektrikere næsten hele dagen at sætte den op, fra ca kl. 8.30 til kl. 14.00.  Så timelønnen er også en lille faktor. De var i øvrigt 2 til opgaven.

Og det skal siges at det er i et nybygget hus, der var plads i tavlen, det hele var nemt at komme til, kablerne kunne trækkes over loftet i carporten og direkte ind i tavlen. Der var ingen overraskelser undervejs.
De nævnte bl.a. noget med at flere husstande havde brug for et ekstra jordspyd for at komme under EON''s særlige ohm grænse. Men her lå vi altså meget fint så det slap vi altså for.

Så en installation, lige ud af landevejen tog altså de her knap 6 timer for 2 elektrikere. 

RobertJ
RobertJ Feb 21 '19

Står overfor en flytning.
Eon kræver en komplet ny 7.500kr installation for at jeg må opsætte den på ny adresse.

De er desuden gået væk fra rød CEE modellen, den er ikke længere lovlig at opsætte if. deres retningslinjer.

Jeg er stærkt forundret over de kan tage 2 mand 6 timer at opsætte og trække kabler.
Så vidt jeg husker da jeg fik min boks op, inkl installation af gruppe i tavle, måler i boks efter tavle, kabel træk, lidt boring, og terminering, tog det 1 mand 4 timer.

Da det ikke er tilladt at hyre en selvudvalgt elektriker, overvejer kraftigt ikke at opsætte min boks igen!

Forummets indlæg er redigeret af RobertJ Feb 21 '19
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 »